نرم افزارحسابداری صدگان

انتقال اعتبارسنجي صادركنندگان از بانك‌ها به صندوق ضمانت صادرات

0 599

حسابداراپ

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: پيشنهادات جديدي از سوي اين صندوق براي ارايه تسهيلات بانكي به صادركنندگان با شيوه‌هاي آسان ارايه خواهد شد.

پندار سیستم


به گزارش  خبرگزاري مهر؛‌« طاهر شه حامد» با اعلام اين خبر،افزود : با امضاي تفاهم‌نامه ميان صندوق و بانك‌ها، كل سبد وام‌هاي صادراتي بانك‌ها به سوي صندوق ضمانت صادرات ايران هدايت مي‌شود.
شه‌حامد در ادامه گفت: صندوق ضمانت صادرات ايران در سال جاري تلاش دارد تا در قالب دو چارچوب جداگانه، فعاليت مناسبي را با بانك ها داشته باشد، به نحوي كه با امضاي تفاهم‌ نامه ميان صندوق و بانك‌ ها، كل سبد وام‌هاي صادراتي بانك‌ ها به سوي صندوق ضمانت صادرات ايران هدايت شود.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران افزود: به اين ترتيب، هر بانكي كه به اين موافقتنامه بپيوندد، از اعتبارسنجي مشتري فارغ شده و اين وظيفه و تمامي ريسك‌هاي مرتبط با آن را به صندوق منتقل مي‌كند.
وي تصريح كرد: در روش دوم بانك‌ ها مي‌‎توانند براي مشتريان عمده و معتبر، از محل اعتبارات خود بانك و بدون پوشش صندوق، نسبت به اعطاي وام اقدام كنند و صرفا آن دسته از مشترياني كه از ميزان اعتبار ايشان مطمئن نيستند را به صندوق معرفي كنند. در اين صورت صندوق آماده است با اعتبارسنجي دقيق مشتريان بانك ها تا سقفي كه مدل اعتباري مربوطه در صندوق جوابگوي آن است، ۱۰۰ درصد ريسك عدم پازپرداخت اقساط صادر كننده به بانك را پوشش دهد.
شه‌حامد همچنين در خصوص اجرايي شدن مصوبه شوراي پول و اعتبار با موضوع اعمال تخفيف ۱ تا ۲ درصدي براي تسهيلات ارزي و ريالي اعطايي به بخش صادرات كشور خاطرنشان كرد: عليرغم صراحت در بخشنامه مربوطه كه توسط بانك مركزي به سيستم بانكي كشور نيز ابلاغ شده، فقط بانك‌هاي توسعه صادرات ايران و سپه، اين مصوبه را اجرايي كرده‌اند و از تاريخ ابلاغ هنوز هيچ درخواستي از سوي ساير بانك ها، كه تخفيفات فوق الذكر نيز در آنها لحاظ شده باشد، به صندوق واصل نشده است.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد در شرايط حساس فعلي كه فعالان اقتصادي كشور و به ويژه صادر كنندگان بيش از هر زمان ديگر به كمك و همراهي دولت و نهادهاي پولي و مالي كشور دارند بانك ها موضوع تعامل بيشتر با صندوق را جدي تر دنبال كنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.