نرم افزارحسابداری صدگان

از کارافتادگی کارگران در قانون تامین اجتماعی

76,761

حسابداراپ

یکی از مباحث حقوق کار تعیین وضعیت کارگران از کارافتاده به منظور استفاده از مزایایی است که قوانین تامین اجتماعی برای آنان در نظر گرفته است. برای مثال باید اشاره کرد که به موجب اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم،خدمات و حمایت‌های مالی را به منظور حمایت از فرد از کارافتاده تامین کند.


پندار سیستم

این اصل مقرر می‌کند: «برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوداث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی، دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند». بر طبق این اصل قوانین عادی نیز در حمایت از کارگران از کارافتاده گام برداشته‌اند در مبنای ایجاد این مقرره نیز باید گفت که کارگران از کار افتاده به عنوان افرادی که از قدرت تولید و بهره‌وری پایینی برخوردارند، یاد شده است و لازم است در مواقعی که این قشر از کارگران دچار سانحه یا آسیب می‌شوند مورد حمایت قرار گیرند. به همین علت بحث پیش‌رو درباره ساز و کارهای حمایت از این قشر از کارگران در قانون تامین اجتماعی است.همان‌طور که می‌دانیم از کارافتادگی با بیماری متفاوت است. از کارافتادگی می‌تواند ناشی از بیماری و یا حادثه شغلی و همچنین ناشی از حادثه یا بیماری غیرحرفه‌ای باشد. چنانچه کارگر به هر دلیل توانایی خود را به صورت کلی یا جزیی از دست بدهد، با توجه به درجه کاهش توانایی در دسته‌بندی مختلفی قرار می‌گیرد که در برخی موارد چنانچه کاهش توانایی ناشی از کار کارگر باشد مورد حمایت بوده و چنانچه ناشی از غیر حرفه او باشد مورد حمایت بیمه تامین اجتماعی نیست بنابراین از کارافتادگی انواع مختلفی دارد.
مورد نخست از کارافتادگی کلی است که عبارت است از کاهش قدرت کار بیمه شده به نحوی که نتواند با اشتغال به کار سابق یا کار دیگر بیش از یک سوم درآمد خود را به دست آورد در چنین مواردی به تشخیص کمیسیون پزشکی باید درجه کاهش قدرت کار بیمه شده ۶۶ درصد و بیشتر باشد. لازم است به این نکته اشاره شود که این نوع از کارافتادگی اعم از اینکه ناشی از حادثه و یا بیماری حرفه‌ای باشد یا نباشد مورد حمایت بیمه تامین اجتماعی است و به موجب آن مستمری از کارافتادگی پرداخته خواهد شد با این تفاوت که چنانچه از کارافتادگی به موجب حادثه ناشی از کار یا بیماری شغلی باشد مستمری کامل از کارافتادگی و گرنه به نسبت سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری محاسبه و پرداخت می‌شود. در مورد محاسبه از کار افتادگی کلی نیز باید گفت این نوع از کار افتادگی به این طریق محاسبه می‌شود که یک سی‌ام متوسط حقوق ماهانه بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه می‌شود به نحوی که از صد در صد متوسط حقوق ماهانه او کمتر و از ۵۰ درصد آن بیشتر باشد. همچنین باید توجه داشت حقوق متوسط ماهانه که مبنای محاسبات قرار می‌گیرد عبارت است از جمع ۷۲۰ روزمزد (که بر مبنای آن حق بیمه پرداخت شده) قبل از وقوع حادثه تقسیم بر روزهای کارکرد ضرب در ۳۰ است. شایان ذکر است در مورد بیمه‌شدگانی که دارای همسر بوده یا فرزند یا پدر یا مادر تحت تکفل داشته باشند و مستمری استحقاقی آنان از ۶۰ درصد مزد یا حقوق متوسط آنان کمتر باشد علاوه بر آن معادل ده درصد مستمری استحقاقی به عنوان کمک مشروط بر آنکه جمع مستمری و کمک از ۶۰ درصد تجاوز نکند پرداخت خواهد شد.
مورد دوم از کارافتادگی جزیی است که به کاهش قدرت کار بیمه شده به نحوی که با اشتغال به کار سابق یا کار دیگری فقط قسمتی از درآمد خود را به دست آورد، گفته می‌شود. در چنین موردی به تشخیص کمیسیون پزشکی باید میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین ۳۳ تا ۶۶ درصد بوده مضاف به علت حادثه ناشی از کار باشد. بنابراین از کارافتادگی جزیی فقط در اثر حادثه ناشی از کار مشمول حمایت بیمه تامین اجتماعی است بنابراین از کارافتادگی ناشی از حادثه خارجی و یا بیماری اعم از حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای را شامل نمی‌شود. باید اضافه کرد که حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین اجرای وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می‌افتد و مقصود از حین اجرای وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا موسسه‌های وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آنها مشغول به کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار اجرای ماموریتی باشد، اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توان بخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جزو اوقات اجرای وظیفه محسوب می‌شود مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد، حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می‌افتد حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود. میزان مستمری از کارافتادگی جزیی عبارتست از حاصل‌ضرب درصد از کارافتادگی بیمه شده در مبلغ مستمری از کارافتادگی کلی که ذکر شد.
مورد سوم از کارافتادگی مشمول غرامت نقص مقطوع است که مطابق آن اگر درجه کاهش قدرت کار بیمه شده به تشخیص کمیسیون پزشکی بین ۱۰ تا ۳۳ درصد و موجب آن حادثه ناشی از کار باشد بیمه شده استحقاق دریافت غرامت نقص مقطوع را خواهد داشت. میزان آن عبارتست از ۳۶ برابر مستمری استحقاقی مقرر در بند یک ضرب در درصد از کارافتادگی. در پایان باید گفت که با بررسی موارد گفته شده در بالا به این نتیجه می‌رسیم که کارگران از کارافتاده نیز مورد حمایت قانونگذار قرار گرفته‌اند منتها درصد از کارافتادگی بر نوع و میزان حقوق آنان تاثیر گذاشته است.

حمیدرضا ابریشمی –  وکیل پایه یک دادگستری

روزنامه حمايت


محل تبلیغ شما

167 نظرات
  1. میلاد می گوید

    سلام
    آیا از کار افتادگان کلی غیر از مستمری ماهانه مبلغی به عنوان سنوات در ابتدا دریافت میکنند؟

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله به نظر بنده چون اين افراد درموقع ازكارافتادگي با كارفرما قرارداد و كاركرد داشته اند ، ايشان موظف است سنوات خدمت وي را درموقع انفصال از كار پرداخت نمايد.

  3. محمد می گوید

    با سلام
    اگر فر دی بدلیل بیماری مادر زادی (صرع)توسط کمیسیون پزشکی از کارافتاده گردد.این شخص از لحاظ قانون مجاز است به سر کار بود.
    اگر بعد از از کار افتادگی بعنوان کارگر ساختمانی سر کاری رفت و دچار حادثه ناشی از کار شد در این صورت مقصر کیست ؟
    فردی که او را سر کار برده مقصر است یا خود او؟
    کارفرما که مطلع نبوده که کارگری که به کار می گمارد بیماری صرع دارد
    در این صورت تکلیف کار فرما چیست ؟
    لطفا راهنمایی کنید

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چون سوال شما جوانب حقوقي دارد لطفا پرس و جوي بيشتري بفرمائيدولي قاعدتا اگر نامبرده ازكار افتاده باشد وكارفرما ازآن بي اطلاع خود فرد مقصر است.

  5. سید می گوید

    با سلام
    من سه سال سابقه بیمه دارم.دکتر معالجم منو از کار افتاده اعلام کرده میخوام بدونم اگه من بخوام از تامین اجتماعی حقوق دریافت کنم با توجه به سابقه ام چند سال بهم تعلق میگیره و هر ماه چه مبلغی حقوق منم ۵۰۰ هزار تومان.شغل منم نانوایی.بیماری منم آسم.با تشکر.

  6. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    تشخيص ازكاراقتادگي با كميسيون پزشكي سازمان تامين اجتماعي است.

