نرم افزارحسابداری صدگان

خانه متخصصان مالي تاسيس مي‌شود

0 580

حسابداراپ

نخستين نشست با موضوع بررسي و تحليل شرايط روز بازار سرمايه، با حضور مديران عامل شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ‌ها در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.


به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل ازايسنا، در اين نشست كه علاوه‌ بر رييس سازمان بورس، معاون اقتصادي وزير اقتصاد، اعضاي هيات مديره سازمان بورس، مديران عامل بورس‌ اوراق بهادار تهران، بورس انرژي و فرابورس ايران نيز حضور داشتند، مديران عامل شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ‌ها ديدگاه‌هاي خود را در خصوص شرايط كنوني بازار سرمايه و نيز راهكارهاي تقويت نقش بازار سرمايه در تأمين مالي پرداختند.
علي صالح‌آبادي رييس سازمان بورس نيز با بيان اينكه برگزاري جلسات هم‌انديشي با فعالان بازار، فرصتي ارزشمند براي سازمان بورس به‌منظور آشنايي بيشتر با دغدغه‌هاي فعالان بازار و نيز بهره‌گرفتن از ديدگاه‌هاي تخصصي ايشان در تصميم‌گيري‌هاست، از تداوم برگزاري اين نشست‌ها خبر داد.
وي همچنين از برنامه‌ريزي سازمان بورس براي تسهيل فرآيند افزايش سرمايه شركت‌ها، مذاكره با وزارت نفت براي تأمين مالي پروژه‌هاي نفتي از طريق تأسيس صندوق پروژه، انتشار اسناد خزانه اسلامي تا پايان سال، برنامه‌ريزي براي انتشار اوراق مشاركت قابل تبديل به سهام و نيز جمع‌بندي نهايي سازوكار آزادسازي سهام عدالت در دولت در آينده نزديك خبر داد.

پندار سیستم

سخنگوي سازمان بورس همچنين با اشاره به شرايط كنوني بازار سرمايه از شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ خواست با استفاده از رونق كنوني بازار و عرضه سهام در بازار ثانويه، نسبت به تأمين مالي اقدام كنند.
شاپور محمدي، معاون اقتصادي وزير اقتصاد نيز گفت: آمادگي داريم تا پيشنهادها و دغدغه‌هاي فعالان بازار را از طريق كارگروه‌هاي مربوطه، در دولت مطرح كنيم تا در برنامه‌ريزي‌ها و تصميم‌گيري‌ها، مدنظر قرار گيرد.
وي با اشاره به شرايط كنوني بازار سرمايه، خاطرنشان كرد: چشم‌انداز بازار سرمايه و نگاه دولت به اين بازار مثبت است، در عين حال بايد توجه داشته باشيم كه شيب رشد شاخص بايد متعادل و منطقي باشد.

خانه متخصصان مالي تشكيل مي‌شود

رييس سازمان بورس پس از برگزاري اين نشست گفت: با توجه به ضرورت تعامل مستمر با فعالان و ذينفعان بازار و بهره‌گيري از نظرات ايشان، بزودي خانه متخصصان مالي در شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس راه‌اندازي خواهد شد.
صالح‌آبادي افزود: با راه‌اندازي خانه متخصصان مالي، تعامل مستمر و دوسويه ميان مسئولان بازار سرمايه و فعالان بازار سرمايه، اساتيد دانشگاه و نيز انجمن‌ها و تشكل‌هاي حرفه‌اي صورت خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه برگزاري نخستين نشست هم‌انديشي با فعالان بازار سرمايه نيز در راستاي تحقق همين ايده بوده است، افزود: در نظر داريم تا علاوه‌ بر فعالان بازار سرمايه، تعامل مستمر و نظام‌مند با اساتيد دانشگاهي و نيز انجمن‌هاي علمي و تشكل‌هاي حرفه‌اي مرتبط با بازار سرمايه داشته باشيم و بيش از گذشته، از ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات آنها در فرايند تصميم‌سازي در بازار سرمايه استفاده كنيم.
لازم به ذكر است در نخستين نشست هم‌انديشي مسئولان بازار سرمايه با فعالان بورس، بيش از ۳۰ نفر از مديران عامل شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ‌هاي بزرگ كشور ازجمله شركت‌هاي سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي، صندوق بازنشستگي كشوري، غدير، ملي ايران، تدبير، پارس‌ آريان، صندوق‌ بازنشستگي نفت، معادن و فلزات، ارزش‌آفرينان پاسارگاد، آتي‌انديشان مس، آينده‌نگر، گروه مالي مهر اقتصاد، گروه مالي كوثر، صنايع پتروشيمي خليج‌فارس حضور داشتند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.