نرم افزارحسابداری صدگان

اولویت نخست پرداخت تسهیلات بانکی دولت یازدهم

0 609

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی، تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی را اولویت نخست پرداخت تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت: با این رویکرد به تدریج ظرفیت‌های واحدهای تولیدی به طور کامل فعال و بخش تولید از رکود خارج می‌شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، ولی اله سیف گفت: تامین منابع مالی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام ، اولویت دوم بانک مرکزی است و ظرفیت‌های جدید تولیدی ایجاد می شود و سرمایه گذاری ها به ثمر خواهد نشست.

وی با بیان اینکه امسال نباید به سمت سرمایه گذاری جدید برویم ، تصریح کرد: با انضباط پولی باید با شتاب بیشتری به سمت رشد و توسعه اقتصادی حرکت کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شرایط رکود تورمی در کشور بر ضرورت رعایت انضباط پولی تاکید کرد و گفت: انضباط پولی موثرترین راه برای کنترل حجم نقدینگی و کاهش تورم است و با توجه به این رویکرد ، سیاست‌های پولی تنظیم می شود.

پندار سیستم

سیف ، روند نزولی نرخ تورم در کشور را به ویژه در شش ماه دوم سال نتیجه اجرای سیاست‌های انضباط پولی دانست و گفت: تورم نقطه به نقطه خرداد ۹۲ نسبت به خرداد ۹۱ چهل و پنج درصد بود که آبان ۹۲ نسبت به آبان ۹۱ به ۳۱ و نه دهم  درصد رسید.

وی با بیان اینکه آثار جهت گیری های درست در اقتصاد ، خود را در شاخص‌ها نشان می دهد، تصریح کرد: ادامه این روند می تواند ما را امیدوار کند که در تحقق برنامه ها موفق تر عمل کنیم.

سیف ، یکسان سازی نرخ ارز را از سیاست‌های راهبردی بانک مرکزی برشمرد و گفت : برنامه ما این است که در نیمه دوم سال آینده ، ارز را یک نرخی کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تازه ترین تصمیمات درباره نرخ جدید سود اوراق مشارکت نیز اظهار داشت : بانک مرکزی زمانی که بخواهد به عنوان ابزار سیاست پولی، اوراق مشارکت منتشر کند باید متناسب با شرایط روز نرخ آن را تعیین کند تا به فروش آن اوراق و جمع آوری نقدینگی منجر شود.

وی افزود: از قبل درباره آن نرخ صحبت نمی کنیم و روزی که بخواهیم منتشر کنیم، با شرایط روز عمل می کنیم.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.