نرم افزارحسابداری صدگان

راه های برخورد با استرس مالی

0 527

حسابداراپ

آیا تا به حال دچار استرس مالی شده‌اید؟ آماری درمورد تعداد افرادی که دچار استرس مالی هستند، وجود ندارد اما اگر شما هم یکی از آنها هستید، بدانید که تنها نیستید.

به گزارش شهروند، بهترین راه برای برخورد با استرس مالی این است که درمورد خرج و مخارجتان هوشیارتر عمل کنید و دیدگاهتان درمورد وضع را تغییر دهید.  در ادامه به نکات و تکنیک‌هایی برای مقاوم کردن خودتان در برابر استرس مالی اشاره می‌کنیم:
۱- زبانتان را تغییر دهید. با این‌که ممکن است به نظرتان کلیشه‌ای بیاید اما داشتن یک رویکرد مثبت و استفاده از زبانی مثبت می‌تواند واکنش استرس شما را به مسائل مالی در زندگی‌تان تغییر دهد. مثلا هیچ‌وقت نگویید که نمی‌توانید درآمدتان را بالا ببرید یا باید مخارجتان را کمتر کنید. درعوض، بگویید من می‌خواهم درآمدم را بالا ببرم و مخارجم را کمتر خواهم کرد. ایجاد تغییر در زبانتان اولین قدم برای  ایجاد تغییر در نگرش فکری‌تان است.
۲- چارچوب فکری‌تان را تغییر دهید. نگرش شما نسبت به هزینه‌هایتان و حرف زدن درمورد آنها می‌تواند احساس شما را نسبت به آن تغییر دهد. در مقابل، حسی که نسبت به پولتان دارید، به شدت برای نحوه مدیریت و کنترل شما و برخوردتان با چالش‌های مالی اثر می‌گذارد. به خاطر داشته باشید که عمل همیشه مهم‌تر از فکر و عقیده است.
۳- قدرت‌تان را بشناسید. به‌طور کلی، افراد وقتی تصور می‌کنند که موقعیتی خارج از کنترلشان است، بیشتر استرس می‌گیرند. به همین علت است که خیلی‌ها برای سفر با هواپیما احساس ناراحتی می‌کنند. درمورد پول خودتان، همیشه قدرت ایجاد تغییر را دارید، از این رو باید تشخیص دهید که انتخاب‌های مختلفی پیش‌رو دارید و می‌توانید مشکل مالی‌تان را بهتر کنید.

پندار سیستم

۴- روی موارد مثبت‌ تمرکز کنید. به جای این‌که مدام به این بپردازید که چه چیزی درمورد هزینه‌هایتان اشتباه است، به این فکر کنید که باید قدردان چه باشید. ببینید چه جنبه‌های خوبی هم دارد، با مشکلات‌تان به آرامی برخورد کنید و تصمیم بگیرید که از آنها درس بگیرید.
۵- در زمان حال زندگی کنید. خیلی‌اوقات استرس مالی به دلیل فکر کردن به بدترین اتفاق‌هایی است که ممکن است در آینده رخ دهد. شما می‌توانید یک موقعیت را در ذهنتان آنچنان بزرگنمایی کنید که کم‌کم احساس کنید قلبتان درد گرفته و دست‌هایتان شروع به عرق کردن می‌کنند. به خودتان یادآور شوید که شما در زمان آینده زندگی نمی‌کنید، در زمان حال هستید که کنترل کامل روی آن را دارید.
۶-  فکر شکست را از خود دور کنید. هیچ‌وقت تصور نکنید که یک مشکل مالی نشانه شکست شخصی یا ضعف است. موقعیت‌تان هرچه که باشد، به خودتان یادآور شوید چیزی نیست که میلیون‌ها فرد دیگر در دنیا را تحت‌تاثیر قرار نداده باشد.
۷- یک وقفه استرسی ایجاد کنید. برای این‌که استرس را به طریقی سالم از ذهنتان دور کنید، یک تصمیم قطعی بگیرید.  بازی کردن با فرزندتان، دویدن یا پیاده‌روی، لذت بردن از یک سرگرمی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام یوگا می‌تواند کمکتان کند.
۸- کمک مالی بگیرید. حرف زدن با یکی از دوستان عاقل، یکی از اعضای خانواده یا یک متخصص مالی می‌تواند به شما کمک کند گزینه‌ها و راه‌حل‌های خودتان درمورد مشکلات مالی‌ را بهتر بررسی کنید. کار کردن با متخصص مالی، هوشیارانه‌ترین راه برای افتادن روی غلتک و احساس کنترل و خوشبینی بیشتر نسبت به موقعیت‌تان است.
۹- بدهی‌هایتان را کاهش دهید. اگر بدهی‌ها موجب استرس‌تان شده‌اند، برای ایجاد یک برنامه خرج و مخارج تصمیم جدی بگیرید تا بتوانید بدهی‌هایتان را هرچه زودتر پرداخت کرده و خلاص شوید. سعی کنید پرداخت بدهی‌هایتان پایین‌تر از ۴۰درصد درآمد خالص‌تان باشد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.