نرم افزارحسابداری صدگان

رشد ۵۷ درصدی حجم معاملات بورسی

0 554

حسابداراپ

امروز حجم معاملات بورس اوراق بهادار نسبت به روز گذشته ۵۷ درصد و ارزش معاملات ۳۵ درصد رشد کرد.

پندار سیستم


تالار شیشه ای حافظ امروز شاهد رشد و رونق در همه متغیرهایش بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاهد رونق معاملات و افزایش حجم و ارزش معاملات بود. به این ترتیب که در این جابه جایی های سهام حجم معاملات نسبت به روز گذشته ۵۷درصد و ارزش معاملات ۳۵ درصد رشد کرد. امروز سرمایه گذاران بیش از ۸۴۹میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار داد وستد کردند که ارزش این مبادلات ۴هزار و ۹۴ میلیارد ریال بود.

همچنین در پایان معاملات امروز ارزش بازار نیز از مرز ۴۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

گفتنی است امروز شاخص کل متاثر از رشد قیمت نمادهای مخابرات، هلدینگ پارسیان، تاپیکو، بانک ملت، بانک تجارت و بانک پاسیان بیش از ۷۸۲ واحد بالا رفت و در عدد ۸۱ هزار و ۶۴۴ نشست. این در حالی بود که نماد کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

شاخص صنعت نیز امروز ۴۴۵ واحد صعود کرد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۷۸۳ و ۴۳۴ واحد رشد را ثبت کردند.

همچنین سرمایه گذاران برای دومین روز متوالی اقبال بیشتری به صنعت فرآورده های نفتی نشان دادند که باعث شد این گروه در صدر برترین های صنعت قرار بگیرد. گروه مالی و خودرو نیز رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شکر شاهرود، مخابرات، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان،سیمان کارون،ملی انفورماتیک ایران،پاکسان و گسترش سرمایه گذاری اریان خودرو بود. در مقابل نمادهای لوله و ماشین سازی ایران، ملی سرب و روی ایران،سیمان تهران،بین المللی توسعه ساختمان،سیمان هرمزگان،داروپخش و داروسازی اسوه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز برتری تقاضا در نمادهای داروسازی زهراوی ، مخابرات، بانک تجارت، تاپیکو، تیپیکو، بانک صادرات و سرمایه گذاری خوارزمی با سنگین ترین صف های خرید ثبت شد.

این در حالی بود که نمادهای حفاری شمال، نیرو ترانس، داروسازی فارابی،کیمیدارو، داروپخش،لبنیات کالبر و سایپا آذین با سنگین ترین صف های فروش و عرضه ها مواجه شدند.

همچنین در جریان معاملات امروز سایپا دیزل با معامله ۶۲۰ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد. بانک صادرات و پالایش نفت اصفهان در رتبه های دوم وسوم بیشترین حجم معاملات قرار گرفتند.

پالایش نفت اصفهان نیز با معالمه یک هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با معامله ۱۵۴ میلیارد ریال و ایران خودرو با معامله ۱۳۷ میلیارد ریال در رتبه های دوم وسوم قرار گرفتند.


 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.