نرم افزارحسابداری صدگان

طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی

2 608

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی که دو فوریت آن در صحن علنی امروز مجلس به تصویب رسیده بود در کمیسیون اجتماعی بررسی و به تصویب نمایندگان رسید.


حسین طلا در گفت و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه امروز (یکشنبه ۱۰ آذرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از تصویب دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی در صحن علنی امروز مجلس، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع و کلیات و جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی نه در جزئیات و نه در کلیات طرح دوفوریتی ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی تغییری ایجاد نکرده است، تصریح کرد: طبق این طرح مجموعه معاونان وزرا، استانداران و معاونانشان، بخشداران و معاونانشان، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران استانی بانک‌ها و مدیرکل سازمان‌ها نباید بازنشسته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام وقت جلسه کمیسیون امروز صرف بررسی این طرح شد تا روز سه‌شنبه به صحن علنی مجلس ارایه شود.


پندار سیستم

استفاده از بازنشستگان در برخی مشاغل اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس کمیسیون اجتماعی درباره تصویب دو فوریت طرح ممانعت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی، گفت: اگرچه نفس طرح ممانعت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی قابل دفاع است اما برای تمام مشاغل در تمام رده‌ها قابل اجرا نیست.

عبدالرضا عزیزی در گفت و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت توضیح داد: پس از تصویب دو فوریت طرح ممانعت بکارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی، این طرح به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر ارجاع داده شد و بررسی طرح مذکور تا سه‌شنبه ادامه داشته و پس از آن به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم پرداخت به این طرح گفت: نباید فراموش کرد که استفاده از بازنشستگان در برخی مشاغل اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: برای پست‌هایی مانند وزرا یا استانداران می‌توان از بازنشستگان استفاده کرد ولی اگر قرار باشد در پست‌های دیگر مانند معاونان استاندار یا بخشدار و یا بسیاری از مشاغل دیگر در چنین رده هایی از بازنشستگان استفاده کنیم، تکلیف شعارهای جوان‌گرایی ما چه می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: نفس طرح مطرح شده قابل دفاع است اما نه برای تمام مشاغل در تمام رده‌ها.


محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. محمد حسن االلهی می گوید

    در کشوری که تعداد زیادی باتحصیلات عالی بیکارند اصرار در بکار گیری بازنشسته که بیشتر وقتش صرف دکترو دوا وازمایش وبیماری وگرفتاری کهولت وفراموشکاری است قابل تامل است تاره کاش یک شغل بود ده ها سمت غیر موظف و تشریفاتی در شرکتهای دولتی و بنیادی وستاد اجرایی و شرکت های عمومی انهم با حق عضویت وپاداش انچنانی که تا نخوری ندانی خوب به هر حال خرج زیاد است افراد خودی هم بسیارانهم در کشوری که بده و بستان در ان زیاد

  2. طاهریان می گوید

    با سلام، با تشکر از تصویب این قانون، متاسفانه این قانون هم شامل کمترین افراد می شود و آنانی که در پشت میزهای عریض و طویل و بدون هیچ کارآیی نشسته اند از جایشان تکان نمی خورند و هیچ قانونی آنان را تکان نخواهد داد طرف با ۷۰ سال سن و ۴۰ سال و ۴۵دسال سنوات خدمت دولتی می گوید من بازنشسته نشده ام اصلا چرا بعضی از آدمها تا وقت مردن باید ر مسئولیت و مقام خود باشند و بازنشستگی نداشته باشند این چه مملکتی است که قانون و اجرا ندارد در نیروخهای مسلح طف ۷۰ سال سن دارد و ۷۰ درصد جانبازی دارد و روزی ۸ ساعت مشغول استراحت است و مقام هم دارد و بازنشسته هم نمی شود. لطفا انتشار رسمی دهید متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.