نرم افزارحسابداری صدگان

افزايش نرخ ماليات به جاي پايه مالياتي

0 443

حسابداراپ

به جاي افزايش نرخ هاي مالياتي بايستي نسبت به گسترش پايه مالياتي اقدام شود. 


رئيس جمهور در جلسه هيات دولت با تاکيد بر مبارزه با فساد به عنوان لازمه حتمي يک سيستم مالياتي قوي و بهره گيري نظام مالياتي از سامانه الکترونيکي اظهار داشت: به جاي افزايش نرخ هاي مالياتي بايستي نسبت به گسترش پايه مالياتي اقدام شود.

پندار سیستم

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، هيات دولت صبح چهارشنبه  به رياست حجت الاسلام روحاني رييس جمهوري تشکيل جلسه داد، در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مهمترين مسائل روز کشور، سازمان امور مالياتي گزارشي در خصوص برنامه اصلاح نظام مالياتي کشور به هيات وزيران ارايه داد.

در اين گزارش شاخص هاي مالياتي شامل نسبت ماليات ها به بودجه عمومي کشور، هزينه هاي جاري و توليد ناخالص داخلي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در راستاي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي بر ظرفيت هاي نظام مالياتي براي پيگيري سياست عدم اتکا به درآمد حاصل از نفت تاکيد شد.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني با اشاره به اينکه امسال سال خروج از رکود و آغاز رونق و رشد اقتصادي است، تاکيد کرد که سياست مالياتي و اقدامات سازمان مالياتي نيز بايد در اين مسير باشد.

روحاني در موضوع ماليات، اصل در نگاه دولت را اعتماد به مردم و فعالان اقتصادي دانست و افزود: به جاي افزايش نرخ هاي مالياتي بايستي نسبت به گسترش پايه مالياتي اقدام شود. رييس جمهوري با تاکيد بر مبارزه با فساد به عنوان لازمه حتمي يک سيستم مالياتي قوي و بهره گيري نظام مالياتي از سامانه الکترونيکي اظهار داشت: مردم بايد احساس کنند با فعاليت قانوني، با هيچگونه ديوان سالاري اضافي، مزاحمت و فساد غيررسمي مواجه نخواهند شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.