نرم افزارحسابداری صدگان

معاملات نفت در بورس انرژی به زودی عملیاتی می‌شود.

0 534

حسابداراپ

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بابیان اینکه بورس انرژی در کمتر از یک سال فعالیت روند رو به رشدی دارد، گفت: معاملات میعانات گازی آغاز شده است و فروش نفت خام به پالایشگاه های داخل تا آخر آذر عملیاتی می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، علی صالح آبادی امروز دوشنبه در گفتگویی رادیویی با اشاره به حمایت وزیر نفت از ورود نفت به بورس انرژی و همچنین مذاکره با قائم مقام وزیر نفت در این باره افزود:خیلی از کشورهایی که یک قطره نفت هم ندارند ، بورس نفت راه اندازی کرده اند و از اقتصاد مالی آن بهره برداری می کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز باید با این منابع عظیم نفت و گاز و انرژی تلاش کند به مرجع منطقه ای و بین المللی قیمت گذاری حامل های انرژی و نفت تبدیل شود.

وی گفت: تلاش می کنیم بورس های کشور در افق بلند مدت به مراجع قیمت گذاری تبدیل شود و درحال حاضر هم بورس کالایی در بخش بین المللی خود به مرجع قیمت گذاری قیر تبدیل شده است.

پندار سیستم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، افزود:خوشبختانه شرکت های برق استقبال خوبی از بورس انرژی کردند و معاملات فیزیکی هم در این بورس انجام می شود مانند حلال ها و میعانات گازی و دیگر موارد که ماهیت انرژی دارد.

وی تاکید کرد: ساختار بازار سرمایه کشور در چهار بازار بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی پیشرفت های خوبی دارد و ماهیتی مدرن پیدا کرده است که این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه باید اقتصاد مالی نفت با اقتصاد منابع آن در کشور ترکیب شود، گفت: بورس امروز ایران با چند سال پیش اصلا قابل مقایسه نیست و حتما در افق سند چشم انداز (سال ۱۴۰۴) به ساختاری مدرن و پیشرفته تر و همتراز با تحولات جهانی خواهد رسید که با شرایط امروز قابل مقایسه نخواهد بود.

وی از افزایش اعتماد مردم به بازار سرمایه خبر داد و افزود: خوشبختانه رسانه ملی و شبکه های تخصصی اقتصاد و بازار در این زمینه فعالیت موثری دارند و مسئولان بازار سرمایه همواره قدردان زحمات اصحاب رسانه ملی هستند.

صالح آبادی همچنین از راه اندازی بازار ایده تا پایان سال خبر داد و گفت: این بازار ارتباط صنعت و دانشگاه را در فرآیندی اقتصادی و تجاری ساماندهی خواهد کرد و با کمک به گسترش اقتصاد دانش بنیان به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز منجر خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.