نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر خانه های خالی به تنهایی موجب تعادل بازار نمی‌شود.

0 534

حسابداراپ

بنا بر آمارهای شهرداری تهران تعداد خانه‌های خالی در پایتخت بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار واحد محاسبه شده است و بعضی از این خانه ها متعلق به افرادی است که در شهر ها و نقاط دیگر کشور صاحب خانه بوده و در تهران هم برای روز مبادا این خانه ها را نگاه داشته اند.


پندار سیستم

اما آیا مالیاتی که مجلس برای خانه های خالی تعیین کرده است می تواند این واحد ها را به بازار اجاره مسکن سوق دهد ؟ حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این خصوص اذعان داشت:  مالیات بر خانه های خالی به طور قطع عمل موثری است و اگر برای این مهم مبلغ منطقی تعیین شود راهکاری موثر خواهد بود .اما باید به این نکته توجه داشت که این راهکار به تنهایی به تعادل در بازار مسکن منجر نخواهد شد .  وی افزود: برای کنترل بازار مسکن باید تولید را افزایش داد تا عرضه به تقاضا نزدیک تر شده و با افزایش تولید مسکن باید باعث ایجاد رقابت درعرضه شد .
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به تاثیرات تعزیراتی کردن بازار مسکن گفت: طی سال های اخیر بازار مسکن به تعزیراتی شدن واکنشی مثبت نشان نداده است و تجربه ثابت کرده است که باید از شیوه افزایش تولید برای کنترل بازار مسکن استفاده کرد ضمن اینکه مالکان خانه های خالی در طبقه متوسط به بالای جامعه قرار دارند .
وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات برای خانه‌های خالی می تواند یکی از راه های وارد کردن خانه های خالی به بازار اجاره باشد، تصریح کرد: باید شرایط مناسب را برای عرضه مسکن آماده و همچنین تسهیلات بانکی برای خرید مسکن مردم را فراهم کرد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.