نرم افزارحسابداری صدگان

ستاد ویژه مزد ۹۳ آغاز به کار کرد.

0 659

حسابداراپ

مسئول کمیته دستمزد انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه ستاد ویژه مزد ۹۳ آغاز به کار کرده است گفت: به طور کلی دستمزد سال آینده کارگران را در راستای ماده ۴۱ قانون کار دنبال خواهیم کرد.


مسعود نیازی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به آغاز جلسات کمیته دستمزد سال آینده کارگران گفت:کارگران اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار (تامین سبد معیشت و تحقق افزایش دستمزد به میزان نرخ تورم) را دنبال می کنند و در همین راستا نرخ‌های تورم اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در تعیین حداقل دستمزد سالیانه لحاظ می‌شود.

پندار سیستم

مسئول کمیته دستمزد ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت تعیین حداقل دستمزد برای ۱۳۹۳ و دفاع از حقوق کارگران زحمتکش، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال فرم‌های مربوط به حداقل معیشیت خانواده‌های کارگری به دفاتر انجمن‌های صنفی خواستار جمع‌آوری اطلاعاتی برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران هستیم.

وی ادامه داد: با آغاز به کار نشست‌های ستاد ویژه مزد ۹۳، کارشناسی های میدانی در استان‌ها برای بررسی وضعیت معیشت و تغییرات قیمت اقلام مصرفی خانوار شروع شده است.

نیازی تاکید کرد: در طول سالهای اخیر با وجود تلاش و پیگیری های فراوان کارگران به منظور افزایش حداقل دستمزدی متناسب با نرخ تورم و تامین کننده معیشت خانوار کارگری؛ این خواسته از سوی دولت و کارفرمایان مورد حمایت واقع نشد و این مسئله باعث ادامه اختلاف بین دستمزد مصوب شورای عالی کار و هزینه های واقعی خانوار کارگری شده است که امیدواریم این مشکل امسال دیده نشود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.