نرم افزارحسابداری صدگان

تسویه بدهی تولیدکنندگان با دلار ۱۸۰۰ تومانی باید در بودجه گنجانده شود.

0 476

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی درباره تسویه بدهی ارزی تولیدکنندگان با دلار ۱۸۰۰ تومانی، گفت: منابع ریالی تسویه بدهی تولیدکنندگان با دلار ۱۸۰۰ تومانی باید تامین و در بودجه سالانه لحاظ شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف درباره ثبات در نرخ سودبانکی و اینکه با توجه به مخالفت شورای پول و اعتبار برای افزایش نرخ سودبانکی کمبود نقدینگی بانکها از چه محلی جبران خواهد شد،‌ گفت: بانکها باید تلاش کنند با نرخ های موجود و ارایه سرویس مناسب تر، منابع بیشتری را تجهیز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه افزود: نرخ سود بانکی تنها عاملی که منجر به جذب سپرده بیشتر می شود نیست و نوع ارایه سرویس و خدمات می تواند به جذب سپرده بیشتر کمک کند.

پندار سیستم

وی افزود: سعی بانک مرکزی بر این است که بانکها بتواند نقدینگی مورد نیاز را تا حدی که ممکن است از محل افزایش سپرده و محل وصولی مطالبات گذشته و تسهیلاتی که قبلا پرداخت شده منابع جدیدی را ایجاد کند تا کمکی باشد برای اینکه چرخ تولید به حرکت درآید.

سیف در این باره که با توجه به سوددهی سایر بازارها مردم کمتر در بانکها سپرده گذاری می کنند، افزود: ما در دوره گذار از یک شرایط نامناسب به سمت تعادل لازم در اقتصاد هستیم از این رو طبیعتا باید به تدریج  به شرایط مطلوب برسیم.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه درباره تسویه بدهی تولید کنندگان با ارز ۱۸۰۰ تومان نیز گفت: منابع ریالی تسویه بدهی تولیدکنندگان با ارز ۱۸۰۰ تومانی باید تامین و در بودجه سالانه لحاظ شود.

پیش از این، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با مهر از تهیه طرحی برای تسهیل بدهی ارزی تولید کنندگان خبر داده بود که در صورت تصویب آن در مجلس، تولیدکنندگانی که با وام ارزی، ماشین آلات وارد کرده اند، می توانند بدهی شان را با نرخ ارز ۱۸۰۰ تومان بپردازند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.