نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۱۵۳۳۵/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۸/۲۸(تمديد مهلت ارسال اطلاعات معاملات فصلي سال ۱۳۹۱و سه فصل اول سال۱۳۹۲)

12 1,987

حسابداراپ

 پيرو دستورالعمل هاي شماره ۲۴۴۶۸/۲۰۰/ص مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۰، ۳۹۵۴/۲۰۰ مورخ ۷/۳/۱۳۹۲ و ۷۱۵۱/۲۰۰ مورخ ۲۲/۴/۱۳۹۲ در خصوص اجراي ماده ۱۶۹ مکرر قانون ماليات هاي مستقيم و با عنايت به درخواست برخي از مؤديان مالياتي، به اطلاع مي رساند:


به منظور تکريم مؤديان محترم مالياتي و تسهيل در انجام وظايف قانوني مؤديان مذکور مهلت تسليم و ارسال يا تکميل فهرست اطلاعات معاملات چهار فصل سال ۱۳۹۱(بهار،تابستان،پائيز،زمستان)و سه فصل اول سال۱۳۹۲(بهار، تابستان،پاييز) تا تاريخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۲ تمديد مي گردد.

کليه مؤديان محترم مالياتي مشمول مقررات مذکور که تاکنون نسبت به انجام تمام يا بخشي از تکاليف قانوني خود عمل ننموده اند مکلفند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالياتي به نشانيWWW.tax.gov.ir  نسبت به ارسال يا تکميل اطلاعات معاملات فصلي خود از طريق سامانه مذکور به صورت الکترونيکي و يا تحويل لوح فشرده(تکميل شده از طريق نرم افزار غير برخط (Offline) به ادارات کل امور مالياتي ذيربط اقدام نمايند.

پندار سیستم

بديهي است عدم انجام تکاليف قانوني موجب تعلق جرائم مالياتي خواهد شد که وفق مفاد قانون مالياتهاي مستقيم، قابل بخشش نمي باشد.
 
علي عسکري
رييس کل سازمان امور مالياتي کشور

محل تبلیغ شما

12 نظرات
  1. ثریا می گوید

    سلام
    توگزارش خرید و فروش فصلی لازمه که هزینه ها هم آورده شوند؟
    اگر آره مگر اسم این گزارش خرید و فروش نیست؟
    چطور میشه هزینه هایی رو بیاریم که هیچ گونه کد اقتصادی و ملی از فروشنده ی آن نداریم؟
    لطفا راهنمایی کنید

  2. علي می گوید

    سلام خانم ثریا
    توجه داشته باشیم هر هزینه ای نوعی خرید هم می تواند باشد و طبیعتا” کد ملی و یا کداقتصادی طرف مقابل را (حسب مورد) نداری ولی می توانی از فروشنده و یا ارائه کننده خدمات بگیری و اگر نداد به فروشنده و ارائه دهنده خدمات دیگر مراجعه کنی .
    موفق باشید /

  3. شرکت دانش می گوید

    با سلام
    احتراماً به استحضار می رساند با توجه به اینکه اکثریت مشاغل دارای کد اقتصادی نیستند وعلت این نابسامانی قانون ارزش افزوده است که تمهیدات آن در نظر گرفته نشده و دودش به چشم بیگناه می رود. بعضی از فروشنده ها یا اجتناب از دادن شماره اقتصادی یا ملی دارند و یا دسترسی به آنها ممکن نیست( چون یکبار خرید شده و دارای فاکتور بدون آدرس اند دسترسی به آنها امکان پذیر نیست) و با مراجعه به افرادی که کد اقتصادی دارند ، یا اغلام مورد نظر را ندارند و یا کیفیت محصولات آنان خیلی پایین است و دارایی هم به قول معروف چون حریف انها نمی شود به شرکتها فشار می آورد و می گوید الزام است . و با مراجعه به مسئولین اداره مالیاتی آنها هم اذعان به این دارند و قبول دارند. اما چه میشه کرد که زور است و بستر قانونهای صادره ایراد دارد و عمدتاً پیگیری نمی شودو تهدید به جریمه می کنند و آیا این انصاف و عدالت است.و باید شرکتهایی که با این بستر نابسامان روبرو هستند خسارت بدهند….

