نرم افزارحسابداری صدگان

الزام كارگزاران به رعایت اصول اخلاقی و معیارهای رفتار حرفه ای

0 560

حسابداراپ

همزمان با ابلاغ دستورالعمل اصول اخلاقی و معیارهای رفتار حرفه ای به کارگزاران، رعایت این اصول برای کارگزاران لازم الاجرا شد به گونه ای که کارگزاران از این پس، موظف به اجرای آن هستند.


در بازار سرمایه و اساساً بازارهای مالی اطمینان برای فعالان بسیار مهم است که به صحت عملکرد این بازارها و شاغلان در آن اعتماد داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دبیر کل کانون کارگزاران با بیان مطلب فوق گفت: اطمینان عمومی سرمایه گذاران به بازار سرمایه ملاک بسیاری مهمی است، چون این اطمینان سخت به دست می آید و راحت از دست می رود بنابراین برای اینکه سلامت بازار را حفظ کنیم اطمینان عمومی باید ایجاد شود.

روح الله میرصانعی با بیان اینکه اصلاح رفتار شاغلین بازار سرمایه نقطه ثقل یک بازار سالم است، گفت: در گذشته یک الگوی مشخص و حرفه ای در صنعت کارگزاری و به خصوص به طور عمومی در بازار سرمایه وجود نداشت.

وی افزود: با تصویب دستورالعمل اصول اخلاق و معیارهای حرفه ای، یک الگوی مناسب از رفتار صحیح و درست حرفه ای پیش روی فعالان بازار قرار گرفته است که هم شاغلین صنعت کارگزاری و هم سایر فعالان بازار در موقعیت های مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

پندار سیستم

این مقام مسئول گفت: واقعیت این است که  وجود قوانین و مقرارت و آگاهی از آن برای همه اهالی بازار سرمایه لازم است، اما کافی نیست. دایره اخلاق فراتر از دایره قوانین و مقررات است بنابراین لازم بود اصول و معیارهایی تدوین و در اختیار فعالان قرار گیرد تا آنان بر اساس یک دستورالعمل مدون، وظایف خود را در بازار انجام دهند.

دبیر کل کانون کارگزاران با بیان اینکه دستورالعمل جدید، وظایف شاغلین بازار سرمایه را مشخص کرده است، اظهار داشت: این اصول حق و حقوق دیگران را تعیین کرده به طوریکه وظایف اشخاص مختلف در قبال سرمایه گذاران و مشتریان مشخص شده است.

وی گفت: این اصول اخلاقی با الگوبرداری از اصول اخلاقی موسسه CFAکه چندین دهه تجربه در این بخش دارد، بعد از بومی سازی، تدوین و به تصویب رسیده است.

میرصانعی خاطر نشان کرد: انتظار ما در گام اول از فعالان بازار سرمایه این است که با این اصول و معیارها، آشنا و در فعالیت های حرفه ای خود آن را پیاده سازی کنند.

این مقام مسئول گفت: برنامه کانون کارگزاران این است که از رأس هرم  (مدیران عامل شرکت های کارگزاری تا سایر کارکنان)، دوره های آموزشی اصول اخلاقی برگزار و حتی سرفصل های آن را در آزمون های بازار سرمایه لحاظ کند.

وی درخصوص ضمانت اجرایی ابلاغ دستورالعمل اصول اخلاقی و معیارهای حرفه ای افزود: پس از فرهنگ سازی و آموزش، تدوین آیین نامه انضباطی آغاز می شود به طوریکه تنبیهاتی برای افرادی که این اصول را رعایت نکنند، در نظر گرفته خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.