نرم افزارحسابداری صدگان

ارسال اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به دولت تا پایان سال

0 541

حسابداراپ

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان مالياتي کشور با بیان اینکه فرار مالیاتی در این بخش وجود ندارد، از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ارسال آن به دولت تا پایان سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاری در خصوص ميزان فرار مالياتي در بخش ماليات بر ارزش افزوده گفت: از آنجا که ماليات بر ارزش افزوده تابعي از توليد ناخالص داخلي است و آنچه که در قانون آمده را همه ساله وصول کرده ايم مي توان گفت که فرار مالياتي در اين بخش وجود ندارد.

پندار سیستم

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اينکه ۹۹ درصد درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده طي هشت ماهه امسال محقق شده است اظهارداشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزايش نشان می دهد.

طاری خاطرنشان کرد: در سال جاري ۱۰ گروه از مشاغل را براي نصب صندوق فروش از ابتداي سال ۹۳ فراخوان کرده ايم. وي با اشاره به اينکه نرخ ماليات بر ارزش افزوده طبق قانون هر سال يک درصد افزايش مي يابد افزود: منتظريم اين نرخ به حداکثري که قانون تعيين کرده برسد تا اصلاحيه قانون را ارائه دهيم و از سال ۹۵ اجرايي شود.

وی با اشاره به اينکه اين نرخ بايد به ۸ درصد تا پايان برنامه پنجم برسد بیان داشت: اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزوده از ابتداي برنامه ششم و از سال ۹۵ اجرا مي شود. وي درباره اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده اظهارداشت: اصلاحيه قانون در دست بررسي است و به نظر مي رسد سازمان مالياتي تا پايان سال اين اصلاحيه را جمع بندي کرده و به دولت ارائه دهد.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون ماليات بر ارزش افزوده، خدمات بانکي از پرداخت ماليات معاف است. بر همين اساس بانک ها و موسسات اعتباري مجاز، از پراخت ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.