  7. هادی می گوید

    سلام بنده در یک کارگاه کار میکنم ودچارحادثه شدم و ۱۰ درصد از کارافتادگی دارم آیا این از کارافتادگی در بازنشستگی پیش از موعد هم تاثیری دارد ممنون

  8. جابر می گوید

    با سلام من سال۸۵دچار تصادف شدم که در اثر این حادثه دچارشکستگی مهره گردن و خونریزی مغزی و۲ماه کما بودم که در اثر همین حادثه توانایی کار بادست راستم کم شده و در مهره کمر هم فاصله ایجاد شده وکلا توانایی ام در کار کم شده به دستور پزشکم از کار افتاده کلی هستم و اقدام به کمسیون از کار افتادگی هم کردم و تا به حال۵۷درصد گرفتم و درخواست تجدید نظر در کمسیون دارم ولی در سال۸۶ بیمه شدم بعد از گذشت مدت درمانم و ازدواجم کردم و صاحب یک فرزند هم هستم خواهشمندم راهنمایی کنید آیا از کار افتادگی به من تعلق میگیرد یا راهی دارد؟

  9. محمرد رضا ابوالقاسم زاده می گوید

    با سلام من ده سال سابقه بیمه دارم در بدو شروع به کار جراحی از ناحیه لگن پا داشتم ولی الان توانایی انجام کار را ندارم آیا از نظر کمیسون پزشکی از کار افتاده تلقی شوم چقد ر از کار افتادگی خواهم گرفت .

  10. جعفر می گوید

    من بیماری آسم دارم وکارم در جایی که مدام با گرد وغبار درگیر آیا می شوداز کارافتادگی بگیرم

  11. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بايستي به يكي از مراكز درماني سازمان تامين اجتماعي مراجعه كنيد.

  12. سعيد می گوید

    سلام من بيمار قلبي هستم وداراي ۱۲سال سابقه بيمه هستم ودچار ايست قلبي شده ام و۲بار عمل EPSو الان پزشكان تصميم گرفتند وبرايم ICD گذاشتند وسوال من اين است كه الف- آيا من شامل ازكارافتادگي ميشوم؟ ب) اگر ازكارافتاده ميشوم چقدر حقوق دريافت ميكنم؟ درضمن مشمول بيمه من ۸۰۰هزار تومان درماه است . لطفا جواب رابراي ايميل من بفرستيد.

  13. حیدر دهقان می گوید

    سلام من مدت ۹ سال است که سابقه بیمه دارم ولی مدت یک سال است که دچار بیماری Sensory Neuropatjy ( نا رسایی اعصاب پایانی دست و پا) شده ام و همیشه پا درد دارم و در راه رفتن مشکل دارم کارمند قرار دادی اداره دولتی هستم، خواهشمند است راهنمایی فرمایید.
    متشکرم

  14. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر بيمه تامين اجتماعي هستيد ، لازم است موضوع را دركميسيون پزشكي اين سازمان مطرح تا درصورت احراز شرايط ازكارافتاده تلقي شويد.

  15. علی علی زاده می گوید

    سلام من ۱۵ سال سابقه بیمه دارم و بیماری سرطان روده دارم آیا از کار افتادگی به من تعلق میگیرد.

  16. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    تشخيص اين موضوع با كميسيون پزشكي تامين اجتماعي است.

  17. رضا می گوید

    با سلام اگركسي بعدازده سال ازحادثه ديگرقادربه كارنباشدآياميتوانددرخواست ازكارافتادگي بدهد باتشكر

  18. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    الان تحت پوشش بيمه هستيد؟

  19. رضا می گوید

    بله فقط همين ماه گذشته راندارم

  20. مدیر سایت می گوید

    مي بايست به كميسيون پزشكي تامين اجتماعي مراجعه و درصورت تاييد ايشان ازكارافتاده تلقي ميشويد.

  21. مدیر سایت می گوید

    مي بايست به كميسيون پزشكي تامين اجتماعي مراجعه و درصورت تاييد ابشان ازكارافتاده تلقي ميشويد.

  22. رضا می گوید

    آيازمان حادثه بايدسابقه داشته باشي باتشكر

  23. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    زمان حادثه بايد بيمه پرداز باشيد.

  24. اشكان می گوید

    با سلام و احترام
    من براي بيمه خويش فرما تامين اجتماعي اقدام كردم و در ابتدا منو به كميسيون پزشكي سازمان معرفي كردند و بنده با ابتلا به بيماري اهلر دانلس و سن ٢٥ سال رو از كارافتاده كلي تلقي كردند،ايا من مي تونم بيمه باشم ؟ايا دولت حمايتي از. بيماران به اين شكل ميكند ً? با تشكر

  25. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ضمن آرزوي سلامتي ؛ لطفا شرايط اين بيمه را اينجا مطالعه كنيد.

  26. محمود اقایی می گوید

    من حدود هفت سال است بیماری پوستی بنام لیکن پلان دارم و تقاضای از کار افتادگی دادم ایا موافقت می کنند

  27. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اين موضوع وابسته به نظر هيات پزشكي سازمان است.

  28. محسن می گوید

    سلام من بیمه از کار افتادگی دارم آیا دفترچه به من تعلق می گیرد یا خیر ؟

  29. احمد می گوید

    با سلام
    من از کار افتاده ام .۱۰ساله که یارای کار کردن ندارم. حقوق مکفی برای مخارج زندگی ندارم.بچه هام بزرگن و دانشجو راه دور هر ۳ پزشکی میخونن. خرج فیزیوتراپی و کاردرمانی من زیاده.میخوام بدونم وامی با بهره کم مثلا ۴ درصد هست؟ تسهیلاتی که بتونم ازش استفاده کنم. من بیمه تکمیلی دارم اما هرماه بابتش از حقوقم کم میشود. اما علنا استفاده ای برای من نداره.لطفا راهنماییم کنین تا بتونم شرمنده خانواده م نشم.
    با تشکر

  30. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله شما مشمول بيمه و خدمات ان هستيد.

  31. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    فكر نمي كنم الان وامي با اين نرخ وجود داشته باشد ولي به اگر هنوز با تامين اجتماعي ارتباط بيمه اي داريد به اين سازمان مراجعه و پيگيري كنيد.

  32. عیوضی می گوید

    باسلام من تویه شرکت خصوصی کارمیکنم مدت ۴۰ ماه بیمه دارم چند ماهه دیسک کمر گرفتم دکتر گفته نباید بری سرکار .ایا میتونم ارکارافتادگی بگیرم یعنی تامین اجتماعی قبول میکنه؟عمل نکردم دکتر گفته عمل خیلی خطرناکه .لطفا راهنماییم کنید ممنون.

  33. اسماعیلی می گوید

    با سلام من دارای ۴ سال سابقه بیمه کار گر ساختمانی هستم ،دارای ۵۰سال سن،چشم هایم بسیار ضعیف است آیا مشمول از کار افتادگی می شوم?

  34. رضا می گوید

    با سلام من دارای ۲ سال بیمه هستم و در اثر تصادف دچار شکستگی مهره و اسیب نخاعی شدم و از ۸ قسمت پاهایم شکسته است و۱۱ ماه بیمه بیکاری دریافت کرده ام
    ایا از کار افتادگی به من تعلق می گیرد چند درصد؟
    با تشکر

  35. حسین می گوید

    من ۱۴ سال سابقه دارم و در یک کارگاه شرایط سخت و زیان آور کار می کنم و۵ ساله دچار بیماری منیر (وز وز گوش ) و عدم تعادل شده ام و وضعیت بیماریم روز به روز بدتر می شه آیا می توانم از شرایط از کار افتادگی استفاده کنم لطفا مرا راهنمایی کنید .

  36. مهدی می گوید

    با سلام وخسته نباشید.۴یا۵ سال پیش در مغازه ای کار میکردم.شب موقع برگشت از کار دچار ضایع نخاعی شدم و دو پام فلج شد.ایا من از کار افتاده ام.چند درصد؟یک سال قبل از وقوع حادثم بیمه بودم.اگر کار افتادگی به من تالغ بگیرد مبلغش چقدر است؟خواهش میکنم جواب مرا دهید.

  37. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا اين مسير هارا مروركنيد:
    اينجا
    اينجا

  38. رضا می گوید

    کسی که از کار افتادگی گرفته لطفا شرایط و درصد از کار افتادگیش رو بگه

  39. محمد رضاااااا می گوید

    سلام.
    وقت بخیر.
    من مرداد ماه متوجه شدم کیست و تومور نخاعی و مخچه دارم.
    حدود ۸ سال سابقه بیمه دارم.
    کمیسیون رای بده به از کار افتادیم میتوانم بازنشسته شوم.
    ضمن اینکه حالا حالاها باید عمل کنم.
    مرسی

  40. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    درصورت تشخيص ازكار افتادگي ، درصد آن مشخص ميشود ودرصورت ۱۰۰% بودن تا مقطع بازنشستگي ، از حقوق ازكارافتادگي برخوردار خواهيد شد.

