- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نحوه پرداخت ماليات ورزشكاران

 بحث مالیات بازیکنان هم بسیار جدی است هفته گذشته با اداره کل مالیاتی جلسه داشتیم و قرار شد که مبلغ بازیکنان صد درصد اعلام و افشا شود.


مهدی تاج در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود در سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:بحث مالیات بازیکنان هم بسیار جدی است هفته گذشته با اداره کل مالیاتی جلسه داشتیم و قرار شد که مبلغ بازیکنان صد درصد اعلام و افشا شود وزارت ورزش هم در این مسئله با ما هماهنگ است ضمن اینکه خود هیئت رئیسه سازمان لیگ هم به این نتیجه رسیده که هیچ قرارداد محرمانه‌ای با کسی امضا نشود و مبلغ قراردادها به طور رسمی اعلام شود.

وی افزود: میزان پرداختی قراردادها هم باید به پول رایج کشور و ریال باشد نه آنکه به دلار، ماشین، گاو و گوسفند، باغداری، گاوداری، میلگرد و ورق فولادی باشد باید مبلغ قرارداد بازیکنان داخلی به ریال باشد.

 

تاج با اشاره به مالیات بازیکنان خارجی گفت: بازیکنان خارجی هم باید هر موقع که قصد خروج از کشور را دارند تسویه حساب کنند و بازیکنان باید مالیا‌ت‌ها را بدهند وگرنه ممنوع‌الخروج می‌شوند همانطور که کارمندان مالیات بر حقوق خود را می‌دهند بازیکن هم باید مالیات قراردادش را پرداخت کند. سازمان مالیاتی می‌خواست بازیکنان را ممنوع‌الخروج کند که با صحبت‌های ما قرار شد فرصت بیشتری داده شود. سازمان لیگ هم بر این باور است که باید بازیکنان مالیات خود را بدهند.

وی تأکید کرد: باشگاه‌ها نباید مالیات بازیکنان را پرداخت کنند بلکه این بازیکن و مؤدی مالیاتی است که باید قراردادش را بدهد باشگاه‌ها فقط باید ۵ درصد مالیات بدهند که اکنون ۳ درصد است همانطور که نمی‌توان گفت از چراغ قرمز رد شوید تعهدش با من است پرداخت مالیات هم باید بر عهده بازیکن باشد و باشگاه نباید مالیات بر قرارداد بازیکن را دهد.

مهدی تاج با اشاره به اختلاف‌نظر سازمان لیگ با اداره کل مالیات عنوان کرد: تنها اختلاف ما این بود که بازیکنان باید مبلغی که به آنها پرداخت شده به آنها مالیات بدهند نه آنکه براساس مبلغ قرارداد مالیات پرداخت شود زیرا برخی باشگاه‌ها مبالغ قراردادهای زیادی بسته‌اند ۸۰۰، ۹۰۰ و یک میلیارد تومان اما پولی به بازیکن پرداخت نشده است. سازمان لیگ معتقد است که همانطور که بازیکن باید مالیات بدهد و حق با اداره مالیات است در این بحث هم حق با بازیکن است و باید براساس پولی که دریافت کرده مالیات بدهد شاید یک نفر صدها میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد اما در پایان سال زیان‌ده باشد در آن صورت این شخص که نباید مالیات بدهد. مالیات بازیکنان هم باید براساس مبلغ پرداختی باشگاه باشد و اداره مالیات هم این مسئله را پذیرفته که در این صورت ممنوع‌الخروجی بسیاری از بازیکنان رفع خواهد شد.

 تاج گفت:‌وقتی مدیر بایر مونیخ به خاطر فرار مالیاتی به ۳ سال زندان محکوم می‌شود چرا در کشور ما این اجرا نشود؟

منبع:فوتبال ايران



 پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان بعهده باشگاهها نيست.

باشگاه‌های فوتبال حق پرداخت مالیات بازیکنان و مربیانشان را ندارند و آنها باید خود راسا برای پرداخت مالیات اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ در نامه‌ای به کلیه باشگاه‌ها اعلام کرد که از این پس باشگاه‌ها اجازه پرداخت مالیات قرارداد بازیکنان و مربیان را ندارند و مودیان مالیاتی (بازیکنان، مربیان و سایر عوامل باشگاه) باید شخصا نسبت به پرداخت مالیاتشان اقدام کنند.

سازمان لیگ برتر برای جلوگیری از بروز مشکلات اعلام کرده که امکان پرداخت مالیات بازیکنان، مربیان و کلیه عوامل باشگاه از سوی باشگاه‌ها وجود ندارد.

پیش از این باشگاه‌ها پرداخت مالیات برخی از بازیکنان و مربیانشان را تقبل می‌کردند که بعضا به دلیل عدم پرداخت مالیات مشکلاتی از جمله ممنوعیت خروج از کشور برای آنها به وجود می‌آمد.

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال در این رابطه گفت: باشگاه ها به جز پرداخت مالیاتی که برعهده‌شان است حق تقبل کردن پرداخت مالیات دیگری را ندارند و در این رابطه ما در کنار سازمان امور مالیاتی هستیم و اگر مشکلاتی برای بازیکنان و مربیان به وجود آید ما از تصمیمات آنها دفاع می‌کنیم.

وی با تاکید بر مصمم بودن سازمان لیگ در اجرای این تصمیم گفت: عملکرد سازمان لیگ نشان داده که بر اجرای تصمیماتش پافشاری می‌کند و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.