نرم افزارحسابداری صدگان

معافيت مالياتي با ارائه اظهارنامه الكترونيكي

0 757

حسابداراپ

قائم مقام سازمان امور مالياتي با بيان اينكه «توافق» از اخذ ماليات حذف خواهد شد، گفت: براي اظهارنامه‌هاي الكترونيكي معافيت مالياتي در نظر گرفته شده است.

پندار سیستم


به گزارش شبكه اخبار لقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از فارس، محمد قاسم پناهي با اشاره به اينكه طرح جامع مالياتي نياز به زيرساخت‌ اطلاعاتي دارد، اظهار داشت: در صورت تامين زير ساخت اطلاعاتي، ديگر نياز نيست سازمان امور مالياتي به دنبال موديان برود، بلكه با آمار و اطلاعي كه از وضعيت درآمد‌ها دارد، تصميم‌گيري مي‌كند.
قائم‌مقام رئيس سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه در همه نظام‌ها با وجود داشتن اطلاعات، گرفتن ماليات بر درآمد به سمت خوداظهاري پيش مي‌رود، تصريح كرد: در حقيقت داشتن اين اطلاعات براي زماني است كه فرد گزارش غير واقعي از وضعيت خود ارائه دهد.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر در اظهار‌نامه‌هاي مالياتي اطلاعات درست ابراز نمي‌شود و عملا بايد بر اساس چارچوب‌هاي ديگر تصميم‌گيري كرد.
پناهي افزود: در صورتي كه اطلاعات افراد درست باشد، چه لزومي دارد اطلاعات آنها بررسي شود و در دنيا كمتر از ۲۰ درصد موديان را براي رسيدگي انتخاب مي‌كنند.
به گفته وي، مودياني كه فعاليت خود را اعلام نمي‌كنند، اطلاعات آنها كارشناسي مي‌شود و بقيه بر اساس خود اظهاري است.
پناهي عنوان كرد: اكنون اظهار‌نامه‌ها داراي چارچوب خاصي است كه مودي بايد آن را تكميل كند و كه براي سازمان مالياتي قابل پذيرش است.
قائم‌مقام سازمان امور مالياتي كشور در پاسخ به اين سوال كه سال گذشته اصناف در بحث ماليات عملكرد درآمد سال قبلي با سازمان مالياتي توافق نكردند، چه تغييري در ماليات ايجاد شد، بيان داشت: همان ميزان افزايشي كه معمول هر سال است، براي اصناف نيز اعمال شده و سال گذشته بيشترين اظهار‌نامه‌ها به صورت الكترونيكي اخذ شد.
پناهي افزود: مودياني كه در چارچوب قانوني اظهار‌نامه‌هاي الكترونيكي ارائه كردند، مي‌توانند از معافيت‌ها استفاده كنند و هر مودي كه چارچوب را رعايت كند، در روند خوداظهاري قرار مي‌گيرد.
پناهي يادآور شد: ۵ درصد از مشاغل بند «ج» و ۱۲ درصد از مشاغل بند «الف و ب» به عنوان نمونه انتخاب مي‌شوند كه البته سازمان مالياتي بر اساس ماده ۱۵۸ قانون اعلام كرده است.
قائم مقام سازمان امور مالياتي كشور در مورد افزايش درآمد مالياتي در سال آينده و ارتباط با افزايش نرخ مالياتي خاطرنشان كرد: نظام مالياتي هيچ گونه افزايش نرخي را در لايحه بودجه ۹۳ نداشته است، بلكه برخي نرخ ها نيز كاهش يافته است و اعتقاد دارم بايد همكاري موديان بيشتر شود و با افزايش موديان پايه‌ها، درآمد‌هاي منطقي را ايجاد كرده و ملاك عمل قرار دهيم.
پناهي در پاسخ به اين سوال كه در بحث بازار ارز و سكه بسياري از اصناف مربوطه درآمد‌هاي خوبي كسب كردند، تصريح كرد: اين موضوع بايد خود را در اظهار‌نامه‌هاي سال آينده نشان بدهد، البته شايد در موجودي اول اين موضوع موثر باشد، اما در مراحل بعدي به روال عادي باز مي‌گردد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.