نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز تغییر استاندارد ملی به استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی از سال جاری

0 609

حسابداراپ

معاون نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اقدامات و برنامه‌های سازمان بورس در خصوص استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، گفت: استفاده از این استاندارد طبق مصوبه هیأت مدیره از یکم فروردین امسال آغاز و تا پایان ۹۴ به اتمام می‌رسد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فارس، محمدرضا عربی معاون نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار و عضو هیأت مدیره این سازمان در همایش استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات سازمان متبوعش در خصوص XBRL اظهار داشت: این استاندارد برای تمام شرکت‌ها و نهادهای مالی ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۹۵ به طور کامل عملیاتی خواهد شد و اکنون در کوتاه‌مدت برای شرکت‌های تولیدی، الزام شده و طی دو سال آینده به طور کامل کلید می‌خورد.

وی ادامه داد: اکنون کمتر از ۵ درصد بورس‌های دنیا از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی استفاده می‌کنند که در این میان ایالات متحده از عمده‌ کشورهایی است که تاکنون از این استانداردها به دلیل گستردگی فعالیت‌ها استفاده نکرده و در آینده الحاق به این استاندارد را در دستورکار خود قرار می‌دهند.

پندار سیستم

عربی گفت: اجرای این استاندارد را را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دادیم و رویکردهای مختلفی وجود دارد؛ بهترین حالت تغییر از استاندارد ملی به استاندارد بین‌المللی را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

وی افزود: خوشبختانه ساختار مالی شرکت‌ها بیشتر روی تکنیک‌های بزرگ ورود پیدا نکردند که به اجرای استاندارد بین‌المللی در کشور ما کمک می‌کند.

معاون نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در بحث آموزش، نیروی خبره به صورت فراگیر وجود ندارد که در این بازه زمانی دو ساله باید نیروهای آموزش‌دهنده بسازیم.

وی با اشاره به مزایای اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در کوتاه‌مدت گفت: تشویق شرکت‌ها به تهیه صورت‌های مالی بر مبنای IFRS، استفاده از تجربیات گذشته، دریافت بازخورد، نزدیک‌تر شدن به استانداردهای بین‌المللی و گسترش دامنه فعالیت‌ها از جمله مزایای این استاندارد در کوتاه‌مدت است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.