نرم افزارحسابداری صدگان

سامانه نامک قدم در تالار حافظ می‌گذارد.

0 840

حسابداراپ

سامانه نامک چه ازنظر توسعه تعداد ایستگاه‌های معاملاتی و چه ازنظر پشتیبانی تعداد و حجم معاملات، دست مدیران بورس را باز کرده است، علاوه بر اینکه این سامانه طراحی مهندسان داخلی است و برای توسعه آتی بازار سرمایه امکان پیاده‌سازی امکانات مورد نیاز به راحتی مقدور است.


بعد از نصب و راه‌اندازی سامانه نامک در ایستگاه‌های تالار حافظ، تلاش بر این است که عملیات توسعه سیستم، افزایش قابلیتهای این سامانه و کارآیی آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، عباس احمدی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اعلام این خبر، درباره مزایا و ویژگی‌های سامانه نامک نسبت به سامانه پم گفت: مهمترین ویژگی نامک ازنظر معماری سیستم همه کارگزارها از یک سرور  متمرکز استفاده می‌شود و تفاوت‌ها در دستیابی به سیستم برای کارگزاری‌ها به حداقل می‌رسد.

وی به برتری نامک نسبت به پم در امر نظارت مدیران کارگزاری‌ها بر معامله‌گران خود اشاره کرد و افزود: از نقطه‌نظر نظارت بر عملکرد معامله‌گران توسط مدیران کارگزاران، قابلیت‌های ویژه‌ای طراحی شده که بعد از زیر بار رفتن تالار حافظ، این قابلیت‌ها برای مدیران کارگزاری‌ها فعال می‌شود تا مدیران بتوانند روی عملکرد معامله‌گران خود نظارت بهتر و بیشتری داشته باشند.

پندار سیستم

احمدی به رشد حجم معاملات و ضرورت افزایش تعداد ایستگاه‌های معاملاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود افزایش معاملات و حجم معاملات، سامانه پم امکان پاسخگویی به شرایط فعلی بازار را نداشت و عملاً اگر سامانه جدید جایگزین سامانه پم نمی‌شد، افزایش ایستگاه‌های معاملاتی ممکن نبود، در نتیجه مشکلات جدی رقم می‌خورد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با بیان اینکه با وجود افزایش تعداد معاملات برخط، افزایش تعداد ایستگاه‌های معاملاتی یک امر ضروری است، گفت: سامانه نامک چه ازنظر توسعه تعداد ایستگاه‌های معاملاتی و چه ازنظر پشتیبانی تعداد و حجم معاملات دست مدیران بورس را باز کرده است، علاوه بر اینکه سامانه طراحی مهندسان داخلی است و برای توسعه آتی بازار سرمایه امکان پیاده‌سازی امکانات مورد نیاز به راحتی مقدور است.

وی در بخش پایانی گفتگو با سنا، به برنامه‌های آتی شرکت مدیریت فناوری اشاره کرد و گفت: معاملات الگوریتمیک یکی از این برنامه‌هاست که این امکان را به کارگزاری می‌دهد که براساس شرایطی که خودشان برای ارسال سفارشی تعیین می‌کنند، سفارشات را به صورت اتوماتیک ارسال کنند.

احمدی درباره سامانه نظارتی EBS گفت: سامانه نظارتی برای مدیران کارگزاری‌ها روی سامانه EBS داریم که می‌تواند دستورالعملی که مدیر کارگزاری تعیین می‌کند را ازطریق هشدارهای موردنظر در شرایط مختلف به مدیر کارگزاری بدهد تا از ضرر و زیان به کارگزاری بدلیل خطای مشتری و معامله‌گر جلوگیری کند و همه اینها امکاناتی است که سیستم را به مرور هوشمند می کند و تسهیلات ویژه ای را به مدیر کارگزاری می دهد.

پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه -سنا


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.