نرم افزارحسابداری صدگان

معضل بازار سرمایه با بالا رفتن نرخ سپرده بانکی

0 452

حسابداراپ

در روز گذشته شاهد افت شدید ۱۵۸۱ واحدی شاخص و رسیدن شاخص به رقم ۷۴۹۲۰ بودیم. ادامه روند نزولی شاخص که از زمستان سال گذشته شروع شده همچنان ادامه دارد و موجب شده سهامداران به دلیل متضرر شدن ضمن رفتارهای هیجانی، نقدینگی خود را از بازار سرمایه خارج کنند.

در همین راستا، مجید عشقی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگار بورس نیوزاظهار داشت: به اعتقاد بنده بالا رفتن نرخ سپرده های بانکی و همچنین رفتار هیجانی سهامداران به خصوص سهامداران حقیقی که حتی حاضرند سهام خود را با زیان بفروشند، باعث افت شاخص کل شده است.

پندار سیستم

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر بنده، بازار سرمایه به این اصلاح قیمتی نیاز داشت به نظر می رسد همچنان تا فصل مجامع شرکت ها نیز شاهد ریزش پله ای شاخص کل باشیم.

وی عنوان کرد: علت کاهش فعالیت سهامداران حقوقی با توجه به کمبود نقدینگی آنها این است که حقوقی ها ترجیح می دهند سرمایه خود را در بازار پول با ریسک کمتر و با نرخ بازدهی جذاب حدود ۲۵ درصد سرمایه گذاری کنند.

عشقی افزود: به نظر بنده چنانچه نرخ سود بانکی کاهش پیدا نکند شاهد افت حدود سه هزار واحدی شاخص نیز خواهیم بود، همچنین توصیه بنده به سهامداران این است که با توجه به جذابیت قیمتی در بسیاری از سهام، به صورت پله ای اقدام به خرید سهامی با پی بر ای معقول نمایند و مطمئن باشند روند بازار سرمایه برخواهد گشت. همانطور که بارها شاهد چنین افت هایی در بازار سرمایه بوده ایم، هم اینک نیز پس از طی اصلاح قیمتی قطعاً بازدهی مطلوبی بالاتر از نرخ تورم نصیب سهامداران خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.