نرم افزارحسابداری صدگان

این روزها همه نگرانند؛ شما چطور!

1 682

حسابداراپ

حجم عمده ای از پرسش های فعالان بازار سرمایه طی روزهای اخیر روی این مسئله استوار است که آیا روند بازدهی بورس می تواند ادامه یابد یا سرانجام کابوس بورسی به حقیقت خواهد رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس نیوز، حجم عمده ای از پرسش های فعالان بازار سرمایه طی روزهای اخیر روی این مسئله استوار است که آیا روند بازدهی بورس می تواند ادامه یابد یا سرانجام کابوس بورسی به حقیقت خواهد رسید. از یک سو برخی کارشناسان معتقدند که بورس همچنان می تواند به روند سود آوری خود ادامه دهد که البته در این بین بحث بر سر نرخ سودآوری است و در سوی دیگر هم عده ای معتقدند که بخشی از این رشد حباب بوده و با بازگشت رونق به سایر بازارهای رقیب و درپی آن خروج نقدینگی از بورس که در ماه های گذشته به دلیل رکود در دیگر بازارها وارد بورس شده و عمده این سرمایه ها نیز توسط افراد نا آشنا وارد این بخش شده ،به احتمال فراوان با کاهش شاخص بورس مواجه خواهیم شد.

پندار سیستم

نگاهی به شرایط عمومی کشور و مشاهده نشانه هایی دال بر رونق فعالیت های عمرانی و بازگشت انضباط مالی در عملکرد دولت و همچنین کاهش تنش های سیاسی داخلی و از آن مهمتر خارجی از یک سو و بهبود شرایط عمومی و تخصصی بازار سرمایه در سال های اخیر از سوی دیگر باعث می شود دست کم شانس سقوط بورس بسیار کاهش یابد و حتی با حفظ دید محافظه کارانه می توان به تداوم رشد بورس امید بیشتری داشت.

 حال برای اینکه درک صحیح و نزدیک به واقعیت از فضای ذهنی فعالان بازار سرمایه اعم از حقیقی ها که نوعاً با احتیاط بیشتری گام برمی دارند و حقوقی ها که همیشه متهم به جوسازی در بورس هستند داشته باشیم نگاهی خواهیم داشت به آمار معاملات روزهای اخیر.

 به گزارش بورس نیوز از ابتدای فصل زمستان تا کنون که به دلیل وجود تعطیلات مختلف تنها شاهد ۹روز کاری در بورس بوده ایم بیش از ۱۴میلیارد سهم در بورس مورد معامله قرار گرفته است که این رقم در مقایسه با حجم معاملاتی شش میلیارد سهمی بورس در مدت مشابه سال گذشته که اتفاقاً شاهد تب تند تری هم بودیم حاکی از رشد بیش از ۱۰۰درصدی حجم معاملاتی می باشد و شاید همین مسئله برای اینکه ادعا کرد امیدها به بازار سرمایه افزایش یافته به تنهایی کافی باشد. البته نکته قابل توجه اینکه این حجم از معاملات پس از رشد شدید قیمت ها در سال جاری نسبت به سال گذشته رخ می دهد . به عبارت دیگر ارزش معاملات انجام شده درمدت مورد اشاره نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر هم بوده است.

 ترکیب معاملات انجام شده نیز در این مدت بسیار قابل توجه و امیدوار کننده می باشد به لحاظ حجم معاملاتی نماد بانک صادرات که یکی از بزرگان گروه بانکی و حتی بورس شناخته می شود به بیش از ۲.۳ میلیارد سهم رسیده است که نزدیک به ۱۵درصد از کل حجم معالاتی بورس در این مدت است و بعد از بانک صادرات، نماد ایران خودرو در رتبه بعدی از این حیث قرار گرفته است در مجموع بانکی ها خودرویی ها و پترو شیمی ها به همراه فلزات اساسی بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادنده اند که نشان از هوش بالای فعالان بازار سرمایه دارد چراکه گروههای مذکور از نگاه کارشناسان بیشترین شانس را برای رشد دارند.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علی می گوید

    دربازارغیرکارای بورس ایران نسبت به بور س های دنیا سرانجام مافیای بورس پس ازدریافت سودهای باداورده پای خودرااز بازاربورس بیرون خواهند کشید واین بازی راتمام خواهندکرد ومثل همیشه عده ای گول خورده وسرشان بی کلاه خواهد ماندوراه حل کشف موضوع تحلیل اماری ازسوابق کاریه سرمایه گذاران جدید بزرگ بازاربورس می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.