نرم افزارحسابداری صدگان

كاهش نرخ سود سپرده و تسهيلات

0 434

حسابداراپ

 با توجه به روند کاهشی نرخ تورم قاعدتاً نرخ سود بانکی روند نزولی خواهد داشت. روند افزایش نرخ تورم در کشور در سال های اخیر بی سابقه بوده است؛ در شرایطی که نرخ تورم بالاست نرخ سود اسمی هم افزایش یابد، اما با توجه به روندی که در ماه های اخیر آغاز شده و تورم به سرعت کاهش پیدا کرده است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه‌ریزی شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی خبرداد و گفت: قطعا نرخ رشد سودها در آینده ادامه پیدا نخواهد کرد.

پندار سیستم

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا در مورد وضعیت آتی بازار پول و نظام بانکی کشور گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ تورم قاعدتاً نرخ سود بانکی روند نزولی خواهد داشت. روند افزایش نرخ تورم در کشور در سال های اخیر بی سابقه بوده است؛ در شرایطی که نرخ تورم بالاست نرخ سود اسمی هم افزایش یابد، اما با توجه به روندی که در ماه های اخیر آغاز شده و تورم به سرعت کاهش پیدا کرده است.

وزیر اموراقتصادی و دارایی با بیان اینکه قطعا نرخ رشد سودها در آینده ادامه پیدا نخواهد کرد، از کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های شورای پول و اعتبار، نرخ سود در سیستم بانکی در بخش سپرده ها و تسهیلات کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: روند نرخ سود در آینده با آنچه که در گذشته اتفاق افتاد، متفاوت خواهد بود و جاذبه سرمایه گذاری در بازار بورس نیز در مقایسه با دیگر بازارها افزایش خواهد یافت.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.