نرم افزارحسابداری صدگان

سرود حسابداري

2 3,237

حسابداراپ


غلامحسين دواني
در دهمين همايش انجمن حسابداري ايران كه روز سه‌شنبه ۱۲/۹/۱۳۹۲ در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد «سرود حسابداري» به عنوان افتتاحيه همايش پخش شد.


پندار سیستم

واقعيت آن است كه هنگام پخش سرود، احساس كرديم «ما هم در اين خانه جايي داريم». حضور بيش از يك هزار نفر از اعضاي حرفه و علاقه‌مندان و مقامات ارشد مالي كشور حكايت از جايگاه ويژه حرفه حسابداري در كشور دارد كه اميد بر آن است حسابداران رسمي به عنوان «ناظران امين ملت» در اجراي وظايف محوله در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي بتوانند به بهترين شكل ممكن گام بردارند. ما در فرآيند توسعه اقتصادي، خواستار برقراري مردم‌سالاري هستيم كه متضمن پاسخگويي، حسابدهي و شفاف‌سازي است بنابراين همان طور كه در «سرود حسابداري» اشاره شد «حسابداران رسمي» نخبگان اثرگذار در پيشرفت جامعه هستند، پس بكوشيم «سرود اي حسابداران» را شعار و نماد جامعه حرفه‌اي كنيم. تاكيد رييس ديوان محاسبات كشور در فقدان «حسابداري تعهدي» و تاكيد مجدد رييس سازمان امور مالياتي كشور مبني بر نبود شفافيت مالي در كشور در حالي است كه تاكيد ويژه حرفه حسابداري بر «شفافيت، پاسخگويي، حسابدهي و حسابخواهي» بوده است بنابراين مقامات عالي بايد دريابند بدون حرفه حسابداري موضوع «حساب و كتاب» و حسابرسي عملكرد، معني و مفهوم نخواهد داشت. بياييد «اي حسابداران» را عملي كنيد و با ارج نهادن به جامعه حسابداران رسمي، حرفه حسابداري و حسابرسي را به اهل حرفه بسپريد و از دخالت عناصر غيرحرفه‌اي در مسائل حرفه‌اي كه نيازمند تخصص، شايسته‌سالاري و نگرش علمي است خودداري كنيد. ما حسابداران نيز بايد بدانيم «حسابدار رسمي» فقط يك مهر و امضا نيست. «سرود»، هميشه نماد و يك علامت ويژه است حال انتظار مي‌رود حرفه حسابداري با نماد خاص خود با حضور فعال و متعهد در اجراي وظايف حرفه‌اي، قانوني و مسووليت‌هاي اجتماعي در توسعه پايدار كشور مشاركت داشته باشد. بنا به اظهار دكتر علي ثقفي، پدر حسابداري جديد ايران، رشته حسابداري بيشترين تعداد دانشجو در سطح كشور را داشته و تعداد اعضاي هيات علمي اين رشته از ۱۵نفر به ۱۵۰ نفر رسيده، تعداد دانشجويان رشته حسابداري طي سنوات ۹۲-۱۳۷۲ يكصد برابر شده و تعداد مجلات حرفه‌اي از يك نشريه به ۱۴ نشريه رسيده و ۱۲ دانشگاه كشور در رشته دكتراي حسابداري دانشجو مي‌پذيرند. آري اين گونه است كه حسابداران خود را «نخبگان اجتماعي» معتمد و امين ملت به عنوان «چشم بيدار ملت» در نظارت و شفاف‌سازي مي‌دانند و با مردم خود پيمان مي‌بندند كه چشم خود را بر حقايق نبندند و شفاف‌سازي مالي را بر رازداري غيرمنطقي ترجيح دهند.  سرود حسابداري را به عنوان نماد حضور حسابداران در فرآيند مردم‌سالاري و توسعه پايدار متضمن حقوق اساسي شهروندان در چارچوب فعاليت‌هاي اقتصادي توسعه دهيم تا ماندگار شويم.
*حسابدار رسمي، عضو انجمن حسابداري ايران 
منبع : دنياي اقتصاد

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. همایون توکلی می گوید

    حقیر هم روز ( هفته حسابدار) را به تمامی دست اندرکاران واساتید عزیزتبریک عرض میکنم . توفیق روزافزون آنان را ازدرگاه ایزد متعال خواهانم .

  2. فاطمه توکلی می گوید

    روز حسابدار رو به همه ی حسابدارا تبریک میگم.امیدوارم همه ی حسابدار ها موفق باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.