  41. امید61 می گوید

    با سلام من ۴ سال بیمه دارم و در اثر یک ثانحه غیر کاری یک چشم از دست دادم و چشم دیگرم ضعیف و با نمره ۶ قابل دیدن است من برای از کار افتادگی چگونه میتوانم اقدام کنم

  42. عباد می گوید

    با سلام . من در یک شرکت مرتبط با خطوط انتقال برق {دکلهای رق} کار میکنم و قرارداد سالیانه دارم . در سال ۸۸ با توجه به شدت درد ناشی از فتق دیسک کمر عمل جراحی داشتم . ولی دو سال است که با توجه به کار سخت اینجانب که شامل صعود از برجهای مرتفع و همچنین راهپیمایی در مناطق صعب العبور از نظر بدنی دچار درد های ناشی از عود مجدد درد سیاتیک شده ام که با فیزیو تراپی و اب درمانی و هزینه های بسیار و تحمل درد کار خود را ادامه میدهم . سوال بنده این است که با داشتن ۱۵ سال سابقه بیمه شامل ازکار افتادگی میشوم و اگر در این مورد مرکزیمیتواند مشاوره بدهد لطفا راهنمایی کنید . چون اقدام بدون نتیجه امکان از دست رفتن همین شغل نیز وجود دارد

  43. رضا می گوید

    چرا کسی جوابمو نمیده من الان بدون عصا مچی نمیتونم رو پاهام بلند شم

  44. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بصورت كلي و تا كميسيون پزشكي تامين اجتماعي تاييد نكند نمي توان براي كسي ازكارافتادگي تعين كرد.شما هم مي بايست با گواهي پزشك معالجتان به اين كميسيون مراجعه كنيد.

  45. عبادالله صمدی می گوید

    با سلام و احترام، احتراماً به استحضار می رسانم ۳۳ ساله هستم و دارای ۷ سال سابقه بیمه اختیاری دارم دارای دو فرزند و کارگر نقاش سندبلاست هستم بعلت بیماری شدید کلیوی و دفع پروتئین در مراحل تخلیه کلیه و پیوند دارم و ازنظر اقتصادی دچار مشکلات عدیده ای هستم آیا بازنشستگی از کارافتادگی شامل اینجانب می گردد در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.

  46. سارا ازادواری می گوید

    با سلام اینجانب سارا آزادواری کارمند قراردادی ۱۰ ساله شرکت دولتی می باشم که به دلیل حجم زیاد ارباب رجوع و ساعات زیاد و نشستن زیاد دچار دیسک کمر شده ام میخواستم ببینم با توجه به اینکه من قراردادی هستم و هنوز تبدیل وضعیت ندارم و وضعیت جسمانی مناسبی هم برای ادامه کار ندارم می تونم از کار افتادگی بگیرم یا باید تصفیه کنم و برم ؟ قبلا از پاسخگویی شما متشکرم

  47. محمد می گوید

    سلام ایا کسی که فتق دیسک ۵دارد از کار افتادگی میدن و توی شرکت ۹سال پیش کارمی کردم وچون دیسک گرفتم نتونستم کار بکنم و۴۶روز استراحت کمر درد دارم چون mirنگرفتم دیسک ذکر نشد توی استراحتم کمر درد نوشته شد دیگه بیمه نریختم جز ۵سال پیش ۱۷ماه الان بیمه نیستم

  48. مهدی می گوید

    جناب مدیر سایت شما به تمام سوالات این طور پاسخ میدهید که باید به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی مراجعه نمایند….خوب خدا خیرت بده چرا شما دیگه جواب میدید….اولش بگیذ من بلد نیستم….والسلام..

  49. فاطمه. س می گوید

    سلام همسرم در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی از کار افتاده کلی شدند به علت تومور مغزی بدخیم. بیمه اجباری رانندگان بودند . ایا در مراحل شیمی درمانی حمایتی از جانب این اداره دریافت میکنند؟

  50. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    من بلد نيستم.

  51. ویدا اعتمادی می گوید

    با سلام اینجانب بعد از۱۷ سال شغل پرستاری در بیمارستان نمازی بعلت بیماری از کار افتاده تلقی شدم و توسط تامین اجتماعی باز نشسته شدم.خواهشمند است در صورت تعلق گرفتن سنوات خدمت اینجانب را راهنمایی فرمایید. با تشکر

  52. رضا می گوید

    سلام
    ایا به کسی که در اثر حوادث غیر از کار (مسیر رفتن به محل کار با خودرو شخصی )دچار نقص عضو شده باشد با ۲سال سابقه بیمه ،با هر درصدی که از سوی تامین اجتماعی از کار افتادگی صادر شود، غرامت نقص عضو و یا مستمری تعلق میگیرد؟
    مسیر برگشت به محل کار بعد از مرخصی جز حوادث کاری محسوب میشود؟
    لطفا جواب دهید
    ممنون

  53. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    سنوات خدمت يكي ازتعهدات كارفرماي شماست.

  54. فرهاد می گوید

    سلام من کارگر یک شرکت خصرصی هستم و بیمه نیستم و سر ساختمانی که برای کار رفته بودم دچار حادثه شدم و ساختمان هم بیمه تدارد الان مقصر کیست و من چه کاری میتوانم انجام دهم

  55. امیر کنانی می گوید

    باسلام
    ریه سمت چپ من در سه مرحله از سال ۸۹ هوا جمع کرده ( پنوموتراکس ) و در نهایت جراحی شد و لایه برداری کردند . از نظر پزشک معالجم این مشکل ازکارافتادگی تعلق نمی گیرد ولی در درمانهای قبلی اتفاقاتی در بدن من افتاده که قادر به فعالیت زیاد نیستم.
    آیا مسیری به جز تایید پزشک معالج وجود دارد که بتوانم از آن مسیر وارد مراحل از کارافتادگی بشوم.
    لطفاً راهنمایی نمایید .
    باتشکر

  56. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به شعبه مراجعه واین موضوع رو در میان بگذاريد شما را کمسیون پزشکی مي فرستنددر کمسیون پزشکی دکتر های متخصص بعد از طی انجام دادن یک سری ازمایشات تصمیم میگیرند که ایا واقعا شما از کارافتاده هستید یا نه یا چند در صد باید به شما از کارافتادگی بدهند . طبق ان در صدی که به شما ازکارافتادگی دادندبه شما مستمری میدهند .

  57. رضا می گوید

    باسلام وخسته نباشید
    ایا تصادف در مسیر رفتن به محل کار با خودرو شخصی جزء حوادث ناشی از کار حساب میشود ؟

  58. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    حوادث ناشي از كار نيست ولي هزينه هاي شما تحت پوشش بيمه درماني است واگر خداي ناكرده منجر به ازكارافتادگي شود هم مشمول است.

  59. رضا می گوید

    ممنون از جوابتان

  60. علیرضا می گوید

    با سلام و عرض ادب. من در سال ۸۹ از کار افتاده شدم و حالا در ساله ۹۴ می خواهم حق سنواته خود را از کارفرما مطالبه کنم.چیزی به من تعلق می گیرد؟

  61. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا درمسير زير سوالتان را بپرسيد:
    اينجا

  62. حامد می گوید

    با سلام و تشکر
    من یک بیماری ضعف شدیدعضلات ( دیستروفی مینوتنیک ) دارم و نزدیک ۱۸ سال هم هست که این مشکل رادارم و ۳۶ساله میباشم متاسفانه بیماری من لا العلاج است و هر روز شرایط بدنم بدتر میشود و دیگر قادر به کار کردن نیستم و حدود ۵ سال بین سالهای ۸۲ تا ۹۴ بیمه دارم آیا از کار افتادگی به من تعلق میگیرد.

  63. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    با سوابق وگواهي پزشك به كميسيون پزشكي اين سازمان مراجعه كنيد.

  64. علی می گوید

    من قبلا حدود ۶سال بیمه ازاد پرداخت کردم وچند سالی قط شد والان از سال ۹۰بیمه کارگران ساختمانی شدم و دیگر توانای کار ندارم ودکتر اعصاب و روان
    نامه از کار افتادگی دادتم وبه بیمه بردم ولی به من گفتن بیماریم مال قبل از۹۰هست واز شما می خواهم من وراهنمای کنید قانونی چیزی هست که من بتوانم استفاده کنم من الان۴۸سالم هست وحدود ۱۰سال بیمه دارم

  65. محمد رضا می گوید

    با سلام وخسته نباشید بنده مدت دوازده سال است که از بیماری پوستی پسوریازیس رنج میبرم که کف دست و پاهایم ۴ فصل عذابم می دهند و هیچ گونه درمانی ندارد آیا می توانم تقاضای ازکارافتادگی کنم یا خیر با تشکر از شما کارشناس محترم.

