نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۲۳۱۵۸/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۱۲/۱۹(ابلاغ تصويب نامه شماره ۳۰۵۶۲/ت ۴۹۱۲۸هـ مورخ ۱۵/۲/۱۳۹۲ هيأت محترم وزيران)

4 2,714

حسابداراپ

به پيوست تصوير تصويب نامه شماره ۳۰۵۶۲/ت ۴۹۱۲۸هـ مورخ ۱۵/۲/۱۳۹۲ هيأت محترم وزيران که به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب گرديده است به شرح ذيل جهت اطلاع و بهره برداري لازم ارسال و ابلاغ مي گردد.
بر اساس بند ۲ مصوبه مذکور،ميزان ماليات پروژه هاي مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر از تاريخ ۱/۱/۱۳۸۸ در پروژه هاي تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاوني ها و پيمانکاران فرعي طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفي وزارت و راه وشهرسازي حداکثر سه ميليون ريال براي هر واحد تعيين مي گردد و هيچ گونه ماليات ديگري به غير از ماليات بر ارزش افزوده بابت خريد مصالح به اين پروژه ها تعلق نمي گيرد.
بديهي است با معرفي وزارت راه و شهرسازي مراتب فوق ملحوظ نظر قرار گرفته و در صورت درخواست گواهي موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالياتهاي مستقيم پس از وصول ماليات مذکور صدور گواهي امکان پذير خواهد بود.

پندار سیستم

 
علي عسکري
رييس کل سازمان امور مالياتي کشور

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. بیگی می گوید

    با سلام خسته نباشی مبلغ ۳میلیون ریال شامل ماده ۱۰۴ سازنده با پیمانکاران فرعی می باشد؟همچنین این مالیات به عهده کیست

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    مبلغ ملاك شمول اين ماليات نيست بلكه نوع كار و خدمات است كه باعث اعمال اين ماده قانون ميشود.
    لطفا به موارد مشمول و الحاقيه هاي آن مراجعه كنيد.
    ضمنا كسر اين مبلغ در تعهد و تكليف كارفرماست كه به تبع به عنوان پرداخت مالياتي آن سال پيمانكار قابل كسر از ماليات عملكرد است.

  3. لیلی پیمانی می گوید

    با سلام و خسته نباشید لطفا در مورد مالیات پرداختی مالکین مسکن مهر بیشتر توضیح دهید و البته با در نظر گرفتن اینکه دولت مسکن مهر را معاف از مالیات کرده و اینکه چرا پیمانکاران مالیات متعهده خود را میخواهند از طریق مالکین پرداخت کنند ….

  4. علي می گوید

    سلام
    مجموعه ” مسکن مهر ” از ساخت تا واگذاری مشمول معافیت مالیاتی محض نیست . چه نوع مالیاتی مدنظرتان می باشد که سازندگان از شما مطالبه می کنند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.