نرم افزارحسابداری صدگان

نوسان کوتاه مدت شاخص بورس

0 463

حسابداراپ

روند بازار سرمایه در مقطع کوتاه مدت نوسانی است اما با مشخص شدن نتایج مذاکرات ۱+۵ روند بازار در میان مدت صعودی است.


پندار سیستم

بازار سهام در روز گذشته با افزایش تقاضا نسبت به روزهای ابتدایی هفته جاری مواجه شد اما به نظر می رسد در مقطع کنونی چشم انداز بازار سرمایه بسته به نتایج نهایی مذاکرات هسته ای می باشد بطوریکه نتیجه مذاکرات تأثیر بسزایی بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت اگرچه طرفین مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی خوشبین هستند اما به نظر می رسد تا مشخص شدن نتیجه اصلی مذاکرات، شاهد روند نوسانی شاخص کل بورس باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رضازاده، مدیر سرمایه گذاری صندوق ارگ هومن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: روند بازار سرمایه در مقطع کوتاه مدت همچنان نزولی می باشد بطوریکه روند بازار هنوز برنگشته و نیاز به اصلاح جزیی دارد اما روند بازار در میان مدت صعودی می باشد.

رضازاده تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به سیگنال های مثبتی که از مذاکرات دریافت می شود، نتایج مذاکرات در مجموع مثبت خواهد بود حال بسته به میزان حصول نتایج مثبت مذاکرات، در خرداد ماه می توانیم شاهد صعود نیم تا یک واحدی پی بر ای کل بازار باشیم. چنانچه نتایج مذاکرات نیز منفی باشد به همین نسبت منجر به اتفاق ناخوشایند بر وضعیت بازار سرمایه خواهد شد. اما بنده نسبت به توافق نهایی مذاکرات خوشبین هستم و انتظار پیشروی روند مثبت مذاکرات هسته ای را دارم.

مدیر سرمایه گذاری صندوق ارگ هومن عنوان کرد: به نظر می رسد روند شاخص کل بورس تا نیمه ابتدایی خرداد ماه سال جاری همچنان توأم با نوسان همراه باشد علت این امر ناشی از عدم تمایل بخشی از فعالین اقتصادی بر روند مذاکرات هسته ای می باشد که این قضیه منجر می شود جهت گیری و جهش خاصی بر روند بازار صورت نگیرد و شاخص کل بورس تا خرداد ماه از مرز ۸۰ هزار واحد نیز نتواند عبور کند.

رضازاده اظهار داشت: به نظر بنده روند بازار سرمایه با توجه به روند مذاکرات هسته ای و نوسان نرخ دلار، اگرچه در کوتاه مدت توأم با نوسان و اصلاح جزئی برخی صنایع می باشد اما در مقطع بلندمدت صعودی و بسیار مطلوب خواهد بود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق ارگ هومن بیان کرد: پیش بینی می گردد از خرداد ماه به بعد، با توجه به کاهش ریسک سیاسی و سیستماتیک و همچنین به دلیل کنترل نرخ تورم و سیاست های دولت در این خصوص از جمله کاهش نرخ سپرده های بانکی، شاهد رشد حجم معاملات و صعود شاخص کل بورس باشیم.

رضازاده عنوان کرد: به اعتقاد بنده بهترین مکان جهت سرمایه گذاری بازار سرمایه می باشد. در بازار سرمایه با توجه به اینکه نقدینگی به شرکت های مولد جهت افزایش سرمایه و طرح های توسعه ای آنها تزریق می گردد، لذا بدین طریق می تواند منجر به رشد اقتصادی کشور نیز شود. همچنین سرمایه گذار مبتنی بر تحلیل، توانایی تخصیص نقدینگی خود به صنایع پربازده را نسبت به بازار پولی که با اعمال تسهیلات اقدام به تخصیص نقدینگی می کند دارد و بدین طریق سرمایه گذار می تواند بازدهی مطلوب تری را در بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها با توجه به شرایط بنیادی شرکت ها و بسته به تحلیل کسب نماید. در نتیجه می توان اظهار داشت که بازار سرمایه میزان بازدهی مطلوبی را برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

وی در خاتمه افزود: همچنین صنایع پالایشگاهی به دلیل وجود طرح های توسعه ای بنزین سازی و بهره برداری آنها طی سال ۹۳ و سال آینده، ارزش ذاتی بسیار بالا، اصلاح قیمتی مناسبی که طی این مدت داشتند و به دلیل اینکه نرخ دلار نسبت به بودجه آنها افزایش داشته است، لذا قادر خواهند بود حاشیه سود بیشتری نسبت به بودجه خود کسب نمایند و بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران کند. علاوه بر این، صنعت سیمان چنانچه افزایش نرخ محصولات آنها از خرداد ماه اعمال گردد، می توانند با توجه به کم ریسک بودن، بازدهی مطلوبی را به سهامداران خود اختصاص دهند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.