  66. حسین سلطانزاده می گوید

    ضمن سلام واحترام وتشکروقدردانی ازراهنمایی تان اینجانب سرپرست خانواده و۴۹ ساله هستم من قبل ازاینکه به عنوان کارگرساختمانی بیمه شوم دچار نوعی بیماری عفونت استخوانی شده و براثر عفونت های هرازگاهی مفصل پای راستم بطور کامل تخریب شد ضمن اینکه این نارسایی جسمانی درمعاینات پزشگی قبل ازبیمه من درج نشده است الان بعد ازحدود ۹سال سابقه پرداخت حق بیمه درکنار بیماری موصوف دچار سرطان سینه شده وتحت معالجات پرتودرمانی وشیمی درمانی قرار گرفتم وبیماری ام فعلا کنترل شده اما دست چپم به علت این بیماری وانجام جراحی دچارضعف ومحدویت حرکتی شده وازنظر اعصاب وروان نیزدچارمشکل وعوارضی ازقبیل فراموشی – عصبیت – اختلال دربرقراری ارتباط اجتماعی – انزوا وگوشه گیری – ضعف وبی حالی مفرط – اختلال درتکلم وتمرکز وغیره بهم دست داده ودیگر رمق وحال وحوصله ای برای کارکردن وهیچ نوع فعالیت ندارم درحال حاضرهم مستاجر وخانه نشین بوده وبا اتکا به درامد ماهیانه همسرم در یک کارخانه خصوصی امرار معاش می کنیم می خواستم بدانم ایا باوجود اوصاف جسمانی مذکور بنده استحقاق برخورداری ازحقوق ومستمری ازکار افتادگی را دارم ازراهنمایی تان بسیار ممنون وسپاسگزارخواهم بود.

  67. جواد می گوید

    با سلام بمدت ۱۰ سال در شرکتی کارگر فنی بودم و با روغن های صنعتی نیز بصورت گسترده کار میکردم ودر پی این کار دچار حساسیت شدید پوستی در هر دودست شدم که عملا امکان ادامه کار را از دست دادم و بناچار بیکار شدم. نزدیک به دو سال، علیرغم مراجعه به پزشک بصورت مقطعی درمان میشود و مجددا عود میکند. آیا میتوانم درخواست احقاق حقوق داشته باشم ( چه خواسته ای میتوانم داشته باشم)

  68. جمال حاجیلوراد می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید
    خواهرم یکسالی است به بیماری ام اس مبتلا شده به نحوی که قدرت راه رفتن وتحرک نداره مدت ۵ سال بیمه تامین اجتماعی (قالی بافی )است حالیه وضعیتش در کمیسیون پزشکی بدوی به ۶ ماه استراحت در منزل لحاظ گردیده که بعد از گذشت مدت مذکور مجدد جهت تعیین تکلیف در کمیسیون وضعیتش مطرح شود لذا سوالی که داشتم این است در مدت شش ماه مرخصی استعلاجی در منزل حقوق به ایشان پرداخت می شود؟ وضعیت پرداخت بیمه ایشان به عهده سازمان تامین اجتماعی است؟

  69. رضا می گوید

    با سلام و خسته نباشید ،طبق نظر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی از کار افتاده کلی شناخته شدم که حادثه پیش امده برای من ناشی از کار بوده است،با ۱۵ماه پرداخت حق بیمه و یک سال دریافت بیمه بیکاری ،مستمری که به من تعلق میگیرد چگونه محاسبه میشود،از کار افتادگی من۶۶درصد و متاهل میباشم ،ممنون میشوم که کمک کنید؟

  70. رضا می گوید

    آیا کسی که دیسک کمرودیسک گردن دارد در قانون کار ازکار افتاده محسوب میشود

  71. saeid می گوید

    سلام
    طبق تشخیص پزشک تامین اجتماعی ازکارافتاده کامل هستم و ۱۲ سال سابقه بیمه. الان بیکارم و ۴۷ سالمه.میتونم حقوق بیکاری و ازکارافتادگی بگیرم؟؟؟؟؟ متشکرم

  72. علی می گوید

    باسلام
    چنانچه موردی اقدام به گرفتن از کارافتادگی کند و درصدی که به او تعلق می گیرد درمیزان دریافت مستمری تاثیردارد؟ آیا ارایه نظریه ازکارافتادگی لازم الاجراست یا فرد می تواند به کارقبلی با همان حقوق مزابا بازگشته و ادامه دهد؟باتشکر

  73. محمد می گوید

    باسلام.من حدودسه ساله که بیمه هستم والان یک هفته هست که تصادف کردم وسی روزهم باید استراحت کنم چون دچارشکستگی دنده شده ام .میخاستم ببینم بیمه بیکاری شامل من میشه یانه.باید چکارکنم .متشکرم

  74. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خیر شما می بایست به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی مراجعه و بابت این مدت از مرخصی استعلاجی استفاده کنید.

  75. مافی می گوید

    باسلام وخسته نباشد
    بنده درسال۹۱درحین ماموریت اداری با خودروی شخصی دچارسانحه واژگونی شدم که منجربه جراحی وکاشت پلاتین شد متاسفانه کمیسیون پزشکی ۱۵%غیرناشی ازکاررای صادرنمود .این درحالیست که هنوزبرگه ماموریتم را مگه داشته ام وهنوزموجود است .لطفاراهنمایی فرمایید .

  76. سعید می گوید

    باسلام پدرمن با۱۹سال سابقه ازکارافتاده کلی شدامابخاطرنداشتن شرایط ماده۷۵الان با۵۸سال سن حقوق نمیگیره سوالم اینه که الان میتونه تقاضای بازنشستگی بده یانه؟باتشکر

  77. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر هیات تشخیص این سازمان شما را ازکارافتاده شناخته مستمری از کار افتادگی برقرار می شود تابازنشست شوید وپرداخت هردو ممکن نیست.

  78. نادر می گوید

    سلام من حدودا ۵سال بیمه کارگران ساختمانی .نقاش ساختمانی هستم نزدیک ۲سال است که دیسک گردن دارم.و عصب مچ هردو دستم ضعیف شده وتوانایی کارکردن ندارم وگردنم خیلی درد میکنه. رفتم پیش متخصص دارو داده وگفت خوب شدنی نیستی نباید کارکنی چون بدتر میشه آیا می توانم برای ازکار افتادگی اقدام کنم به من ازکارافتادگی تعلق میگیره یانه .باتشکر

  79. رضا می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    پدر من حدود سه سال پیش تصادف نمود و در حال حاضر بعلت فاصله مهره الان تو کمرش پلاتین هست.تا روز تصادف هم کارگر لنج صیادی بوده و بیمه اش اونجا رد میشده.سنش هم موقع تصادف شصت و نه سال بوده.آیا از کارافتادگی شاملش میشه؟
    لازم به ذکر هست که الان هم مستمری دریافت میکنه و پیگیر از کارافتادگی نشده بوده و اگه شاملش میشه آیا میتونه تغییر بده؟
    با تشکر

  80. Mahdi می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم ببینم کسی که از کار افتادگی جزئی باشه تا چند سال مستمری دریافت میکند؟
    سوال بعدیم هم اینه که من فقط ۹ سابقه بیمه دارم و ۵۹% برام از کار افتادگی زدن میخواسنم ببینم میزان مستمری چقدر میباشد و تا کی ادمه داره؟؟
    ۹ماه سابقه بیمه و ۵۹% از کار افتادگی
    با تشکر از مدیر سایت.خدا قوت

  81. محمد ربیعی می گوید

    سلا م ب تازگی متوجه شدم یک تومور مغزی دارم داره ۵سال سابقه بیمه کارگری هستم توموز زندگی مرل مختل کرده ایا میتوانم برای از کار افتادگی اقدام کنم

  82. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بایستی به کمیسیون پزشکی تامین اجماعی مراجعه کنید.

