نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص بازار اول/ شاخص بازار دوم

0 680

حسابداراپ

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه ۹۲.۱۱.۰۲ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۱۰۶۶ واحد کاهش به رقم ۶۱۴۴۰ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۱۵۱۵ واحد افت عدد ۱۵۵۰۵۰ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۱۲۲۳ واحد کاهش به رقم ۸۲۰۲۸ واحد رسيد.


همچنین در این روز خدمات انفورماتیک با ۱۷ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات ایران با ۱۰۷ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۱۷ واحد افت به رقم ۸۰۳ واحد رسید.

در این شرایط امروز تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور با ۳ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم ۲۶۱۳ میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در روز پایانی هفته جاری نیز با ۱۲۲۳ واحد افت در نزدیکی کانال ۸۱ هزار واحد به کار خود پایان داد تا شاید تعطیلات پایان هفته تنها راهکار عملی برای جلوگیری از افت بیشتر بورس باشد.

پندار سیستم

به گزارش بورس نیوز، صحبت ها و تحلیل های زیادی در خصوص دلایل افت بازار از سوی کارشناسان در طول این هفته ارایه شد اما هر چه بود روند نزولی شاخص که از هفته ماقبل آغاز شده بود در این هفته نیز ادامه یابد.

در معاملا ت روز جاری نیز اکثر نمادهای مطرح در درصدهای منفی بکار خود پایان دادند و نمادهای مخابرات، مپنا، فولاد مبارکه و چادرملو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

نکته جالب دیگر نیز عرضه سنگین در نماد “تیپیکو” بود. که با عرضه صورت گرفته صف خرید این تاز وارد بورسی به ۲۰ میلیون سهم کاهش یافت. به نظر می رسد در این اوضاع نابسامان سرمایه گذاران به سود ۴ درصدی نیز راضی هستند.

پس از نماد مذکور بیشترین حجم معاملات به نماد بانک صادرات تعلق گرفت در کل این گروه و نماد مذکور مدتی است که از حجم معاملاتی بالایی برخوردارند لذا می توان انتظار رخ دادن تحول در این گروه در صورت تغییر روند بازار چندان دور از ذهن نیست اما نمادهای این گروه امروز را هم در درصدهای منفی به سر بردند.

گروه خودرویی، فلزی، معدنی و پتروشیمی نیز امروز معاملات خود را به افت به پایان رساندند. دارویی ها و سیمانی ها هم که این روزها گزارش های عملکرد دوره ای خوبی را به بازار ارایه کرده اند نیز با افت قیمت مواجه است. گفتنی است خودرویی ها هم در مجموع بیشترین صف فروش را تجربه می کنند.

به عبارتی حال و احوال این روزها بازار سرمایه یاد آور حکایت نزول عذاب و سوختن تر و خشک باهم است. امیدواریم در آینده منطق فعالان بازار سرمایه به حدی برسد که حرفه ای تر عمل نمایند تا لااقل با دست خود سرمایه خود را آتش نزنند.

به گزارش بورس نیوز، شاخص در حال حاضر به عدد اوایل آذر ماه عقب نشینی کرد یعنی هرچه سرمایه گذاران در این دو ماه ریسیده بودند پنبه شد. اما در لابلای اخبار و شایعات شنیده شده در روز اخیر به نظر می رسد احتمال بازگشت روند بورس در هفته آینده وجود دارد گفته می شود با تعاملی که با حقوقی ها صورت گرفته، حضور این بخش از فعالان بازار سرمایه در هفته  آتی به تدریج پررنگ تر خواهد شد در همین رابطه معاون بازار شرکت بورس از اعلام آمادگی سهامداران عمده حقوقی بزرگ از جمله ساتا، غدیر، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، بانک ملت و گروه سرمایه‌گذاری امید برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از هفته‌ آینده، با هدف تضمین قیمت سهام تحت مدیریت خبر داد. یادآوری می شود یکی از دلایل افت شاخص کاهش حجم معاملات حقوقی ها در این مدت بود.

از مجلس هم خبرهایی مبنی بر تجدید نظر در نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن میرسد که به دلیل ملتهب شدن بازار سرمایه عنوان شده است !!! حالا عدم خرید حقوقی ها شاید معنی پیدا کند .


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.