نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۲۰۰/۲۳۴۶۸ مورخ ۹۲/۱۲/۲۴(عدم امكان تهاتر اضافه پرداختي ماليات عملكرد با بدهي مالياتهاي تكليفي و حقوق و ساير منابع همچنين عدم امكان اصلاح قبوض مالياتي كه به هر دليلي درصدور آن اشتباهاتي رخ داده است.)

8 1,653

حسابداراپ

نظربه سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص امكان تهاتر اضافه پرداختي ماليات عملكرد با بدهي مالياتهاي تكليفي و حقوق و ساير منابع همچنين  اصلاح قبوض مالياتي صادره به علت اشتباه در درج مشخصات هويتي و ….بدينوسيله مقرر مي دارد:

پندار سیستم



محل تبلیغ شما

8 نظرات
  1. علیرضا توپال می گوید

    با سلام .در سال ۸۸ شرکتی از محل عملکرد اضافه پرداخت داشته که گزارش استرداد نیز در تاریخ ۳.۹۲ نیز تنظیم و جهت صدور چک بابت بدهی مالیاتی تکلیفی (پیمانکاران ) به سایر ادارات کل ارجاع میگردد .متاسفانه پس از گذشت حدود ۱۰ ماه ادارات امور مالیاتی نسبت به انتقال وجه به حساب مبدا اقدام نمیکنند .البته اقدامات ادارات در ارتباط با نامه شماره د /۲۳۰/۳۸۴۱۰ مورخ ۶.۱۲.۹۱ معاونت محترم مالیاتهای مستقیم بوده است. سوال.آیا شمول این بخشنامه فقط برای استان تهران است یا تمام کشور ؟ متشکر از پاسخگویی

  2. علي می گوید

    جناب آقای علیرضا
    چنانچه پیمانکار ( حقیقی یا حقوقی ) از بابت مالیات عملکرد اضافه پرداختی ( همان مالیاتی که کارفرمایان هنگام هر پرداختی از وی کسر کرده اند ) داشته باشد پس از صدور برگ مالیات قطعی و تقاضای مودی ( پیمانکار ) گزارش استرداد صادر و پس از طی مراحل اداری ، جهت استرداد وجه به وی اقدام می گردد . استرداد و پرداخت وجه نیز توسط اداره امور مالیاتی دریافت کننده وجه ( همان که مالیات مکسوره در آن اداره وصول شده است که شاید چندین محل باشد ) انجام می گیرد . در این صورت مودی بایستی خود جهت دریافت جه ( چک ) به اداره امور مالیاتی دریافت کننده وجه ( که گفتم احتمال دارد چندین اداره باشد ) مراجعه نماید . توضیح اینکه واحد مالیاتی که گزارش اولیه استرداد را صادر میکند با توجه به میزان طلب و تناسب آن با پرداختی در سایر ادارات ( که شاید اداره خودش هم باشد ) اقدام به ارسال مدارک مورد نظر به اداره دریافت کننده مالیات مکسوره می نماید .
    ضمنا” پس از تعطیلات نوروز پیگیر محتوای بخشنامه مورد نظرتان را خواهم شد و نیز فکر نکنم بخشنامه مورد اشاره فقط مختص تهران باشد .
    موفق باشید /

  3. علي می گوید

    سلام مجدد آقای علیرضا
    بخشنامه مدنظرتان ( ۳۸۴۱۰ -۹۱/۱۲/۶ ) را خواندم فکر نکنم استناد به بخشنامه یادشده در خصوص آنچه که نوشتی صحیح باشد ، مگر اینکه شرکت شما بابت مالیات تکلیفی بدهی داشته باشد که در اینصورت چک استرداد به میزان بدهی ، بنام شرکت شما صادر نمی شود ؟ همینطور است ؟ بیشتر توضیح می دهید ؟