  83. علی ناهیدیان می گوید

    با عرض سلام
    قبل از اينک بيمه شوم در اثر حادثه اي سالها قبل دچار قطع انگشتان دست چپ شدم الان کارگران ساختماني و بيمه پردازی دارم در معاينات کميسيون پزشکي قبل از شروع بيمه پردازی به من گفتند ۶۰ درصد ازکارافتاده هستم الآن بيمه شدم و و حق بيمه برابربا ساير کارگران ساختماني مي پردازم
    سوال: آيا در هنگام بازنشتگي يا از کارافتادگي کامل مستمري کامل به من تعلق ميگيرد يا نقص قبلي در ميزان خقوق و مستمري من تاثير دارد اگر بله به چه ميزان؟ از توجه شما متشکرم

  84. باران می گوید

    همسرم در محل کار بر اثر حادثه ای به زمین خورد و لخته خون در سرش به وجود امده و به خاطر سردرد و سر گیجه با توجه به شغلش که راننده تاکسی هست نمیتونه کار کند ایا بیمه هزینه ای برایش در نظر میگیرد و تحت بیمه تاکسبرانی تامین اجتماعی است

  85. سعید می گوید

    باسلام پدرمن سال۹۰ازکارافتاده کلی شدولی شرایط ماده۷۵رونداشتوحقوق بهش ندادن خواستم ببینم الان با۵۸سال سنو۱۹سال سابقه میتونه تقاضای بازنشستگی کنه؟اگه تعلق میگیره پاداش پایان خدمت چقدبهش میدن؟

  86. ایمان می گوید

    باسلام . من ۳۲ ساله،مهندس مکانیک و شاغل در کارخانه فولاد الیگودرز میباشم. مبتلا به بیماری کولیت اولسراتیو از چندین سال پیش هستم به گونه ای که همچنان در حال مصرف دارو ، آزمایش و کولونوسکپی جهت درمان آن هستم و پس از درمانهایی که برای کنترل آن کردم دچار واریس شدید در دست و پا شدم به طوریکه مجبور به عمل واریس پای راست شدم که الان دوباره عود کرده است و پاها،دست و سایر نقاط بدنم دچار واریس است. درسال ۹۱ دچار سیروز کبدی و در ابتدای سال ۹۳ پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز شدم و به دلیل داروهای سدکوب کننده سیستم ایمنی که استفاده میکنم کوچکترین بیماری عوارض طولانی مدتی برایم دارد(علیرغم اینکه در یک کارخانه صنعتی و آلوده کار میکنم) . اخیرا پس از دردهایی که از ناحیه کمر داشتم مشخص شد که دچار پوکی ۳۰ درصدی ستون فقرات شده ام . با این شرایط آیا از کارافتادگی به من تعلق میگیرد؟

  87. علی رضایی می گوید

    با سلام
    من کاهش شدید شنوایی دارم و پس از مراجعه به دکتر ، که از بنده تست عصبی شنوایی گرفت میزان کاهش شنوایی را هردو گوش ۸۵ درصد اعلام کرد،آیا بنده شامل بیمه از کار افتادگی میشوم؟؟

  88. حمید می گوید

    با سلام و خسته نباشيد. من حدود۹ سال بیمه تامین اجتماعی دارم در اثر کار سنگین دچار دیسک کمر شدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم. و از کار اخراج شدم و الان بیمه بیکاری میگیرم آیا میتوانم در کمیسیون پزشکی از کار افتادگی شرکت کنم واقعا وضعیت کمرم و پاهام خیلی بده. لطفا راهنمایی کنید آیا میتوانم از کار افتادگی بگیرم!

  89. علی ناهیدیان می گوید

    با عرض سلام
    قبل از اینک بیمه شوم در اثر حادثه ای سالها قبل دچار قطع انگشتان دست چپ شدم الان کارگران ساختمانی و بیمه پردازی دارم در معاینات کمیسیون پزشکی قبل از شروع بیمه پردازی به من گفتند ۶۰ درصد ازکارافتاده هستم الآن بیمه شدم و و حق بیمه برابربا سایر کارگران ساختمانی می پردازم
    سوال: آیا در هنگام بازنشتگی یا از کارافتادگی کامل مستمری کامل به من تعلق میگیرد یا نقص قبلی در میزان خقوق و مستمری من تاثیر دارد اگر بله به چه میزان؟ از توجه شما متشکرم

  90. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به نظر نمی رسد این موضوع تاثیری در بازنشستگی شما داشته باشد.در هرصورت پرس و جوی بیشتری بفرمائید.

  91. شهریار اسعدی می گوید

    باسلام وخسته نباشیدخدمت بزرگواران سوال اینجانب اینه که من دارای سابقه از سال ۱۳۷۶مبتلابه آرترئیدروماتویدوتاکنون تحت معالجه ودرمان بطوری که کلا طرف راست از پاو زانوو کلیه انگشتان دست با توجه به نظریه پزشک معالج هیچ گونه توانایی به کار راندارد در ضمن کار این جانب حمل وسایل سنگین در یک تعاونی میباشد با توجه به مدراک تایید شده وصحت درستی کاردر آن مکان بوسیله کارفرماوگزارش کامل در ضمن این جانب در سال ۹۲و۹۴درحین انجام کارهردو بار تحت عمل جراحی زانو وتخلیه مایع مفصلی وآرتروسکوپی زانو اجام داده ام وبه هیچ نوی قادر به ادامه کار با توجه به تمام مدارک موجود وسابقه ۱۰سال بیمه و۳۵سال سن ومتاهل ودارای یک فرزند میباشم .خواهشمندم راهنمایی بفرمایید آیا شامل کار از افتادگی میباشم در آخر از راهنمایهای دلسوزانه شما عزیزان که قوت قلبی میباشد بینهایت سپاسگزارم……

  92. Fardin می گوید

    باسلام اینجانب حدودسه سال است که تصادف کردم (غیرازکاری)وپای راستم آسیب دیده هشت بارعمل کردم دومرتبه کمسیون رفتم موردقبول قرارنگرفته باردوم طول درمان دادکه خوب نشدم واین دفعه بهم گفتن به دکترت بگو خوبش کنه یابرات ازکارافتادگی بنویسه باتوجه به اینکه دوبارقبول نکردندوسه چهارسال سابقه بیمه ندارم چطورمیتوانم ازکارافتاده بشوم اینباراگه قبول نکنندچه کارکنم چطورمخارج خانواده ام روبدم موندم لطفاکمکم کنیداین سه شنبه میروم دکترتابرام نامه بده آیاامرجع دیگه ایی پاسخ گویم هستند درضمن محل سکونتم شیرازهس

  93. پاسبان می گوید

    سلام بنده کارگر یک شرکت پرسکاری هستم و حدود نه سال سابقه بیمه دارم و حدود چهار سال است که به بیماری پارکینسون جوانان مبتلا شده ام و با دارو تحت درمان و کنترل هستم ولی با گذشت زمان کار کردن برایم بسیار دشوار شده آیا مستمری ازکارافتادگی شامل بیماری من میشود با تشکر

  94. مصطفی دقیانوس می گوید

    باسلام بنده حدود ۲۰سال ناراحتی قلبی دارم وباید دریچه قلبم راعوض کنم ایا کارافتادگی شاملم میشود

  95. محمود می گوید

    سلام من یازده سال بیمه هستم و روزی که وارد شرکت شدم من رو برای چکاپ قبل از کار نفرستادن بعد از چهار یا پنج سال از ما چکاپ گرفتن اکثر دوستانم که بامن توی یک سالن بودیم از ناحیه شنوایی بدلیل زیاد بودن صدا وارتعاش دستگاهها مشکل پیدا کردیم به دکترهای مختلفی مراجعه کردم که همه به من سمعک تجویز کردن وگفتن کری شغلی گرفتم میخواستم ببینم میتونم شکایت کنم ایا از کارافتادگی به من تعلق میگیره چون همکارانم در زمینه های دیگه شکایت کردن از شرکت اخراج شدن اگر شکایت من مورد قبول واقع میشه شکایت کنم ممنون میشم جواب بدید

  96. عباس می گوید

    با سللام
    برادر اینجانب از بیماری روانی رنج میبرد و در کمیسیون ۳۰ درصد از کارفتادگی تعلق گرفته است . و به خاطر ناشنوایی هر دو گوش که به مرور زمان و بعداز عمل جراحی روی هردو گوش اتفاق افتاده میتواند دوباره در کمیسیون شکرت کند ؟

    درصد ناشونایی هر کدام از گوش ها چند درصد میباشد . با تشکر

  97. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله اگر شرایطی که باعث شده از کار افتادگی ایشان بیشتر شود دوباره در خواست کنید.

  98. فاطمه m می گوید

    سلام . پدر من هشت سال سابقه بیمه داره ولی یک پاش ساییدگی داره به طوری که خیلی لاغر تر از پای دیگش نشون میده ایا بیمه کار افتادگی بهش تعلق میگیره یا نه

  99. محسن می گوید

    سلام.من حدود ۲۳ سال سابقه پرداخت بیمه و ۴۳ سال سن دارم.از این ۲۳ سال حدود ۱۳.۵ سالش رو در مشاغل سخت و زیان آور کار کردم.چشمهای من بسیار ضعیف هستش با درجه نزدیک بینی ۱۰ و۱۱ برای چشمها.به علت قوز قرنیه بالا حتی با عینک در بهترین شرایط هم شماره چشمهای من از ۴.۵ و ۳.۵ پایینتر نمیاد .حال با توجه به این معضل و با توجه به اینکه شغل من برق صنعتی هست و دائم میبایستی با برق سه فاز سر و کار داشته باشم آیا میتونم از کارافتاده بشم؟ ضمنا من همین الانش هم با احتساب سختی کار ۳۰ سال پرداخت حق بیمه دارم اما افسوس که واسه بازنشستگی با سختی کار شرط سنی پنجاه سال یا ۳۵ سال حق بیمه رو لحاظ میکنن.