  4. اسماعیلی می گوید

    با سلام
    چنتا آیتم مشخص نیست
    ۱- ماده ۱۶۹ در بر گیرنده چه اطلاعاتی هست یعنی کلیه خریده ها و هزینه ها اعم از جزئی و کلی
    ۲- ایا هزینه های سوخت و از این قبیل هم باید در سامانه اعلام کرد
    ۳- قرارداد ها به چه نحوی باید در سامانه ثبت شود
    ۴ – بهتر نبود درباره ماده ۱۶۹ کمی شفاف سازی می شد
    ۵ – فکر نمیکنید با این کار نه تنها به تولید کمک نکرده بلکه شرکتها بیچاره تر میشن چون نمیتونن برای بعضی از هزینه های خاص فاکتور رسمی پیدا کنند.

  5. علي می گوید

    سلام جناب اسماعیلی
    ۱ و ۲ – اطلاعات همه فروش کالا و خدمات و نیز خرید کالا و خدمات برابر انچه در دستورالعمل آمده بایستی در جداول مربوطه اعلام و ارسال گردد .
    ۳ – تا آنجا که میدانم در خصوص درج قراردادها در سامانه ماده ۱۶۹ مکرر به دو صورت انجام می شود ، اول بمحض ثبت قرارداد و دوم پس از دریافتی یا پرداختی ناشی از قرارداد و چون رسیدگی به وضعیت اجرای ماده ۱۶۹ مکرر توسط مودیان مشمول ، هنوز آغاز نشده فلذا نمی توان نحوه عمل واحدهای مالیاتی را در این خصوص دانست .
    ۴ – شاید در اجرای برخی جزئیات آن لازم باشد آموزش هایی صورت گیرد که بنظر بمرور زمان مشکلات مرتفع خواهد شد و در مجموع فکر کنم اطلاع رسانی مناسب بوده باشد و حالیه هم اینکار توسط واحدهای مسئول صورت می گیرد.
    ۵ – خیر بنده چنین فکر نمی کنم .
    موفق باشید و خداحافظ /

  6. مهندس می گوید

    آیا مهندسین که زیر نظر نضام مهندسی کار میکنند نیز شامل ماده ۱۶۹ میشوند؟

  7. علي می گوید

    سلام آقای مهندس
    از آنجا که فعالیت شغلی تان در گروه شغلی ( ب ) ماده ۹۶ قانون مالیاتهای مستقیم قرار داشته و برابر دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر قانون موصوف مشمولین بند ( ب ) نیز مکلف به رعایت دستورالعمل می باشند ، بله مشمول تکالیف ماده قانونی مذکور می باشید .
    موفق باشید /

  8. حسینی می گوید

    شرکت ما در زمینه حمل و نقل فعالیت مینماید و هزینه های ما شامل هزینه سوخت ، هزینه تعمیرات ، هزینه نهار پرسنل ، هزینه تامین خودروی جایگزین ، هزینه پرداخت اجاره به راننده جهت خودرو ایشان ، هزینه اب و برق و تلفن ، هزینه اگهی ومطبوعات ، ایا تمامی موارد فوق را بطور جداگانه باید ارسال نمائیم

  9. حسینی می گوید

    باسلام
    اینجانب با مراجعه به دارائی خدمت اقای ؟ مسئول فروش معاملات فصلی ، ایشان اظهار نمودند شرکتهای حمل ونقل ( اژانس ) که زمینه فعالیت انها خدمت در سطح جامعه میباشد نیاز به اعلام خرید خرید خرید سه ماهه نمیباشند و ثبت انها دردفاتر قانونی کافی مبیاشد اما ممیز مالیاتی میگوید حتما باید خرید اعلام شود از شما خواهش میکنم در خصوص انحوه اعلام خرید شرکتهای حمل ونقل (خدمات نقلیه و آزانس ) ما را راهنمائی بفرمائید

  10. علي می گوید

    سلام آقای حسینی
    بله ممیز درست می گوید ، خرید ها نیز بایستی ثبت و ارسال شود ، موارد عدم شمول ماده ۱۶۹ مکرر توسط سازمان امور مالیاتی اعلام گردیده است بخشنامه عدم شمول را پیدا کن و به همان صورت عمل کنید .
    دستورالعمل ماده ۱۶۹ مکرر و اصلاحیه آن و راهنمای آن که بصورت pdf موجود است تهیه کنید و بخوانید .
    خداحافظ /

  11. علي می گوید

    سلام
    موارد عدم شمول ماده ۱۶۹ مکرر ( ارسال فهرست معاملات ) طی بخشنامه سازمان امور مالیاتی اعلام گردیده است ، به بخشنامه مذکور که در همین سایت می توانی آنرا پیدا کنی مراجعه و به همان صورت عمل نمایید .
    موفق باشید /

  12. نیکزاد می گوید

    آیا گزارش فصلی سه ماهه املاک را می توان اصلاح کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.