- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

خدمات الكترونيك جديد سازمان تامين اجتماعي

پایلوت طرح پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان جدید، نامنویسی متمرکز بیمه‌شدگان، راه‌اندازی سامانه مرکز صدور دفاتر درمانی در تمامی شعب تابعه، شروع پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، گزارش ادواری همپوشانی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با لیست‌های ارسالی و گزارش بازرسی از کارگاه‌ها از جمله مهمترین طرح‌های خدمات نوین الکترونیکی درحال اجرا است که با نهادینه شدن آن بسیاری از معضلات کاهش می‌یابد.


مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: یازده خدمت جدید الکترونیکی به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و مراحل برنامه‌نویسی و تست نرم‌افزاری آن در شعب ۱، ۷ و ۱۳ آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حسین جودکی در مراسم برگزاری جلسه شورای اداری با بیان این مطلب افزود: پایلوت طرح پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان جدید، نامنویسی متمرکز بیمه‌شدگان، راه‌اندازی سامانه مرکز صدور دفاتر درمانی در تمامی شعب تابعه، شروع پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، گزارش ادواری همپوشانی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با لیست‌های ارسالی و گزارش بازرسی از کارگاه‌ها از جمله مهمترین طرح‌های خدمات نوین الکترونیکی درحال اجرا است که با نهادینه شدن آن بسیاری از معضلات کاهش می‌یابد.
وی گفت: حرکت سنجیده از سوی دولت تدبیر و امید در برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرای سیاست‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت و به طور قطع کارکنان برای گسترش مقوله تأمین‌اجتماعی با تبیین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت گام‌های اثربخش‌تری برخواهند داشت.
جودکی درخصوص طرح ارسال لیست اینترنتی گفت: این طرح از آبان سال ۱۳۹۰ به صورت پایلوت و به عنوان یکی از طرح‌های ملی و نوین سازمان تأمین‌اجتماعی برای رسیدن به توسعه خدمات غیرحضوری در شعبه یک کلید خورد و به تدریج در شعب دیگر اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران تعمیم داده شد.
وی گفت: با اجرای این طرح روزانه ده‌ها هزار مسافرت درون‌شهری به لحاظ مراجعه به شعبه حذف می‌شود و نیازی به مراجعه به شعب به منظور اشکالات نیز وجود ندارد.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: هم‌اکنون بیش از ۹۵درصد کارکرد بیمه‌شدگان شعب تابعه اداره‌کل غرب تهران بزرگ به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و در این میان سهم لیست‌های اینترنتی بیش از ۲۹درصد است.
وی تأکید کرد: آموزش به کارفرمایان، تبلیغات مناسب و تهیه سی‌دی‌های آموزشی به طور حتم بر موفقیت این طرح می‌افزاید.
جودکی از پرداخت مستمری بازنشستگان در سال ۹۲ خبر داد و گفت: ماهانه ۱۸۸ میلیارد تومان مستمری به بیش از ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته در سطح این اداره‌کل پرداخت و در طول سال بیش از ۲هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت شده است.
وی درخصوص پرداخت کمک‌های کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: طی سال گذشته مبلغ ۶۲ میلیارد تومان در قالب کمک‌های کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در غرب تهران بزرگ پرداخت شد.
جودکی با اشاره به رشد ۴ درصدی افزایش بیمه‌شدگان تحت‌پوشش این اداره‌کل، گفت: براساس آمار سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان اصلی از یک‌میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۱۵ نفر به یک‌میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۰۸ نفر افزایش یافته که نسبت به سال گذشته ۴درصد افزایش داشته است.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ؛ پرداخت بیمه‌بیکاری را یکی از تعهدات اصلی تأمین‌اجتماعی در زمان قطع رابطه کاری و حمایت از نیروی کار دانست و افزود: سال گذشته ۱۵هزار و ۱۳ نفر از بیمه‌شدگان، تحت‌پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت قرار گرفتند که بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان مقرری بیمه‌بیکاری دریافت کردند.