  4. علیرضا می گوید

    با سلام مجدد. ما از بابت مالیات مکسوره موضوع ماده ۱۰۴ ق م م اضافه پرداخت داشته ایم و از طرفی بابت مالیات تکلیفی پیمانکاران خودمان بدهکار بودیم و بر اساس بخشنامه پیش گفته قرار بر تامین بدهی از محل وجوه اضافه پرداختی گردید. س؟ اولا جایگزینی و یا بعبارتی تهاتر صورت پذیرفته بدلیل عدم پرداخت وجه نقد توسط مودی باید با ۱۰۰% جرایم صورت پذیرد.دوما آیا در انتقال وجوه از ادارات مقصد به ادارات کل مبدا مودی چه نقش موثری میتواند داشته باشد یعنی در صورت عدم انتقال وجوه بین ادارات مودی چکار میتواند بکند ؟ با تشکر از پاسخگویی

  5. علي می گوید

    با سلام
    بله با جرائمی که بخشیده نشده باشد صورت می پذیرد و مطمئنا” آنچه که بعدها به حساب پیمانکارت منظور می شود فقط اصل مالیات خواهد بود . نقش مودی فقط اظهار و تاکید جهت تسریع در کار می باشد و اگر در این رابطه کوتاهی صورت پذیرد می توانید خواسته تان را از طریق عوامل دادستانی مالیاتی مستقر در ادارات کل پیگیری نماید .

  6. داود می گوید

    با استحضار مي رساند شركت ما در طي سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ تعدا ۷ فقره صورت وضعيت وصولي بابت پروژه هاي در دست اجرا از وزارت محترم راه و شهرسازي داشته است كه طبق گواهي هاي وصول قبض پرداخت ماليات ۵ مورد از آنها با عملكرد مالياتي سال ۹۳ و ۲ مورد به شماره قبضهاي ۳۴۸۲۳۲۹۲۵۶ و ۳۴۸۲۳۳۲۴۱۱ با عملكرد مالياتي سال ۹۱ صادر شده اند و همانطور كه مستحضريد سال مالي ۹۱ بسته شده و دفاتر قانوني اين شركت براي سال مالي فوق توسط اداره كل امور مالياتي استان همدان رسيدگي و برگ قطعي نيز صادر شده است، و با توجه به مراجعه به اداره محترم دارايي فقط در پاسخ مراجعه به بخشنامه ۲۰۰/۲۳۴۶۸ دريفت نموديم كه هنوزهم بلاتكليف و مشكلمان حل نشده و فرصتي هم تا پايان تيرماه نمانده لطفا در اين راستا راهنمايي بفرمائيد با تشكرات قبلي

  7. علي می گوید

    سلام آقا داود
    متوجه نشدم ، پیشنهاد می کنم با یک مشاور مالیاتی و یا ممیز یا سرممیز آگاه در همان همدان موضوع را مطرح و پیگیری نمایید .

  8. مهدی بیات می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    به استحضار جنابعالی میرسانم که اینجانب برای مالیات مشاغل سال ۹۴ به اداره دارایی مراجعه کردم و چون داخل اداره کافی نت گذاشته بودند همانجا اظهارنامه اینجانب را تنظیم و قبض را تحویل دادند و بنده هم بدون اینکه نگاهی به اظهارنامه بیاندازم داخل اداره دارایی به قسمت بانک رفته و کارت را تحویل دادم و قبض مالیاتی را پرداخت کردم متاسفانه بعد از پرداخت متوجه شدم که بجای ۷۲۰ هزار تومان ۷۲۰۰۰۰۰ تومان پرداخت کرده ام سریعا به کافی نت اداره دارایی مراجعه و اصلاحییه اظهارنامه را تنظیم کردم در حدود ۲۵ روز است که حتی اداره هم نمیداند باید چه کار کند ، بخشنامه ۹۸۷ مورخ ۲۰/۱/۸۵ امده که کاری به بدهی اینجانب هم نداشته باشند جااب اینجاست که دارای ۱۰ سال پرونده متایاتی و تسویه تا پایان ۹۲ هستم خواهشا راهنمایی نمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.