  100. محمد می گوید

    سلام ايا شخصي كه از كارافتاده محسوب شده است وحقوق ازكارافتادگي دريافت ميكنداگر دركارگاهي مجددا بهمان شغل ياشغل ديگر مشغول بكارشود وسازمان بفهمد حقوقش قطع ميشود يانه؟

  101. پازوکی می گوید

    شوهرم الان نزدیک یک سال هست که از کار افتاده شد به بیماری ال ای اس دچار شده. تمام کارها را برای بیمه انجام داده گفتن بر و تا خبر تان کنیم دوتا هم فرزند دارم گفتن برو تا خبر کنیم الان حدود یک ماه هست هیچ خبری ندادن هیچ منبع درامدی هم ندارم. شوهرم هم مثل یک تیکه گوشت افتاده در خانه نه پول دارم خرجش کنم ونه جان در بدن دارم جمع وجورشکنم تورا خدا یک راهنمای بکنید وکمک کنید

  102. کاظم می گوید

    سلام و درود خدمت مدیریت
    بنده حدود ۶سال بیمه تامین اجتماعی دارم ٬الان حدود ۷ماه است که متوجه پوکی استخوان شده ام ٬ آیا میتونم از کار افتادگی بگیرم با تشکر

  103. کاظم می گوید

    سلام و درود خدمت مدیریت
    بنده حدود ۶سال بیمه تامین اجتماعی دارم ٬الان حدود ۷ماه است که متوجه پوکی استخوان شده ام ٬ آیا میتونم از کار افتادگی بگیرم با تشکر از زحماتتون

  104. سهیلا می گوید

    سلام پدر من هفت سال سابقه پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی دارن و الان حدود چهارماه دچار بیماری سرطان مثانه شدن وبه علت اینکه موقع کار فشار زیادی بهشون میاد ودچار درد زیادی میشن دکتر ایشون رو از کارکردن منع کردن میخواستم بپرسم ایشون میتونن از کار افتادگی بگیرن

  105. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    با گواهی پزشک به هیات تشخیص پزشکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  106. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر پزشک معالج شما این تشخیص را دارد که کار برای شما مضر است لازم با گواهی ایشان به هیات تشخیص سازمان تامین اجتماعی مراجعه تا نظر آنها اعمال شود.

  107. محمد کاشی حسینی می گوید

    من راننده درون شهری هستم ودیسکه کمر عمل کردم آیا مشمول از کار افتادگی می شوم

  108. مقدم می گوید

    با سلام و عرض احترام
    همسر من سرطان روده داره و بعد از عمل تحت شیمی درمانی قرار گرفته. و در پایان ۸دوره مشخص شده ک متاستاز به ریه به شیمی درمانی جواب نداده. میتونه برای از کارافتادگی اقدام کنه؟

  109. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    اگر ایشان مستقلا” بیمه هستند بنا به تشخیص پزشکی که تحت درمان آن هستند به هیات پزشکی تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  110. سعیداحمدی می گوید

    باسلام
    من نیروی قراردادی شرکتی زیرنظرکمیته امدادهستم

    حدود۶ماه بیمه دارم ک براثرفشارکارودرزمان تایم کاری شرکت دچارسانحه شدم ودیسک کمرم اوت کردکه منجربه انجام عمل شدم.
    اداره گفته یابمون سرکاریانیازی بت نداریم بنظرشمامن میتونم مشمول به دریافت بیمه بیکاری یاازکارافتادگی بشم؟

  111. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    دراین خصوص گواهی پزشک ملاک است.
    اگر گواهی پزشک استراحت به شما تجویز کرده می بایست به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی مراجعه و آنرا تایید کنید.درطول مدت استراحت حقوق شما باتامین اجتماعی است.

  112. علی می گوید

    با سلام
    جانباز ۱۵ درصد هستم یکبار عمل تنگی کانال نخاع انجام دادم و دو ماه قبل هم بر اثر تصادف مهره کمرم شکست که تازه راه افتادم ولی تا حدی مشکل در راه رفتن دارم . میخواستم ببینم شامل از کارافتادگی میشم یا نه ؟ سابقه بیمه تامین اجتماعی ۱۳ سال رادارم
    لطفا راهنکائی کنید

  113. زهره می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.پدر من ۸سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داره(مشاغل آزاد) الان یک پاش از ران قطع شده آیا بیمه از کارافتادگی کامل تعلق میگیره؟دکتر معالجشم که گفته صد در صد از کار افتاده است….با تشکر
    خواهشا در صورت امکان زود جواب بدین.خیلی ممنونم

  114. صادق سراج می گوید

    سلام .بنده ناراحتی قلبی مادر زادی دارم و حدود چند سال پیش عمل قلب باز انجام دادم .و حدود ده سال سابقه بیمه اختیاری هستم الان حدود چندماه سر کار دولتی میروم اما به ریس سازمان نگفتم که عمل قلب انجام دادم .تکلیف چیه؟ میترسم بگم منو اخراج کنه

  115. مریم می گوید

    با سلام
    من ۱۰ سال سایقه بیمه دارم. در اثر کار کردن در بانک به دیسک گردن مبتلا شدم و دیگر توانایی کار کردن ندارم…آیا مرا از کار افتاده اعلام میکنن؟

  116. رسول می گوید

    با سلام
    سنم ۳۸ سال است و در کارخانه تایر سازی کار می کنم در سال ۹۱ دچار سکته قلبی شدم و عمل قلب باز انجام دادم و درصد lvef بعد از عمل ۳۵ بود و در تاریخ ۹۴/۱۰ به ۲۵ درصد رسیده است و دکتر معالجم گفت که می توانی از کار افتادگی کامل استفاده کنید خواهشمندم راهنمایی نمایید که با ۱۶ سال سابقه کار (کار سخت و زیان آور که باضریب ۵ـ۱ می شود ۲۴ سال ) با بیمه تامین اجتماعی و پایه حقوق یک میلیون و صد اول آیا از کار افتادگی استفاده کنم خوب است دوم تقریبا میزان حقوق از کار افتادگی چقدر می شود
    با تشکر و سپاس فراوان

  117. ابراهیم می گوید

    با سلام من یه جوان ۲۰ ساله هستم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستم در یک حادثه ناشی از کار مدت ۹ ماه است از کار افتاده ام و برای از کار افتادگی اقدام کرده ام پزشک معالج من مرا کلا از کار افتاده زده است به علت خرد شدگی استابولوم لگن سمت چپ و سمت راست و زانوی پای چپ به علت پرس شدگی بین جدار کامیون و پاکت بیل مکانیکی و مدت ۴۰ روز بستری بوده ام کمیسیون بدوی من را ۲۰% از کار افتاده زده است چه کنم آیا تجدید نظر باز بیشتر خواهد زد یا نه ؟

    واینکه چگونه اعتراض بر نظر کمیسیون تجدید نظر کنم و من درد خود را به کی بگویم من کارم مشاغل سنگین جوشکاری هست چه باید کرد به بلا تر به کجا مراجعه کنم؟

    لطفا استدعا دارم راهنمایی کنید
    ممنون
    اجرکم عندالله

  118. ناشناس می گوید

    آیا میتوان در حین اقدام به کار افتادگی هم استراحت پزشکی در یافت کرد

  119. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ارکارافتادگی ۱۰۰% ؟

  120. نادر می گوید

    باسلام من كه حدود ۶ سال سابقه پرداخت بیمه دارد ودرحال حاضر حق بیمه پرداخت میکند وکارگر ساختمانی دررشته نقاشی کار میکند وکارگر ساده روز مزد هستم .حدود ۲سال است که دیس گردن دارم وخیلی اذیت مبشم درحین کار ..وعصب های هردو دستم هم خیلی ضعیف شده طوری که قلم وسایر وسایل از دستم ول میشه می افته زمین آیا میتوانم برای از کار افتادگی اقدام کنم …باتشکر فراوان منتظر جوابتان هستم ….

