نرم افزارحسابداری صدگان

فرانشیز چیست و به چه کاری می آید؟

0 855

حسابداراپ

مفهوم فرانشیز
تعریف لغوی فرانشیز: فرانشیز نوعی از كسب و كار است كه بر اساس آن به یك شركت اختیارداده می شود كه تولیدات و یا محصولات شركت دیگر را بفروشد و در قبال آن مبلغی دریافت كند كه به این مبلغ ، مبلغ فرانشیز می گویند.


مفهوم عملی فرانشیز:

فرانشیز یك شبكه ارتباطی بین كسب و كارهای مستقل كوچك می باشد كه به هر یك از این كسب و كار های كوچك اجازه می دهد كه تحت یك نام تجاری مشترك و یك هویت فعالیت كنند و همگی از یك متد موفق (كه قبلا آزمایش شده) و بازاریابی مشترك استفاده كنند. در عمل فرانشیز دقیقا یك استراتژی كسب و كار است برای جذب و نگهداری مشتری، نه بیشتر نه كمتر! یك سیستم بازاریابی است كه هدف آن ایجاد یك تصویر درباره محصولات و یا خدمات یك شركت در ذهن مشتری می باشد، در حقیقت یك روش است برای تعریف محصولات و یا خدمات به طوری كه نیاز های مشتری را ارضا كند.

از این پس كسب و كارهای كوچكی كه تحت شبكه ارتباطی فرانشیز با یكدیگر و مشتركا به فعالیت خواهند پرداخت را “كسب و كارهای تحت پوشش” می نامیم و شركتی را كه وظیفه آن برقراری این شبكه و ارائه متد های موفق از قبل آزمایش شده به كسب و كار های تحت پوشش می باشد، “هماهنگ كننده” می نامیم.

پندار سیستم

مزایای فرانشیز:

۱-امنیت: برای كسب و كارهای تحت پوشش، فرانشیز نوعی كاهش ریسك و امنیت را به همراه دارد.شما آزادی ای را كه به عنوان صاحب یك كسب و كار مستقل دارید، كنار می گذارید تا تبدیل به یك جزء از یك گروه شوید كه به همراه یكدیگر یك كسب و كار را پیش می برید، و دیگر نیازی نیست كه خودتان نگران روش های موثر برای كسب و كار خود باشید چرا كه یك سیستم از قبل مطالعه شده و آزمایش شده از سوی هماهنگ كننده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۲-سیستم اثبات شده: مواردی كه یك هماهنگ كننده برای انجام كسب و كار تعیین می كند: یك روش (سیستم عامل) برای انجام كسب و كار، یك نام تجاری كه در نظر مشتری ارزش داشته باشد و یك پشتیبانی اولیه و پشتیبانی مستمر میباشد كه در نتیجه دیگر نیازی نیست كه شما چرخ را مجددا اختراع كنید تا بتوانید از آن استفاده كنید . بلكه از نتایج تحقیقات از قبل انجام شده ی هماهنگ كننده استفاده خواهید كرد.

۳-نتایج قابل پیش بینی: یك سیستم فرانشیز الف)قدرت خرید گروهی برای از بین بردن هرینه های عملیاتی ب) پیشرفت سریع تر به علت برنامه ی بازاریابی از پیش آزمایش شده پ)نتایج قابل پیش بینی (وابسته به اینكه تا چه حد پای بند سیستم عامل بوده اید) را مژده می دهد.

۴-بازار یابی: وقتی كسب و كار شما از حالت مستقل خارج شد و به صورت جزئی از مجموعه بزرگتری در آمد هزینه های بازاریابی میان كسب و كارهای تحت پوشش تقسیم خواهد شد و همین تعدد شعبات خود نوعی بازاریابی بوده و در نتیجه كسب و كار شما در ذهن مشتری جای خود را باز خواهد كرد.

منبع : بانكي

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.