نرم افزارحسابداری صدگان

جمع آوری صف فروش سهام

0 1,039

حسابداراپ

درحالی شاهد پنجمین روز از معاملات سال ۹۳ می باشیم که به نظر می رسد هفته دوم معاملات بازار سرمایه در بهار سال جدید بهتر از هفته اول می باشد و کم کم گروه های پرطرفدار بورسی در حال نمایان شدن می باشند.


بنابر گزارش بورس نیوز، با توجه به روند معاملات طی دیروز و امروز شاید بتوان گفت که یخ زمستانی بورس اندک اندک در حال آب شدن بوده و سرمایه گذاران بورسی تصمیم خود را برای ورود به گروه یا گروه های مدنظر و پرپتانسیل در فصل بهار گرفته اند که این موضوع با نگاهی گذرا بر حجم معاملات سهام شرکت ها در معاملات روز جاری قابل مشاهده است.

پندار سیستم

براین اساس طی معاملات روز جاری شاهد جمع آوری صف فروش سهام شرکت مپنا بودیم که این خود سیگنالی مثبت برای آینده بازار سرمایه محسوب می شود و این درحالی بود که روز گذشته نیز سهام شرکت های گروه پالایشی به روند صعودی بازگشتند.

اما نکته قابل توجه و خوشایند بازارسرمایه در سال جدید موضوعی است که در سال گذشته به عنوان بزرگترین چالش سهامداران و سرمایه گذاران محسوب می شد چراکه در سال ۹۲ درحالی شاهد رشد فزاینده و قابل توجه شاخص بورس در روزهای معاملاتی بودیم که قیمت سهام اغلب شرکت ها همگام با شاخص رشد نمی کردند اما در سال جدید این قیمت سهام شرکت ها است که در حال افزایش می باشد و شاخص بورس تا به اینجا رشدی که نشان دهنده وضعیت کلی بازار سرمایه است را از خود به نمایش گذاشته است به عبارت دیگر چون شاخص بورس جلوتر از بازار و قیمت سهام شرکت ها حرکت نمی کند پس انتظار از اصلاح شاخص و آغاز زودهنگام روند اصلاحی نیز به تعویق می افتد.

البته عدم حضور برخی بزرگان گروه های پتروشیمی و فلزی نیز در این اتفاق بی تاثیر نبوده است اما فعلا می توان گفت که حال شاخص بورس در سال جدید همان حال عمومی بورس است و تا به امروز پدیده ” شاخص سالاری” از بازار سرمایه رخت بسته است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.