- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بازار سرمایه پس از مذاکرات هسته ای چه شرایطی دارد؟

به نظر می رسد روند بازار سرمایه با نزدیک شدن به زمان مذاکرات هسته ای و حصول نتیجه نهایی بتواند با منطق بیشتری پیش رود. هرچند که طی چند روز اخیر شاهد افزایش حجم معاملات در بازار سرمایه نیز بوده ایم.


در همین راستا، یگانه فرد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده چگونگی روند بازار سرمایه در شرایط کنونی بسته به نتیجه مذاکرات و همچنین با توجه به روند بازار مسکن به عنوان بازار رقیب خواهد بود.

یگانه فرد تصریح کرد: روند بازار سرمایه براساس نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای مشخص خواهد شد و در حقیقت روند بازار پس از شفافیت اثر واقعی توافقات بر اقتصاد نمایان می شود بطوریکه اثر حقیقی توافقات بر تغییرات میزان فروش و صادرات شرکت ها و همچنین سوددهی آنها مشخص می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: همچنین روند بازارز مسکن نیز بر بازار سرمایه تأثیرگذار است. با توجه به افزایش نرخ اوراق تسهیلات در شرایط کنونی انتظار جهش قیمتی در بازار مسکن پیش بینی می گردد که چنانچه این اتفاق بیافتد با خروج نقدینگی از بازار سرمایه نیز مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: شایان ذکر است با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت ها، سرمایه گذاران بیشتر به سراغ شرکت هایی با سود تقسیمی بالا می روند که به اعتقاد بنده از جمله شرکت های با سود تقسیمی بالا می توان به شرکت های سیمانی، نفتی و بانکی ها اشاره کرد.

یگانه فرد عنوان کرد: به نظر بنده روند کلی بازار سرمایه با پیش فرض نتیجه نهایی مثبت مذاکرات، صعودی همراه با شیب ملایم خواهد بود. حال از دیدگاه تکنیکالی در مورد روند کلی شاخص می توان اظهار کرد که با در نظر گرفتن امواج الیوت موج سوم صعودی به اتمام رسیده و از دی ماه سال گذشته وارد موج چهارم شده ایم.

گقتنی است که موج چهارم بسیار طولانی و خسته کننده بوده بطوریکه پایان یافتن این موج، نیازمند پتانسیل بسیار قوی می باشد که بتواند شاخص را به موج ۵ صعودی وارد نماید.

وی در خاتمه افزود: پیش بینی می شود صنایع خودرویی و سنگ آهنی ها در سال جاری بتوانند بازدهی مطلوبی را برای سهامداران ایجاد کنند. به نظر می رسد صنایع خودرویی با توجه به خبرهای مثبت از جمله مذاکرات با پژو، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها بتوانند سود مطلوبی را نصیب سهامداران کنند و تا حدودی جبران ضررهای ناشی از افت قیمتی سایر سهام را برای سرمایه گذاران نمایند.