نرم افزارحسابداری صدگان

ارزش خالص دارایی های بورسی شرکت های سرمایه گذاری به ازای هر سهم

0 1,221

حسابداراپ

 برخی از  شرکت های سرمایه گذاری در سبد سرمایه گذاری غیر بورسی خود دارایی هایی دارند که می تواند موجب افزایش یا کاهش NAV غیر بورسی شرکت ها شود. 


پندار سیستم

به گزارش خبرنگار اکوبورس، ارزش خالص دارایی های بورسی شرکت های سرمایه گذاری به ازای هر سهم در جدول زیر گردآوری شده است. Nav شرکت ها نشان دهنده ارزش ذاتی سهام شرکت ها می باشد و طبق نظر کارشناسان بازار قیمت معامله هر سهم در حدود ۷۰ درصد از NAV باید باشد. طبق جدول زیر ارزش خالص دارایی های ۲۳ شرکت از ۵۳ شرکت سرمایه گذاری کمتر از ۷۰ درصد می باشد و این نشان دهنده پتانسیل رشد این شرکت ها می باشد.

همچنین ۱۰ شرکت از شرکت های سرمایه گذاری زیر دارای NAV بیش از ۱۰۰ درصد می باشند و این موضوع می تواند ناشی از دو دیدگاه در بازار باشد. یکی این که این دسته از شرکت ها طبق اخبار منتشر شده در بازار پتانسیل رشد دارند و سهامداران با پیش بینی آینده موجب افزایش قیمت سهام آنها شده اند و دیگر این که قیمت سهام این شرکت ها تحت تاثیر نوسان گیری سفطه باز های بازار قرار گرفته و بدون دلیل افزایش یافته است.

همچنین باید به این نکته توجه کنیم که برخی از این شرکت های سرمایه گذاری در سبد سرمایه گذاری غیر بورسی خود دارایی هایی دارند که می تواند موجب افزایش یا کاهش NAV غیر بورسی شرکت ها شود. بنابراین برای اندازه گیری دقیق NAV شرکت ها باید هر دو بخش بورسی و غیر بورسی سبد سرمایه گذاری شرکت ها را به دقت مورد ارزیابی قرار داد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.