نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات انتشار هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تشریح شد.

0 809

حسابداراپ

اسناد خزانه اسلامی علاوه‌بر نقش قابل توجهی که در تأمین مالی بخش خصوصی و پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران ایفا می‌کند، در کشف نرخ سود بدون ریسک در بازار مالی نیز بسیار موثر است که این کارکرد، می‌تواند در تدوین سیاست‌های اقتصادی در کشور، ازجمله عملیات بازار باز (Open Market Operation) بسیار راه‌گشا باشد.


رییس سازمان بورس با اشاره به مصوبه هیئت وزیران درخصوص انتشار اسناد خزانه اسلامی، جزئیات انتشار این اسناد را تشریح کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر علی صالح‌آبادی صبح امروز، در حاشیه جلسه هیئت پذیرش فرابورس افزود: براساس تصویب‌نامه هیئت وزیران، در مرحله اول مبلغ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با سررسید یکساله و با هدف بازپرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران بخش غیردولتی، از سوی دولت منتشر خواهد شد.

پندار سیستم

وی افزود: اسناد خزانه اسلامی برخلاف اوراق مشارکت، کوپن پرداخت سود ندارند، بلکه با تنزیل فروخته می‌شوند و به این ترتیب، سود ناشی از این اوراق از محل تفاوت ناشی از ارزش اسمی و ارزش بازاری آنها بدست خواهد آمـد.

به‌گفته سخنگوی سازمان بورس، اسناد خزانه اسلامی علاوه‌بر نقش قابل توجهی که در تأمین مالی بخش خصوصی و پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران ایفا می‌کند، در کشف نرخ سود بدون ریسک در بازار مالی نیز بسیار موثر است که این کارکرد، می‌تواند در تدوین سیاست‌های اقتصادی در کشور، ازجمله عملیات بازار باز (Open Market Operation) بسیار راه‌گشا باشد.

وی جذابیت اسناد خزانه اسلامی برای سرمایه‌گذارن بدون ریسک را مدنظر قرار داد و افزود: با توجه به اینکه این ابزار مالی، سررسید کوتاه‌مدت و بازده مشخص دارد، بنابراین برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز جذابیت قابل‌قبولی خواهد داشت، به‌علاوه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت نیز می‌توانند از این ابزار برای بهینه‌کردن پرتفوی سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.

صالح‌آبادی نقش بازار سرمایه در فرآیند انتشار اسناد خزانه اسلامی را فراهم‌کردن بازار ثانویه مناسب برای معاملات این اوراق اعلام کرد و گفت: پیمانکاران بخش خصوصی که از دولت طلب دارند، می‌توانند با دریافت اسناد خزانه اسلامی از دولت و فروش این اوراق در بازار ثانویه، علاوه‌بر تسویه مطالبات خود، منابع مالی موردنیاز برای تداوم فعالیت‌ خود را نیز تأمین کنند.

منبع:سنا


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.