نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح بخشنامه معافيت مالياتي جوايز صادراتي

0 811

حسابداراپ

قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور از اصلاح بخشنامه مربوط به شروط معافیت مالیاتی و جوایز صادراتی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدقاسم پناهی با اعلام اصلاح بخشنامه شروط معافیت مالیاتی و جوایز صادراتی گفت: در مصوبه قبلي چند شرط براي جوايز صادراتي و معافيت مالياتي گذاشته شده بود که اکنون بخشنامه هاي قبلي بر اساس اين مصوبه اصلاح شده است.

قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور در مورد مصوبه هيئت وزيران در خصوص ارز حاصل از صادرات و لغو پيمان سپاري ارزي اظهارداشت: اطلاعي از لغو پيمان سپاري ارزي با اين مصوبه ندارم، ولي با توجه به اين مصوبه دو بخشنامه قبلي سازمان امور مالياتي در اين خصوص لغو شده و بر مبناي اين مصوبه اقدام مي شود.

پندار سیستم

پناهی با يادآوري اين مطلب که بحث پيمان سپاري ارزي مربوط به وزارت صنعت و معدن و تجارت است و مربوط به سازمان امور مالياتي نيست تصريح کرد: در مصوبه قبلي چند شرط براي جوايز صادراتي و معافيت مالياتي گذاشته شده بود که اکنون بخشنامه هاي قبلي بر اساس اين مصوبه اصلاح شده است.

وي تاکيد کرد: در مصوبات قبلي بحث براي جوايز صادراتي و معافيت مالياتي انجام شده بود، اما اکنون فقط جوايز صادراتي را شامل مي شود و معافيت مالياتي لغو شده است و در نهايت بايد اين موضوع به ادارات مالياتي ابلاغ شود.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: اين موضوع به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي است و از تاريخ بخشنامه قبلي که مربوط به سال ۹۱ است به شرط رعايت قانون برنامه پنجم (ارائه اظهارنامه در موعد مقرر)، صادرکنندگان مي توانند کالا صادر کرده و از معافيت مالياتي استفاده کنند، اما بحث برگشت ارز به چرخه توليد و اقتصاد ملاکي براي معافيت مالياتي نيست.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.