نرم افزارحسابداری صدگان

چند توصیه برای سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۳

0 520

حسابداراپ

: فقط به کسانی توصیه می کنیم وارد بازار سرمایه گذاری شوند که پول و پس انداز هایی با مبالغ قابل توجه دارند.


حسین عبده تبریزی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه دولت روحانی بازار سرمایه کشور را از سردرگمی خارج کرده است، توصیه هایی را به مردم برای نحوه سرمایه گذاری در سال ۹۳ ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، حسین عبده تبریزی عصر جمعه در برنامه پایش با بیان اینکه در چهار سال اخیر مردم دچار سردرگمی در بازار سرمایه گذاری شده بودند، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، تا حدقابل توجهی از سردرگمی ها در بازار سرمایه کاسته و آرامش خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

این کارشناس مسایل اقتصادی در توصیه به افرادی که قصد دارند در سال ۹۳ اقدام به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف کنند، گفت: فقط به کسانی توصیه می کنیم وارد بازار سرمایه گذاری شوند که پول و پس انداز هایی با مبالغ قابل توجه دارند.

وی افزود: به کسانی که قصد دارند خودرو یا واحد مسکونی خود را برای سرمایه گذاری بفروشند، توصیه می کنیم از این کار خودداری کنند و اگر مبالغی کوچکی در اختیار دارند، بهترین روش سرمایه گذاری آن، سپرده گذاری در بانک ها است.

عبده تبریزی درباره فرصت های سرمایه گذاری و روش های منطقی حفاظت از سرمایه در سال ۹۳، گفت: دربازار سرمایه از سال ۹۱ روندی تند را داشته ایم که منطقی بوده است و دلار از یکهزار تومان به سه هزار تومان رسید، ولی با حضور دولت جدید بازار ارز ثابت شد.

وی درباره بازار بورس نیز اظهار داشت: از شهریور سال جاری شاخص تعدیل بورس و اوراق بهادار افزایش نیافته است، بنابراین به مردم عادی توصیه می کنیم که تک سهم نخرند و برای سرمایه گذاری در بورس به دنبال صندوق ها و بیمه های پس اندازی باشند.

این کارشناس اقتصادی درباره نقش واقعی اقتصاد نیز گفت: امیدواریم بخش صادرات غیر نفتی با سرعت کسری بودجه را مرتفع کند.

عبده تبریزی درباره بازار ارز نیز اظهارداشت: دولت جدید بازار ارز را کنترل کرد و امروز دیگر ارز موضوع سرمایه گذاری مردم نیست و بدترین جایی که پول برای سرمایه گذاری قرار می گیرد ارز وسکه است، چون پول وسرمایه ای را برای کشور خلق نمی کند وتاثیری در اقتصاد ملی ندارد.

پندار سیستم

وی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی نیز گفت: مشکل هدفمندی تک نرخی شدن ارز و قیمت بنزین است، چراکه قیمت بنزین تا سال ۸۹ تنها ۵/۱۷ درصد فوب بندرعباس بود و اگر قیمت ها ۱۰ برابر هم شود تازه ۵۰ درصد قیمت فوب بندرعباس می شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: کار دولت در طراحی ارز و حامل های انرژی مشکل خواهد بود چراکه دولت نمی خواهد ارز افزایش پیدا کند.

عبده تبریزی همچنین درباره بازار طلا نیز گفت: سال گذشته کسانی که در بازار طلا سرمایه گذاری کردند ۳۰ درصد زیان دیدند و پیش بینی ها نشان از آن دارد که سال اینده قیمت طلا افزایش نخواهد یافت، بنابراین توصیه می شود که در این بازار سرمایه گذاری نشود.

وی درباره بازار مسکن نیز گفت: مقدار پروانه های ساختمانی که در کشور صادرشده یک سوم آن در تهران بوده است و مقدار زیادی مسکن ساخته شده است که ممکن است با سرعت به فروش نرود وکسانی که فکر قیمت بالا هستند، بدانند که رشد قیمت بالا را تجربه نخواهند کرد.

این کارشناس اقتصادی همچنین اضافه کرد: البته این موضوع در مسکن های پایین که سهم زمین کم است، صادق است ولی در مسکن های گران قیمت این چنین نیست ومسکن در سال آینده رکود عمیقی دارد.

** دولت ناگزیر به افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن است

عبده تبریزی نرخ تسهیلات مسکن را با توجه به شرایط کنونی کافی ندانست و گفت: دولت ناگزیر به افزایش میزان تسهیلات بانکی خرید مسکن است و باید این کار را انجام دهد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در سال آینده نیاز به مسکن همچنان وجود خواهد داشت و اگر نرخ رشد جمعیت در کشور کاهش یافته است اما نرخ رشد خانوارها هنوز وجود دارد و به همین دلیل بازار تقاضای مسکن را در سال آینده خواهیم داشت.

** روند صعودی شاخص های بورس دائمی نیست

این کارشناس مسایل اقتصادی درباره وضعیت بازار بورس در کشور هم گفت: در ماه های گذشته شاهد صعود یکنواخت شاخص های بازار بورس در کشور بودیم و کسانی که تصور می کردند این روند صعودی بی وقفه ادامه خواهد یافت، دچار اشتباه شده بودند.

وی به افرادی که در بازار بورس فعالیت می کنند و مدتی است با کاهش ارزش شاخص ها در بازار بورس مواجه شده اند، توصیه کرد که فعلا صبر کنند و از هرگونه تصمیم عجولانه در زمینه خرید و فروش سهام در شرایط کنونی بازار بورس خودداری کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.