- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

انجمن حسابداران خبره تحولات حسابداري در دوره گذار را بررسي مي‌كند

انجمن حسابداران خبره ايران سمينار تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط كسب و كار بين‌المللي را در تاريخ ۱۰ ارديبهشت‌ماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار مي‌كند.


دبير علمي اين سمينار با اعلام خبر فوق افزود: سمينار تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار با هدف تبيين شرايط خاص كشور پس از كاهش يا لغو كامل تحريم‌ها، قصد دارد، آثار آن را بر حرفه حسابداري بررسي كند.
فرزام زماني با اشاره به اينكه اين آثار شامل تاثير بر عملكرد اقتصادي از قبيل سرمايه‌گذاري و تجارت ايران با ساير كشورها از يك سو و از سوي ديگرتاثير بر حرفه حسابداري و مالي به عنوان حرفه‌اي اثرگذار بر اين شرايط است، خاطر نشان ساخت: از آنجا كه در دوره گذار، فرصت‌ها و تهديدهايي براي حرفه حسابداري و مالي پديد خواهد آمد، اين سمينار با هدف تشريح اين فرصت‌ها و تهديدها به دنبال توانمند‌سازي فعالان اين حرفه در مواجهه با شرايط جديد است. زماني گفت: در شرايط كنوني كه اقتصاد با مشكلاتي از قبيل ركود، بيكاري بالا، جذب محدود سرمايه‌گذاري خارجي و همكاري‌هاي بين‌المللي و همچنين مفاسد اقتصادي روبه‌رو است، رشد و توسعه حرفه حسابداري نقش مهمي در كاهش اين مشكلات و ظرفيت‌سازي دارد. وي ادامه داد: حرفه حسابداري در شرايط كنوني قادر است با ايجاد كنترل لازم براي حفاظت از منابع سازماني، بهبود كيفيت گزارشگري، ايجاد شفافيت در سازمان‌ها وتسهيل سرمايه‌گذاري خارجي از طريق به تصوير كشيدن جذابيت‌ها در قالب اعداد و ارقام به رفع مشكلات يادشده كمك كند.
دبير علمي سمينار تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار ازكمك به تصوير‌سازي از فضاي امن، قابل سرمايه‌گذاري و پرسود و نيز ايجاد اطمينان خاطر به سرمايه‌گذاران خارجي در تامين اطلاعات مورد نياز آنها در همكاري‌هاي بين‌المللي به عنوان ديگر راهكارهايي نام برد كه به كمك آن حسابداران قادرند در گذار از شرايط موجود سياست‌گذاران امور اقتصادي را ياري كنند. وي ياد‌آور شد: از آنجا كه تصميم‌گيرندگان سياسي و اقتصادي بايد از نقش و اهميت حرفه حسابداري در دوره گذار از تحريم‌ها آگاه باشند در اين سمينار، نقش حرفه حسابداري و مالي و تحولات آن پس از تحريم‌ها بررسي خواهد شد.  دبير علمي سمينارتحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار گفت: در اين سمينار، تعداد زيادي از فعالان مرتبط با حرفه حسابداري مالي مانند بانك، بيمه و نرم‌افزار حضور خواهند داشت. همچنين اين امكان فراهم خواهد شد كه علاقه‌مندان بتوانند در چندين محور، مهارت‌هاي خود را در كارگاه‌هاي آموزشي تقويت كنند. اين محورها متمركز بر فرصت‌هاي جديدي است كه در شرايط گذار از تحريم‌ها پيش روي فعالان حرفه حسابداري و مالي خواهد بود. وي افزود: در اين سمينار كارگاه‌هايي با موضوع شركت آزمايي (Due dilligence) به منظور كمك به مديران در ارزيابي شركت‌هاي طرف قرارداد، همكاري با آنها يا ارزيابي شركت‌هاي مورد سرمايه‌گذاري، مديريت تحريم و مطالبه خسارت از شركت‌هاي خارجي، ارزشيابي بنگاه‌هاي اقتصادي (Valuation) وتهيه صورت‌هاي مالي مبتني بر IFRS و آشنايی با XBRL برگزار خواهد شد.
منبع : دنياي اقتصاد