- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

فروش سهام دوشركت دولتي درفرابورس

سازمان خصوصی‌سازی سهام دو شرکت دولتی را اواخر اردیبهشت‌ماه روی میز مزایده فرابورس می‌گذارد.


به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از فرابورس، بهنام محسنی رییس اداره عملیات بازار فرابورس با اشاره به عرضه بلوکی سهام شرکت‌های تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور و سنگ آهن مرکزی ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۴۹ درصد از سهام شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور که متعلق به شرکت مدیریت منابع آب ایران است به قیمت پایه هر سهم ۵۴ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال برای فروش عرضه می‌شود.

به گفته وی، این میزان سهام که به صورت نقد یا نقد و اقساط با شرایط ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط ۴ ساله با نرخ ۱۵ درصد در بازار سوم فرابورس معامله خواهد شد، به ارزش کل پایه ۲۶ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال قیمت گذاری شده است.

محسنی افزود: مبلغ سپرده شرکت در این رقابت ۸۰۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده و سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت روی میز فروش می‌رود.

وی با بیان اینکه بلوک ۲۸.۵ درصدی سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت عرضه می‌شود، یادآور شد: این بلوک به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تعلق دارد و قیمت پایه هر سهم آن یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۶۰ ریال اعلام شده است.

محسنی با بیان اینکه خریداران این دو بلوک باید ۲۰ روز کاری از تاریخ انجام معامله، حصه نقدی را پرداخت و فرم خارج از پایاپای را ارایه کنند، پیرامون شرایط پرداخت ثمن معامله سهام شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: این معامله به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط با شرایط ۲۰ درصد نقد و مابقی اقساط ۴ ساله با نرخ ۱۵ درصد انجام خواهد شد، ضمن آنکه سپرده شرکت در این رقابت ۵۰۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۹۸۵ ریال است.