  121. محمدرضا پهلوانی می گوید

    باسلام.پدرم ۶۵ سال سن با حدود ده سال سابقه بیمه دارد.به علت کهولت سن بیماری دیابت وفشاروکمر وپادرد قادر به کار کردن نیست.ضمنا دوسال پیش به علت بیماری دیابت دو انگشت پا وی قطع شده است.برای کار افتادگی وی چه مراحلی باید انجام داد واول به کجا مراجعه کنم.باتشکر

  122. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا این میسر را مرور کنید:
    اینجا
    اینجا
    اینجا

  123. محمدرضا پهلوانی می گوید

    متشکرم از راهنمایی

  124. محمد می گوید

    سلام من ۳۰ سال سابقه كار دارم ولي ۳ سال سنم كمه و۳۰ درصد پوكي استخوان دارم مي توانم باز نشست يا از كار افتادگي بگيرم؟

  125. عیسی جاویدپورداش اتان می گوید

    با سلام؟خسته نباشید من ۲۶سالمه میخواستم بیمه تامین اجتماعی خویش فرما بشم ایا من تومورمغذی داشتم و عمل کردم گوش سمت راستم کمی ناشنوا شده ایا این کار افتادگی محصوب میشود یا نه لطفا جواب بدین

  126. محمدسعید می گوید

    باسلام، من مفاصل هیپ دوطرف تخریب ونیاز به عمل یعنی گذاشتن مفاصل مصنوعی میباشم ولی بعلت عفونت زیاد بخاطر استفاده از قرصهای اعصاب وروان ،وهمچنین دارای معافیت پزشکی بعلت اختلالات شخصیتی میباشم ،واضافه میکنم که یکی از کلیه های وی بخاطر عفونت ازبین رفته واز بدن خارج گردیده ،وهمچنین رباط ACLوMCLپای چپ پاره میباشد آیا بااین شرایط ازکار افتادگی شامل بنده میشود ـممنون از توجه شما

  127. مرتضی حسینی می گوید

    سلام من ۱۶سالو چند ماه بیمه دارم کارگر نانوایی هستم در خدمت سربازی بند۱۳ماده ۴۳معاف شدم تا الانم هر جور بوده سر کار رفتم ولی دیگه کشش قبل و ندارم ایا واسه از کار افتادگی اقدام کنم جوابی میگیرم در ضمن الانم قرص مصرف میکنم

  128. قاسم می گوید

    با سلام.من بيمه تامين اجتماعي صنف قالي بافي هستم با سابقه سه ساله. دچار ديسك كمر شده و قادر به فعاليت نمي باشم.در صورت تاييد از كار افتادگي كامل توسط كمسيون پزشكي . با سابقه سه ساله حقوق ماهيانه بمن تعلق ميگيرد ؟ حقوق بطور سي روزه كامل مي شود يا نصف؟ با تشكر…

  129. علی اصغر علیزاده می گوید

    سلام من ۵۹ سالم ۹سالراننده نفتگش راننده پایکم و۹ سال هم راننده تاکسی ۱۸ سال سابقه بیمه تامین اجتمایی دارم دکتر معالجم از کار افتادهاعلام کرده کمیسیون رد کرده ناراحتی مفصل زانو دارم رهنمایی کنید مرا متشکرم

  130. حسین می گوید

    سلام بنده به علت بیماری مجبور به تعویض هر دو مفصل لگن شده ام آیا از کارافتادگی کلی به بنده تعلق میگیرد؟
    با تشکر از شما

  131. مرتضی می گوید

    باسلام
    بنده مبتلاب بیماری ارثیHcmهستم ونیازبه باطری
    نزدیک۵ساله سابقه بیمه کارگری هستم آیاازکارافتادگی ب بنده تعلق خواهدگرفت

  132. علی می گوید

    باسلام. بنده مدت ۸ سال هست که کارمند دانشگاه آزاد اسلامی هستم. با توجه به اینکه تا کنون دو مرتبه عمل جراحی دیسک کمر انجام داده ام و دارای درد شدید و محدودیت زیادی میباشم، لطفاٌ راهنمایی بفرمایید چگونه پیگیر حقوق از کارافتادگی شوم. البته بنده در حال حاضر مشغول به کار میباشم
    باتشکر

  133. tarokh می گوید

    با سلام وخسته نباشید هفت ساله بیمه قالی بافی هستم مدت یک ساله درد شدیدی در گردن وکمر دارم با تجویز دکتر فوق تخصص دردوانجام چند بار ام ار ای و نوار عصب تشخیص فتخ دیسک درکمر که روی عصب سیاتیک فشار اورده قدرت نشستن ایستاد ندارم بادرد درگردن وام ارای سه دیسک در گردن دار م ایا میتوانم کار افتادگی بگیرم بکجا مراجعه کنم

  134. مرتضی حسینی می گوید

    ممنون از راهنمایی شما دوستان

  135. حسنرضاازدزفول می گوید

    باسلام خدمت شما .طبق نظر پزشک معالج برادم ازکار افتاده بوده ۲ماه قبل به کمیسیون پزشکی رفته الان جواب کمیسیون امده است که مشمول ازکار افتادگی نمیشود .ولی برادرم توان کارکردن ندارد ۲روزکه دارو نمیخورد دست وپاهای اوورم میکند.بیماری او سیروزکبدی وهپاتیت bاست.لطفا مارا راهنمایی کنید..

  136. محقق می گوید

    باسلام….
    چندسال پیش باموتورمتعلق به محل کارم جهت کارشرکت ازمحیط کارخارج وتصادف کردم که منجربه ازبین رفتن زانو ونقص درفک وشکستن دندان هایم شده ..اما چون مقصربودم ..گفتندچیزی بعنوان حق به شماتعلق نمیگیرد.لذاچون ازناحیه پای راست ازکارافتاده ام واکنون درهمان شرکت کارمیکنم …راهنمایی بفرمایید آیا مجرای قانونی هست که بتوانم ازامتیاز ازکارافتادگی استفاده کنم.ممنون

  137. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ازکار افتادگی در صورت تشخیص پزشک معالج شما و تایید کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی برقرار میشود.

  138. ا.حیدری می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    پدر بنده سرطان ریه داره و دکتر معالجش وضعیتش رو ازکارافتاده کلی تعیین کرده. سابقه ی بیمه هم کمتر از ۵ سال رو داره..
    ۱: آیا شامل از کارافتادگی میشه یا باید سابقه بیشتر از ۵ سال باشه؟؟؟

  139. علی می گوید

    سلام من از سال ۸۶مبتلا به سرطان شدم و با نامه پزشک از سیستان وبلوچستان اعزام جهت درمان مورد عمل جراحی و دوازده جلسه شیمیدرمان شدم متاسفانه بدلیل بیکاری شغل آزاد داشتن بیمه شغلی نداشتم برای درمان مجبور به فروش خانه محل زندگی زن و دو فرزند محصل شدم که در اون منزل بفروش رفته جهت درمان حق زن و دو فرزندم نیز بود و باز در سال نودو یک بدلیل عود بیماری باز باید شیمیدرمان میشدم ولی پس از جلسه سوم چون سیستم دفاعی بدنم ضعیف شده بود و مادرزادی مبتلا به سرطان کبد نیز گردیدم حال در آخرین سونوگرافی مبتلا به کبد چرب شده ام ولی با داشتن دو بیماری صعب العلاج دیگر قادر به درمان نیستم با توجه به اینکه منبع ذخیره انرژی کبد من میباشد و او نیز درمان ندارد حال با داشتن دو بیماری صعب العلاج و نداشتن استاعت مالی و نامه از پزشکان تهران مبنی بر اینکه قادر به کار نمیباشم آیا قانونی هست منو راهنمایی کنید بتونم از ماده ای در قانون جمهوری اسلامی ایران استفاده کنم برای مخارج زندگی و خرج دو فرزند محصل با درد شدید ناشی از عوارض شیمیدرمانهای مکررر در ضمن با داشتن مدارک پژشکی از بدو درمان و وجود پرونده های پزشکی بنده تا بحال در قانون از کار افتادگی از دولت تقاضای کمک تا من و خانواده ام جهت گرفتن مستمری و ادامه درمان با سپاس منتظر خبر شما بزرگواران

  140. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    شما باید با گواهی پزشک معالج خود به کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  141. احمد می گوید

    سلام.بنده دوازده سال سابقه پرداخت بیمه رادارم درحدود ۱۱ سال است که مبتلا به بیماری دیابت تیب یک شدم دیابت وابسته به انسولین الانه توانایی کارم تحلیل رفته ولی سه عضواصلی یعنی چشم وکلیه واعصاب را به طور کامل در گیر نکرده ودر حدود بیست درصد علایم رتینیوپاتی ونروپاتی وکلیو ی مشاهده می شه خواستم راهنماییم کنین

  142. محمد می گوید

    سلام،من سال ۸۱ عمل قلب انجام دادم واز سال ۸۴ بیمه شدم تا حالا ۱۱ سال سابق بیمه دارم ،و حالا دکتر معالج از کارافتادگی اعلام کرده میخواستم بدونم از لحاظ قانونی بهم تعلق میگیره ، ممنون

