- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ابلاغ بخشنامه معافیت مالیاتی حقوق تا یک میلیون تومان

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بخشنامه معافیت مالیاتی حقوق ماهانه تا یک میلیون تومانی، فردا توسط رئیس سازمان ابلاغ می‌شود.

   حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار کرد:‌ هنوز بخش‌نامه معافیت حقوق یک میلیون تومانی در ماه از مالیات ابلاغ نشده و احتمالاً از فردا توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ می‌شود، تا حقوق فروردین‌ با این بخش‌نامه اعمال شود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: براساس قانون بودجه ۹۳ حقوق زیر یک میلیون تومان در ماه معاف از مالیات و حقوق بین یک تا ۷ میلیون تومان با مأخذ ۱۰ درصد و حقوق مازاد بر ۷ میلیون تومان با مأخذ ۲۰ درصد مالیات می‌پردازد.

وکیلی در مورد اینکه مالیات بر حقوق چند درصد مالیات مستقیم را تشکیل می‌دهد، گفت: کارکنان بخش عمومی ۸ درصد و کارکنان بخش خصوصی ۱۰ درصد مالیات‌های مستقیم را پرداخت کردند.

وی افزود:‌ از مجموع مالیات های مستقیم، کارکنان بخش عمومی ۵ درصد و بخش خصوصی ۷ درصد مالیات را پرداخت کرده‌‌اند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: مالیات مشاغل در سال ۹۲ از مجموع مالیات‌های مستقیم ۸ درصد و مالیات کالا و خدمات ۵ درصد از مالیات‌های مستقیم را تشکیل می‌داد و نتیجه‌ این است که مالیات مشاغل کمتر از مالیات حقوق‌بگیران بوده است.

وکیلی در مورد حجم مالیات بر درآمد گفت: ۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان از مالیات سال ۹۲ مربوط به مالیات حقوق بوده است