- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حداقل مقرری بیمه بیکاری درسال ۹۳

 مقرری بیمه بیکاری به ۶۰۲ هزارتومان درسال جاري افزايش مي يابد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش مقرری بیمه بیکاری به ۶۰۲ هزارتومان در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰۵ هزارنفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گزارش مهر، احمد لطفی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۴۸۰ هزارتومان به مشمولان بیمه بیکاری مقرری پرداخت می شد اخراج از محل کار، پرداخت حداقل شش ماه حق بیمه و داشتن یک سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه را از مهم ترین شرایط پرداخت بیمه بیکاری دانست.

وی اظهارداشت: بر اساس قانون، پرداخت بیشترین سهم بیمه بیکاری ۸۰ درصد حقوق افراد است. لطفی نژاد با بیان اینکه امسال ۲۰۵ هزار نفر از کارگران سراسر کشور مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند افزود: در استان تهران ۵۲ هزار نفر از مزایای این نوع بیمه بهره مند می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری شش ماه و بیشترین پرداخت ۵۰ ماه است. لطفی نژاد از تشکیل شورای مشاوره ۳ جانبه بین کارگران، کارفرمایان و دولت در استان تهران خبر داد و بیان داشت: مهم ترین هدف تشکیل این شورا، بررسی مسائل مهم محیط کار در امر تولید، حل مشکلات موجود میان کارگران و کارفرمایان و چگونگی اجرای بهتر قانون کار در کارگاه ها و شرکت ها دانست.

وی ابراز امیدواری کرد شورای ۳ جانبه موجب ایجاد فرهنگ تفاهم و همگرایی بین کارگر و کارفرما در محیط کار شود. لطفی نژاد با اعلام اینکه ۱۶ هزار و ۵۴۰ تعاونی در استان تهران وجود دارد گفت: امسال نخستین بار اتاق تعاون شهرستان تهران ایجاد خواهد شد.

لطفی نژاد افزود : امسال همچنین قرار است اتاق تعاون شهرهای ری، شهریار و ورامین نیز تشکیل شود. لطفی نژاد مجموع تسهیلات مالی برای حمایت از طرح های اقتصادی استان تهران در سال ۹۳ را  ۱۸۴۰ میلیارد تومان دانست و افزود: دولت در صورتی از این طرح ها حمایت می کند که کاربردی و عملیاتی باشد و همچنین برای رفاه کارگران و تعاون گران به کار گرفته شود.