- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

لغو یک طرفه تفاهم نامه با صنف سنگ از سوی سازمان مالیاتی

 طی یک سال و نیم گذشته برای حل مشکل کارخانه‌های سنگ، جلسات متعددی با هدف تسهیل سازی اجرای قانون و تفاهمات فی مابین تولیدکننده و دولت،  با حضور دولتمردان از معاون رییس جمهور گرفته تا رییس سازمان مالیاتی برگزار شد.


 سازمان امور مالیاتی به تفاهمنامه ای که با صنف سنگ امضا شده بود عمل نکرد و این موضوع باعث تعطیلی و اعتصاب کارخانه های سنگ شد.

محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: طی یک سال و نیم گذشته برای حل مشکل کارخانه‌های سنگ، جلسات متعددی با هدف تسهیل سازی اجرای قانون و تفاهمات فی مابین تولیدکننده و دولت،  با حضور دولتمردان از معاون رییس جمهور گرفته تا رییس سازمان مالیاتی برگزار شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وجه مشترک دولت گذشته و کنونی نیز رییس سازمان مالیاتی است که در این جلسات حضور داشت و خوشبختانه پس از رایزنی‌های فراوان و برگزاری جلسه ای سه ساعته در سازمان امور مالیاتی با حضور بنده، تفاهمنامه ای میان صنوف سنگ کشور و دولت امضا و به استحضار وزیر اقتصاد نیز رسید.

وی ادامه داد: اما متاسفانه سازمان امور مالیاتی بر اساس سنت همیشگی خود، تفاهمنامه را یک جانبه لغو و حتی به دستور وزیر هم اعتنایی نکرد که این موضوع باعث شکست غرور تولیدکنندگان سنگ شد که چرا بعد از یک سال و نیم دوندگی و تشکیل جلسات و رسیدن به تفاهم، متن تفاهمنامه بر اساس قانون اجرا نشد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته نیز بارها با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت شد و بنده نیز دوبار با وزیر اقتصاد صحبت کردم و بنا شد که تفاهمنامه اجرایی شود، اما بازهم این اتفاق رخ نداد که ثمره آن تعطیلی کارخانه ها بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یاد آوری اینکه به میزان اشتغالزایی کارخانه های سنگ فروشی گفت: این کارخانه‌ها علاوه بر اشتغال زایی مناسب، کمک بسزایی به بودجه و خزانه می‌کنند، از این تلاش باید در راستای ایجاد انگیزه صورت گیرد و بستن دست و پای تولیدکنندگان دردی از کشور دوا نمی کند.

صرامی فروشانی توهین و ممنوع الخروج کردن بدهکاران صنف سنگ را دلیلی برای اعتصاب کارخانه های تولید سنگ دانست و افزود: تولیدکننده برای خرید مواد اولیه با چمدان پر از ارز از کشور خارج می شود، اما زمانی که ممنوع الخروج باشد قطعا تولید هم با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس مقصر این قضیه را رییس سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: به عقیده بنده نگاه رییس سازمان امور مالیاتی می تواند باعث ایجاد تنش‌ها در کشور شود، چرا که وقتی  نگاه  حمایتی به تولید وجود نداشته باشد  و تنها هدف رسیدن به شاخص های دریافت مالیات و پر کردن خزانه است.



لينك مرتبط:

مالیات بر ارزش افزوده صنعت سنگ [1]