نرم افزارحسابداری صدگان

بازرسي از دفاتر قانوني به كارگزاري ها واگذار شد.

0 599

حسابداراپ

کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی برای اجرای فرآیند بازرسی از دفاتر قانونی باید مدیر فنی که حسابدار رسمی یا حرفه‌ای باشد را به دفتر امور کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کنند.


مدیر کل دفتر امور کارگزای‌های رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی از واگذاری فرآیند بازرسی از دفاتر قانونی به کارگزاری‌های این سازمان خبر داد و گفت: انجام این کار تسریع در فرآیند بازرسی‌ها و ارتقاء رضایتمندی کارفرمایان را به‌دنبال دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مهندس سیدمحمدعلی جنانی با بیان اینکه این واگذاری بر اساس مصوبه شورای عالی و همچنین هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی به اجرا درمی‌آید، اظهار داشت: برای عملیاتی شدن این مصوبات جلسات کارشناسی زیادی برگزار شد و با همکاری و همفکری اداره‌کل درآمد حق بیمه و موسسه حسابرسی تأمین‌اجتماعی  در مرحله اول ۵ کارگزاری را برای این موضوع به صورت پایلوت انتخاب کردیم.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه مطالعه و بررسی اجرای موفقیت آمیز مرحله پایلوت؛ باعث تعمیم برنامه به تمامی کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی شده است، افزود: معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با ارسال نامه‌ای به ادارت کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور دستورات لازم را برای اجرایی شدن واگذاری فرآیند بازرسی از دفاتر قانونی به کارگزاری‌های رسمی صادر کرده است.

جنانی با تاکید بر اینکه برون‌سپاری فعالیت‌های اجرایی افزایش سرعت و دقت و همچنین ارتقاء رضایتمندی بیمه‌شدگان را به دنبال دارد، گفت: کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی برای اجرای فرآیند بازرسی از دفاتر قانونی باید مدیر فنی که حسابدار رسمی یا حرفه‌ای باشد را به دفتر امور کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کنند.

وی ادامه داد: صلاحیت عمومی افراد معرفی شده در دفتر امور کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق استعلام از مراجع مربوطه بررسی می‌شود و افراد واجد صلاحیت عمومی برای بررسی صلاحیت تخصصی به موسسه حسابرسی تأمین‌اجتماعی معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: کارگزاری‌هایی که مدیران فنی آنها واجد صلاحیت باشند در نهایت با عقد قرارداد با موسسه حسابرسی سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند پروند‌های محول شده را بررسی کنند و فرآیند بازرسی از دفاتر قانونی را بر عهده بگیرند.

جنانی اظهار امیدواری کرد که واگذاری بازرسی از دفاتر قانونی به کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی باعث تسریع در فرآیند بازرسی از دفاتر قانونی شود و ارتقاء رضایتمندی کارفرمایان و بیمه شدگان را به دنبال داشته باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.