نرم افزارحسابداری صدگان

آیین‌نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق ماهانه کارکنان

0 1,721

حسابداراپ

در پی طرح سئوالات متعدد از سوی کارفرمایان درخصوص آیین‌نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق ماهانه کارگران و کارکنان، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، حداکثر ظرف ۱۵ روز از تاریخ تأسیس و شمول به قانون تأمین‌اجتماعی، باید به شعبه تأمین‌اجتماعی واقع در حوزه عمل کارگاه مراجعه کنند و با استفاده از فرم‌هایی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، مشخصات کارگاه و کارگران خود را تکمیل و به شعبه ارائه کنند.

پندار سیستم


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، کارگاه‌هایی که کارگر جدید استخدام می‌کنند صرفنظر از ساعات کار کارگر باید حداکثر ظرف ۱۵ روز از تاریخ استخدام کارگر جدید، برای نامنویسی و دریافت شماره بیمه انفرادی وی اقدام کنند.
همچنین کارفرمایان باید در لیست ارسالی مزد و حقوق و مزایای کارگران و کارکنان، نام و نام خانوادگی کارفرما (یا مشخصات شرکت و نام و نام خانوادگی مدیرعامل شرکت)، شماره اختصاصی کارگاه که از طرف شعبه به کارفرما اعلام شده است، نام و نشانی دقیق کارگاه (یا کارگاه‌ها)، نام ماه و تعیین روزهایی که صورت مزد و حقوق برای آن مدت تهیه شده است، شماره ردیف، نام و نام خانوادگی بیمه‌شده طبق شناسنامه، کدملی و شماره اختصاصی بیمه‌شده که از طرف شعبه اعلام شده است، مبلغ حق‌بیمه سهم بیمه‌شده و جمع مبلغ حق‌بیمه سهم بیمه‌شده و سهم کارفرما را طبق فرم صورت مزد و حقوق درج کنند.
بر این اساس، مهلت تحویل لیست حقوق و دستمزد مربوط به هر ماه، تا آخرین روز ماه بعد بوده و درخصوص کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر کارگر تا آخرین روز دو ماه بعد است.
گفتنی است، اگر بیمه‌شده‌ای بر اثر بیماری نتواند در محل کار حضور یابد، کارفرما باید ایام بیماری را با ذکر تاریخ در ستون ملاحظات لیست حقوق و مزد توضیح دهد و اگر بیمه‌شده‌ای ترک خدمت کرده یا خدمت او پایان یافته باشد، کارفرما باید موضوع را در ستون مربوط به ترک کار در لیست حقوق و مزد درج نماید.
همچنین اگر بیمه‌شده مجدداً شروع به کار نماید کارفرما می‌بایستی شروع به کار آن را در ستون مربوطه در لیست حقوق و مزد درج نماید.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.