نرم افزارحسابداری صدگان

دستور اداري ميزان دستمزد مقطوع مبنای کسر حق‌بیمه درسال ۹۳

1 1,427

حسابداراپ

توضیح سایت: برای دیدن بخشنامه  دستمزد مقطوع روزانه مبنای کسر حق بیمه سال ۱۳۹۵ اینجا کلیک کنید.


 حداقل و حداكثر حق بيمه  براي دستمزد سال‌ جاری  مشخص شد.


پندار سیستم

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی از صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان برای اعمال دستمزد مقطوع مبنای کسر حق‌بیمه در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسن زدا بااشاره به تصویب‌نامه شورای عالی کار درخصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ۹۳، گفت: براساس این تصویب‌نامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور دستمزد مقطوع سال ۹۳ را به هنگام دریافت لیست و حق‌بیمه اعمال می‌کنند.
وی با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی در سال ۹۳ مبلغ ۲۰۲ هزار و ۹۷۰ ریال است، اظهار داشت: سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۹۲، معادل ۱۲ درصد به علاوه رقم ثابت ۲۱ هزار و ۱۱۰ ریال افزایش می‌یابد.
زدا افزود: همچنین پرداخت حق‌بیمه آن گروه از بیمه‌شدگان اختیاری که مبنای پرداخت حق‌بیمه آنان در سال ۹۲ از رقم روزانه ۱۶۲ هزار و ۳۷۵ ریال بیشتر است، همانند سایر سطوح دستمزدی افزایش یافته، مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۲۰۲ هزار و ۹۷۰ ریال کمتر نباشد.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تمامی پرداخت‌های آن دسته از بیکاران که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ ۱/۱/۹۳ به بعد است، با رعایت حداقل دستمزد سال‌جاری خواهد بود. همچنین پرداختی‌های آن دسته از مقرری‌بگیران سنوات قبل که در سال ۹۳ ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال‌جاری است، تا مبلغ حداقل دستمزد سال ۹۳ ترمیم می‌شود.
زدا حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق‌بیمه در سال‌جاری را براساس مصوبات شورای عالی تأمین‌اجتماعی و هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی، ۷برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل یک‌میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال اعلام کرد.


– براي دريافت متن كامل بخشنامه اينجا كليك كنيد.

– براي دريافت راهنمای فعالیت های دارای دستمزد مقطوع روزانه مبنای کسر حق بیمه سال۹۳ اينجا كليك كنيد.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محسن می گوید

    با سلام مبلغ ۸۰۰ هزار ریال بابت کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار پرداخت میگردد که در تبصره ذیل بند ۲ این بخشنامه خلاف سنوات گذشته و همچنین بند د بخشنامه ۱۱/۱ درآمد این مبلغ را از درآمدهای مشمول مالیات دانسته اند لذا با توجه باینکه بخشنامه فوق که توسط معاون فنی و درآمد اصدار یافته میتواند بخشنامه ۱۱/۱ درآمد صادره توسط مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی را ابطال یا نقض نماید ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.