نرم افزارحسابداری صدگان

دولت نماینده کارفرمایان نیست؛ نماینده نفت است.

0 532

حسابداراپ

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری در برنامه مناظره گفت: اگر مزد جداگانه محاسبه شود و در کنار آن بن کارگری و کمک غیرنقدی هم وجود داشته باشد هم زندگی کارگران تامین می‌شود و هم تورم افزایش نخواهد داشت.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمشید عدالتیان در برنامه مناظره که درباره حداقل دستمزد برگزار شد، اظهار داشت: ما با افزایش دستمزد از طریق بنگاه مخالفیم اما باید بپذیریم که همه هزینه‌های زندگی کارگران و کارمندان از طریق حقوق و دستمزد تامین نمی‌شود. این دستمزد نیست که توانایی پوشش همه هزینه‌های زندگی را داشته باشد.

وی افزود: دولت موظف است برای مردم مسکن تهیه کند. موظف است تحصیلات رایگان را تا آخرین درجه دانشگاهی برای مردم تامین کند. دولت موظف است بهداشت و درمان رایگان برای مردم تامین کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: کارفرما ۶۹ درصد هزینه‌های تامین اجتماعی را می‌پردازد در حالی که کارگران از هیچ حقوقی برخوردار نیستند. برای درمان خود باید از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

وی افزود: چرا تامین اجتماعی حق کارگران را نمی‌دهد؟ چرا در کشور بهداشت و درمان رایگان نداریم؟ چرا وقتی یک کارگر با بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان مراجعه می‌کند با او رفتار محترمانه نمی‌شود؟ چرا تامین اجتماعی برخی هزینه‌های درمان مثل دندان‌پزشکی را پرداخت نمی‌کند؟

در ادامه حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری گفت: ما معتقدیم در سایه رشد تولید امنیت اجتماعی به وجود می‌آید. اگر تولید رشد نداشته باشد جامعه و اشتغال نمی‌تواند رشد کند. باید رشد تولید داشته باشیم تا شاهد افزایش حقوق در بخش‌های مختلف کشور باشیم.

وی افزود: دولت به عنوان یک کافرمای بزرگ تمام کننده است اما باید بپذیریم آنچه در دوران احمدی‌نژاد اتفاق افتاد اشتباه بود.

در ادامه جمشید عدالتیان گفت: در کشور ما دولت نماینده کارفرما نیست. دولت نماینده نفت است.

پندار سیستم

همچنین چمنی گفت: دولت نهم و دهم گفته بود نفت را می‌آورم سر سفره اما نه تنها نفت را سر سفره نیاورد بلکه هرچه در سفره بود هم از دستمان رفت. آقای روحانی پیش از انتخابات گفت مشکل کارگران را حل می‌کنیم وقتی یکی از خبرنگاران در اولین نشست خبری در خصوص افزایش حقوق کارگران سوال کرد گفت افزایش حقوق طبق تورم قانون است اما امروز می‌بینیم که نماینده دولت نیامده است. ترس ما از این است که نکند این دولت هم فقط شعار بدهد.

در ادامه حسن صادقی گفت: ما در سال ۸۱ عضو ناظر شورای عالی کار بودیم و قرار شده بود تا تورم ۲۵ درصدی با ۱۵ درصد افزایش حقوق جبران شود و مابقی در ۳ سال آینده پرداخت شود اما کارفرمایان به تعهدات خودشان عمل نکردند.

وی افزود: چرا کارفرمایان باید در حاشیه امن دولت حرکت کنند؟

در ادامه فروتن مهر گفت: همین مقدار حقوق را هم کارفرما نمی‌تواند پرداخت کند. همه تولید‌کنندگان زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند. مشکلات نقدینگی و تامین مواد اولیه در بخش تولید بسیار جدی است. امروز تولید‌کنندگان وام‌هایی با بهره‌های سنگین دریافت می‌کنند و ضمانت ملکی از ما می‌خواهند و می‌گویند اگر یک ماه اقساط‌تان را دیرتر بپردازید ۶ درصد جریمه بیشتر باید بپردازید.

همچنین چمنی گفت: برای حل مشکل مردم و معیشت خانواده هرکدام از سه بخش کارگر، کارفرما و دولت باید به اندازه خودشان سهم داشته باشند هرچند که ما موافق نیستیم که افزایش حقوق کارگری باعث افزایش تورم می‌شود. آیا همانقدر که کارگر باید به دلیل کاهش تورم و دلایلی از این دست با کاهش حقوق مواجه باشد کارفرما و دولت هم تا این اندازه هزینه می‌پردازند و سهم دارند؟ چرا باید کارگران بار مشکلات دولت و سایر بخش‌ها را به دوش بگیرند؟ چرا باید کارگران فشار تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز را به دوش بکشند؟ پس سهم کارفرما و دولت چه می‌شود؟

همچنین حسن صادقی گفت: ما معتقدیم مثل دولت سازندگی و دولت اصلاحات از فرمول تلفیقی استفاده کنیم چرا که فرمول مختلط می‌تواند بازدارنده تورم باشد.

وی افزود: اگر مزد جداگانه محاسبه شود و در کنار آن بن کارگری و کمک غیرنقدی هم وجود داشته باشد هم زندگی کارگران تامین می‌شود و هم تورم افزایش نخواهد داشت.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.