نرم افزارحسابداری صدگان

ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی خوش حساب دارای مطالبات معوق

0 524

حسابداراپ

در صورت تصویب کارگروه و تصمیم گیری نهایی در خصوص آن از سوی مراجع ذیصلاح نظیر شورای پول و اعتبار، بانک ها می توانند پیش از تسویه مطالبات معوق این گروه از واحدهای تولیدی، به آنها تسهیلات جدید ارائه کنند.


پندار سیستم

موضوع ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی خوش حساب فاقد مطالبات معوق تا پیش از سال ۱۳۹۰، مورد بررسی اعضای کارگروه بهبود فضای کسب و کار کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا) در جلسه کارگروه “بهبود فضای کسب و کار کشور” که به ریاست شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد در محل این وزارتخانه برگزار شد، پیشنهاد نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تداوم ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی خوش حساب که تا پیش از اعمال تحریم های ضد ایرانی، فاقد مطالبات معوق بانکی بوده اند، بررسی شد.
بر این اساس، در صورت تصویب کارگروه و تصمیم گیری نهایی در خصوص آن از سوی مراجع ذیصلاح نظیر شورای پول و اعتبار، بانک ها می توانند پیش از تسویه مطالبات معوق این گروه از واحدهای تولیدی، به آنها تسهیلات جدید ارائه کنند.
گفتنی است، این پیشنهاد بنا بر تاکید اعضای کارگروه “بهبود فضای کسب و کار کشور” مبنی بر تفکیک عملکرد واحد های تولیدی خوش حساب از تاثیرات عوامل محیطی، نظیر تحریم و نوسانات شدید ارزی دو سال اخیر مطرح شد.
در این جلسه همچنین پیشنهاداتی مبنی بر تداوم برخی معافیت های مالیاتی برای واحدهای تولیدی که تاریخ تاسیس آنها مربوط به پیش از زمان خروج منطقه استقرار آنها از شمول “مناطق محروم” بوده است، ارائه شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.