نرم افزارحسابداری صدگان

حتماً نگرانی سهامداران خرد را برطرف می کنیم.

0 547

حسابداراپ

طی روز جاری شاهد بازگشت رونق نسبی و امید اندک به بازار سرمایه کشور بودیم که این روند به لطف نوسانات مثبت در گروه پتروشیمی حاصل شد، همچنین انتشار اوراق تبعی در نماد “تاپیکو” در معاملات روز جاری در این روند بی تأثیر نبود. که البته با استقبال خوب سرمایه گذاران نیز مواجه شد.

در همین راستا علی صحرایی معاونت نظارت بر ناشران شرکت بورس در گفتگو با بورس نیوز با اشاره به انتشار اوراق تبعی در بازار سرمایه به جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری اظهار داشت: در حال حاضر ۶ شرکت پالایش نفت تبریز، پتروشیمی کرمانشاه، بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر، چادرملو و تاپیکو در حال انتشار اوراق تبعی هستند که طی معاملات روز جاری اوراق تبعی تاپیکو تماماً به فروش رسید و فردا نیز اوراق تبعی چادرملو نیز برای فروش عرضه خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: برگه های اوراق تبعی سهام شرکت ها با قیمت ۲۰ ریال به فروش می رسد که شرط خرید این اوراق دارا بودن سهام شرکتی که اوراق تبعی آن منتشر شده در پرتفوی سرمایه گذاران می باشد.

پندار سیستم

براین اساس سرمایه گذاران با خرید اوراق تبعی سهام شرکتی که مالک آن هستند می توانند سود تضمین شده ای متناسب با اوراق مشارکت در همان مدت زمان کسب نمایند و این در حالی است که سرمایه گذاران می توانند در صورت کسب بازدهی بیش از سود مذکور در زمانی قبل از سررسید از سهام شرکت موجود در پرتفوی اقدام به فروش سهام خود نمایند که بدین ترتیب اوراق تبعی آن سهام نیز باطل می گردد.

به عبارتی دیگر اوراق تبعی هم بازده تضمین شده دارد و هم از مزایای سهام برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که برخی حقوقی های فعال بازار سرمایه از روز سه شنبه اقدام به حمایت از سهام زیرمجموعه خود نموده اند عنوان کرد: با توجه به عدم بروز مشکلی خاص و تأثیرگذار بر بازار سرمایه، روند نزولی اخیر شاخص بورس را می توان تنها اصلاحی قیمتی در سهام شرکت های بورس قلمداد کرد که تداوم نخواهد داشت از همین رو ما از حقوقی هایی درخواست حمایت داریم که سهام شرکت های زیرمجموعه آنها از وضعیت بنیادی قابل قبول و خوبی برخوردار هستند چراکه با بازگشت رونق به شاخص های بورس، شرکت هایی که از این خصوصیت برخوردار هستند جزو اولین سهام حاضر در صف صعود خواهند بود.

صحرایی در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که ما در ماه های اخیر و در زمان رونق بورس سهامداران را تشویق به اتخاذ تصمیمات منطقی می کردیم امروز که با افت شاخص بورس مواجه هستیم نیز از سرمایه گذاران انتظار اتخاذ تصمیمات معقول و منطقی بدور از احساس داریم و در همین جا به سرمایه گذاران این اطمینان را می دهیم که حتماً نگرانی سهامداران جزء را برطرف خواهیم کرد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.