نرم افزارحسابداری صدگان

تمدید چاپ ایران چک

0 521

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس درباره درخواست انتشار ایران چک در لایحه بودجه سال ۹۳، گفت: ۸۰ درصد معاملات پولی و بانکی به دلیل افزایش میزان حجم نقدینگی در جامعه به چاپ پول درشت و ایران چک نیاز دارد.


هادی قوامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ با اشاره به مثبت بودن اولویت بندی تکمیل پروژه ها در لایحه بودجه سال ۹۳، گفت: طبقه‌بندی و اولویت بندی پروژه ها عمرانی باعث تمرکز بیشتر برای اتمام آنها خواهد شد و این یک کار منطقی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر ۲۴۶ پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در لایحه بودجه سال ۹۳ نیز رقم خوبی برای تکمیل آن ها در نظر گرفته شده است.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از درخواست چاپ ایران چک در لایحه بودجه سال ۹۳ چیست؟ گفت: به دلیل افزایش میزان حجم نقدینگی به رقم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان حدود ۸۰ درصد از معاملات تجاری، پولی و بانکی کشور به پول با رقم درشت نیاز دارد.

قوامی افزود: باید پذیرفت در حال حاضر اسکناس‌های ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ تومانی دیگر جوابگوی نیازهای معاملاتی نیست لذا ضرورت چاپ اسکناس با رقم های درشت احساس می شود اما نباید فراموش کرد که چاپ اسکناس به دلیل تحریم با محدودیت های مانند واردات کاغذ مخصوص مواجه شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به تحریم های اقتصادی، تمدید چاپ ایران چک می تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد و از طرفی نکته مثبت آن است که متولی این کار تنها بانک مرکزی است.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در خصوص لایحه بودجه سال ۹۳ یادآور شد: باید در تدوین و بررسی بودجه به واقعیات اقتصادی جامعه توجه کرد که در لایحه بودجه سال آینده نیز دولت با استفاده از نظریه رشد توسعه نامتعادل به این مهم توجه کرده است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.