نرم افزارحسابداری صدگان

شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف شدند.

5 1,363

حسابداراپ

درآمد مشمول مالیات شرکتها و مؤسسات دانش بنیان ناشی از قراردادها و فعالیت های تحقیق و توسعه، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان توسط همان شرکتها و مؤسسات دانش بنیان به مدت ۱۵ سال پس از تاریخ صدور مجوز برای هر شرکت یا مؤسسه دانش بنیان از مالیات موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین از پرداخت عوارضی، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارضی صادرات معاف هستند.

پندار سیستم


 در آمد مشمول مالیات شرکت ها و موسسات دانش بنیان که از فعالیت های تحقیق و توسعه به دست آمده باشد ، به مدت ۱۵ سال از مالیات معاف شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، در اجرای ماده ۲۲ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات موضوع تصویبنامه شماره ۱۴۱۶۰۲/ت ۴۶۵۱۳هـ مورخ ۲۱/۸/۹۱ هیات محترم وزیران، دستورالعمل اجرایی فصل معافیتهای مالیاتی و گمرکی قانون مذکور به امضای وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و اقتصاد و امور دارایی رسید.
براساس این دستورالعمل، درآمد مشمول مالیات شرکت¬ها و مؤسسات دانش بنیان ناشی از قراردادها و فعالیت های تحقیق و توسعه، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان توسط همان شرکتها و مؤسسات دانش بنیان به مدت ۱۵ سال پس از تاریخ صدور مجوز برای هر شرکت یا مؤسسه دانش بنیان از مالیات موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین از پرداخت عوارضی، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارضی صادرات معاف هستند.


محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. علیرضا نعمتیان می گوید

    با سلام
    میخواستم ببینم موسسات خدمات مالی که کارشون آموزش حسابدار یا طراحی فرآیند موسسات تجاری هستند هم دانش بنیان محسوب میشوند و همچنین کسانی که در فعالیت نرم افزار های حسابداری هستند هم از گروه هستند

  2. ش می گوید

    سلام
    این همان آیین نامه ۱۴ ماه پیش است که اجرا نمی شد!!
    آیامشکلات اجرایی آن حل شده است؟ آیا کسی به عنوان شرکت دانش بنیان یا شرکت دارای پروانه بهره برداری در شهر تهران هست که از معافیت مالیاتی استفاده کرده باشد؟
    ممنون میشم پاسخ دهید.

  3. علي می گوید

    سلام
    بنظرم خیر /

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ضمن تشكر از جناب آقاي علي؛ تعاريف اين شركتها در قانون آمده است:
    ماده۱ـ شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط تشکیل می‌شود.
    لطفا به لينك گذاري مطلب مراجعه فرمائيد.

  5. بهشتی می گوید

    با عرض سلام و ادب
    ایا شرکت های دانش بنیان از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.