نرم افزارحسابداری صدگان

قانون بازنشستگی با سوابق کمتر از ۱۰ سال

6 7,861

حسابداراپ

پس از اینکه سوابق پرداخت حق بیمه متقاضیان در شعب تامین اجتماعی احراز شد این افراد باید مبلغ مربوط به میزان کسری سابقه تا سقف ده سال را پرداخت کنند.


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، از اجرایی شدن قانون بازنشستگی با سوابق کمتر از ده سال خبر داد.

محمد حسن زدا در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر از بیمه شدگان متقاضی استفاده از این قانون خواست در مرحله نخست با مراجعه به واحد مستمری شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور، سوابق خود را احراز کنند.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه داشتن ۶۰ سال برای آقایان و ۵۵ سال سن برای زنان از شروط اصلی استفاده از این قانون است، گفت: پس از اینکه سوابق پرداخت حق بیمه متقاضیان در شعب تامین اجتماعی احراز شد این افراد باید مبلغ مربوط به میزان کسری سابقه تا سقف ده سال را پرداخت کنند.

زدا با اشاره به اینکه حق بیمه هر فرد ۳۰ درصد حقوق ماهانه است، افزود: اگر فرد۶۰ ساله ای که دارای دو سال سابقه پرداخت حق بیمه و حقوق ماهانه ۵۰۰ هزار تومان است بخواهد از قانون بازنشستگی با سوابق کمتر از ده سال استفاده کند باید برای ۹۶ ماه باقیمانده برای هرماه ۱۵۰ هزار تومان بپردازد.

وی گفت : به این ترتیب این بیمه شده می تواند به عنوان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی از حقوق ماهانه این سازمان و سایر مزایای آن بهره مند شود.

معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد : حقوق ماهانه این گروه از بازنشستگان فقط برای ده روز محاسبه خواهد شد.


محل تبلیغ شما

6 نظرات
  1. احد جنگی الوار می گوید

    ریاست محترم بیمه استان آ ذربایجان شرقی اینجانب در سال ۵۸ موقع انجام کار دچار حادثه شدم یک ماه در بیمارستان بستری شدم حال می خواهم از قانون بازنشستگی ده سال استفاده نمایم ولی برای اینجانب به عنوان سابقه حساب نمی کنند و می گو یند تا سال ۵۹ تعلق نمی گیرد چون تمام افراد حزب ا..ه در آن تاریخ ها ضرر جانی دیده اند لطفا راهنمایی بفر ما یید

  2. مهدی می گوید

    سلام جناب مدیر

  3. مدیر سایت می گوید

    سلام جناب مهدي
    وقت بخير
    لطفا با آدرس ايميل مندرج در منوي تبليغات با سايت مكاتبه فرمائيد.
    ايميل بنده به آدرس شما برگشت خورد.
    باتشكر

  4. ویسی می گوید

    با سلام
    ما با مراجعه به یکی از شعب تامین اجتماعی پیگیر شدیم گفتند این قانون شامل بیمه کارگران ساختمانی نمی باشد. آیا صحیح است؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
    بنده ۱۰ سال سابقه بیمه کارگر ساختمانی دارم
    با تشکر

  5. محمدکریملو می گوید

    باسلام خسته نباشید،بنده نزدیک ۷سال سابقه بیمه دارم ،۳۱ساله هستم وطبق نظر کمیسیون پزشکی‌ ازکارافتاده کامل(بالای ۶۶٪)شناخته شدم،لطفا دقیقا راهنمایی کنید برای شرو ع پیگیری کجا باید بروم چون مشکل حرکتی شدید دارم و کسی ندارم اینطورکارها را برایم انجام دهد،یادرصورت امکان کارشناس یا وکیل منصف برای پیگیری معرفی کنید،ازبهمن سال پیش که ازکارافتاده شدم چند بار با مشقت خمدم را به اداره بیمه رساندم اما متوجه شدم همکاران گرامی هربار دقیقا ن را دست به سر میکنند و ازشانس بدمن یه نفر درست و درمون راهنمایی نکرد.الان هم با کمک یک دوست قدیمی این پیام را میفرستم و شماره میگذارم،توروقران به داد ماکمسوادا برسید،شمارمو میزارم،باور کنید یه عمر دعا گوتون میشم۰۹۰۱۷۰۳۱۵۷۸

  6. سحر می گوید

    سلام خسته نباشید
    پدر من به دلیل پا درد دیگر قادر به ادامه کار نیست که با ۵۶سن و ۱۵ سال سابقه بیمه که برای بازنشتگی می خواهد اقدام کند که هر وقت به بیمه مراجعه می کند دست به سر می کنند و راهنمایی نمی کنند لطفا شما راهنمایی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.