نرم افزارحسابداری صدگان

بدهی بیمه‌ای کارگاه‌های دارای مشکل نقدینگی تا ۴۸ ماه تقسیط می‌شود.

0 588

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از موافقت هیأت‌مدیره این سازمان مبنی بر مساعدت و تسهیل در پرداخت بدهی بیمه‌ای کارفرمایان کارگاه‌های دارای مشکل مالی خبر داد.


دکتر سیدتقی نوربخش در این خصوص افزود: مصوبه جدید هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی مصوبه‌ای بی‌سابقه برای حل مسائل و مشکلات کارفرمایان بدهکار به سازمان و اقدامی قابل‌توجه در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی است.

وی گفت: براساس قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای، کارفرمایان محترم درصورت مراجعه به شعب سازمان در سراسر کشور می‌بایست اصل بدهی خود را تا پایان اسفندماه ۹۱ تقسیط و پرداخت می‌کردند که باتوجه به مسائل و مشکلات مالی، بسیاری از کارفرمایان اظهار می‌کردند توانایی پرداخت بدهی معوقه خود را تا پایان اسفندماه جاری نداشته و درخواست افزایش تعداد اقساط را داشتند.

پندار سیستم

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای همراهی بیشتر با کارفرمایانی که دارای مشکل نقدینگی هستند، افزود: هیأت‌مدیره سازمان، مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که براساس آن چنانچه کارفرمایان بدهکار تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه برای تعیین تکلیف بدهی خود به یکی از شعب مربوطه مراجعه و درخواست خود مبنی بر تقسیط بدهی در اقساط بیشتر را به اداره‌کل استان یا شعبه مربوطه ارائه نمایند، اداره‌کل می‌بایست سریعاً موضوع درخواست را بررسی و چنانچه احراز شود کارفرما دارای مشکل نقدینگی است و توان پرداخت بدهی‌های یادشده را تا اسفندماه سال‌جاری ندارد، نسبت به تنظیم صورتجلسه کمیته بحران استان و ارائه پیشنهاد تعداد اقساط اقدام کنند.

دکتر نوربخش ادامه داد: حداکثر اقساط درنظر گرفته شده برای کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که لغایت اسفندماه ۹۱ مساوی و یا بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال بدهی معوقه به سازمان تأمین‌اجتماعی دارند، ۴۸ قسط و برای سایر کارفرمایان حداکثر تا بهمن‌ماه سال ۹۳ است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه، مدت زمان درنظر گرفته شده برای اجرای این قانون به هیچ عنوان، تمدید نخواهد شد، افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده، همکاران سازمان و شعب بانک رفاه در سراسر کشور تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه، آماده دریافت درخواست کارفرمایان محترم برای تعیین تکلیف بدهی‌های خود هستند.

دکتر نوربخش تأکید کرد: بعد از تاریخ اعلام شده، هیچ درخواست مبنی بر تقسیط بدهی کارفرمایان و بخشودگی جرائم بیمه‌ای آنها پذیرفته نخواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.