  143. pelo می گوید

    باسلام واحترام
    خواهر من حدود ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه دارد و مهندس است .حدود یکسال است به بیماری اعصاب وروان مبتلا شده وقادر به انجام کار نیست و مدت بیش از یکسال است که از خانه خارج نشده و بسیار بیمار است . طی این یکسال من حق بیمه او را پرداخت می کنم . درخانواده ما۲نفر دیگر مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی هستند. احتمالا خواهرم نیز به همین بیماری که به گفته پزشکان متعدد متخصص جنبه ارثی دارد مبتلا شده است . آیا با ارائه درخواست از کارافتادگی به کمیسیون پزشکی احتمالا مستمری ازکارافتادگی به او تعلق می گیرد؟ آیا بیمار اسکیزوفرنی از کار افتاده کلی محسوب می گردد؟
    با تشکر – لطفا درصورت امکان مساعدت بفرمایید و پاسخ و راهنمایی ها را به آدرس ایمیلم ارسال فرمایید . با کمال تشکر و احترام

  144. منصور نوري می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت شما
    احتراماً من در سال ۱۳۸۰ دچار حادثه در کار شده و ۴۵ درصد کارافتادگی جزئی گرفتم و کارفرما (سازمان دولتی) صد درصد مقصر اعلام گردید و در آن زمان من قراردادی طرحی و دیپلمه بودم و حدود ۲۵ هزارتومان برام مستمری در نظر گرفته شد. الان دانشجوی دکترا هستم و رسمی دولت با بیمه تامین اجتماعی هستم و ۱۵۵ هزار تومان مستمری دریافت می کتم. با توجه به درصد پرداخت حق بیمه بالا نسبت به زمان حادثه آقای این مبلغ بایستی تغییر کند یا اینکه سال به سال به نظر دولت مبنی بر افزایش حقوق فرض ۱۲ درصد مب بایست افزایش یابد؟
    با تشکر از پاسخ شما عزیزان

  145. س س می گوید

    با سلام و احترام
    اینجانب به بیماری اسپوندلیت آنکیلوزان مبتلا شده ام. و دارای ۱۱ سال سابقه کار و بیمه می باشم. آیا می توانم از کاهش ساعت کاری استفاده نمایم؟ آیا بیمه اینجانب می تواند به بیماری خاص تبدیل گردد؟
    سپاسگزارم

  146. محبوبه خدایی می گوید

    سلام بنده مدت ۱۵ سال بیمه پرداخت کردم چهار سالش رو بیمه خویش فرما هستم من الان چندین ساله که دچار گرفتگی عصب از ناحیه هر دو دست هستم ولی شدت دست راست بیشتر ه بطوری که دیگر قادر به کار به مدت یک ربع متولی نیستم آیا میتوانم بیمه از کار افتادگی بگیرم متشکرم

  147. مجتبی می گوید

    با سلام
    بند حدود ۵سال سابقه بیمه دارم وحدود سه ساله پیوند کلیه انجام دادم ایا می توانم از کارافتادگی بگیرم

    با تشکر

  148. محمدنجات می گوید

    سلام بنده دچار بیماری جنون از نوع اسکیزوفرنی هستم چون درگیری زیادی داشتم دادسرا منو به پزشکی قانونی ارجاع دادکه کمیسیون پزشکی قانونی بیماری جنون اطباقی دایمی را تایید کرد و به تایید دادستان هم رسید حالا با توجه به بیماری که پزشکی قانونی تایید کرده میتوانم دنبال از کارافتادگی برم؟ یا ضمنا از حقوق مستمری پدرم هم میتانم اقدام کنم چون واقعا توانایی کنترل اعصابم را ندارم البته پدرم نظامی بوده؟ ایا تاییدیه و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی برای سازمان بیمه ای موثرومفید است؟لطفا اگرمیشه پاسخ را برایم ایمیل کنید متشکرم

  149. رضا کرکیان می گوید

    با سلام و تشکر از خدمتتان
    ایا فردی که ۸سال سابقه ی بیمه بیمه داشته باشد و راننده تاکسی درون شهری باشد بر اثر بیماری صرع دچار حادثه تصادف و دارای سابقه پزشکی و بستری شدن در بیمارسان شده باشد
    از کار افتاده محسوب میشود؟

  150. شهلا كريم پور می گوید

    سلام وعرض ادب
    ٣٧ سالمه و ١٤ ساله بيمه كارفرمايي دارم و اخيراً دچار بيمارى چشمى SLK شدم
    كه به هيچ عنوان درمان قطعى نداره و چون آرايشگرم مواد شيميايي جزء محرك عفونتى اين بيمارى بشمار مياد خواهشاً راهنمايي كنيد از كار افتادگى به من تعلق ميگيره يا خير

  151. ضیا سیگارودی می گوید

    سلام
    من از کا افتاده جزئی ۴۵ درصد هستم از تاریخی که بازنشسته شدم مستمری
    از کار افتادگیم قطع شده دلیل این مسئله چیست؟

  152. رضا می گوید

    سلام
    بنده بیمه خویش فرما هستم وبیمه کارگری (کارگر بتن )را پرداخت مینمایم متاسفانه در حین انجام کار در ساختمان شخصی خودم دچار برق گرفتگی شدم واز کار افتاده هستم وپرونده پزشکی ام را به کمسیون ارسال کردم ایا از کار افتادگی به بنده تعلق می گیرد خواهشا بر اساس ماده وقانون راهنمایی ام فرمایید

  153. فرزاد سهولی نژاد می گوید

    با سلام.حق بیمه شخص از کار افتاده جزیی توسط خود شخص یا تامین اجتماعی پرداخت میشود.

  154. نصیر می گوید

    سلام آیا کسی که سرطان تیرویید پاپی لاری داره و ید درمانی کرده از کار‌افتادگی بهش تعلق میگیرد

  155. سدمرتضی مظاهری می گوید

    باسلام مدت۲۰سال سابقه کار درپالایشگاه رادارم متاهل دارای۲فرزند.دچاربیماری دیابت هستم و درهر روز ۱۱۰واحدانسولین دریافت می نمایم (دارای پای دیابتی میباشم)می خواستم بدانم بیماری دیابت مشمول قانون تامین اجتمایی جهت ازکارافتادگی وبازنشستگی میشود یا خیر باتشکر

  156. حمید می گوید

    من مدت ۲۷ سال سابقه دارم بدبیاری عصبی و عضلانی گرفتار شدم بطوری شنوایی و حنجره وهمچنین از ناحیه چشم مشکل پیدا کرده‌ام علاوه بر آن از پای است نیز فلج شده ام آیا من می توانم از کار افتادگی کامل بگیرم

  157. مهدیه می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    کسی که ۷ سال سابقه بیمه داشته باشه در صورت بروز بیماری سرطان از کار افتاده محسوب میشه ؟
    با تشکر

  158. حسین می گوید

    سلام من بیماری بهجت دارم آیا ازکارافتادگی بهم تعلق میگیره. الانم بیمه تامین اجتماعی هستم. ممنون

  159. جمیل می گوید

    باسلام پدرم از سال ۱۳۸۷بیمه اش قطع است ودر سال ۱۳۹۴اقدام به فعال کردن بیمه کرداما کمسیون پزشکی ان را از کار افتاده کلی کرد است دارای سابقه از سال ارسال ۱۳۵۴می باشد حال چه کار باید بکند بیمه ایشان را تایید نکرده است .

  160. سعید مددزاده می گوید

    با عرض سلام خدمت تمام عزیزان
    از شما درخواست دارم در صورت امکان و برای انسانیت راهنمایی بفرمایید! لذا از خدمت شما عزیزان دو سوال داشتم ۱- آیا اسکیزوفرنی باعث از کار افتادگی کلی میشود یا خیر؟۲- فرد مبتلا به اسکیزوافکتیو و اسکیزوفرنی پارانوییدی چند درصد از کارایی خود را برای شغلش از دست میدهد؟

  161. زانیار می گوید

    سلام . توسط خود شخص باید پرداخت شود

  162. مینا کشاورز می گوید

    باسلام و احترام
    مادر من ۱۵سال کارگر یک کارخانه بود و سابقه بیمه داره.سالهاست مبتلا به رماتیسم و پرونده پزشکی داره.از سال قبل دیگه حرکت براش مشکل شد و نتونست ادامه بده و ازببمه بیکاری استفاده میکنه تا چهارماه دیگه فقط.انحراف شدید زانو داره و توی نوبت عمل اضطراری قرار داره در بیمارستان دولتی.بنظرتون مشمول از کارافتادگی میشه؟بعد از پایان حقوق بیکاری واقعا به مشکل خواهیم خورد با توجه به اینکه سرپرست خانواده هست.اینکه قبلش از بیمه بیکاری استفاده کرده براش مشکل ایجاد نمیکنه؟
    سپاسگزارم

  163. lمونا می گوید

    سلام من ده سال بیمه تامین اجتماعی دارمو سی و سه سال دارم ۴ سال بیماری ام اس دارم
    میدونم باید کمیسیون تعیین کنه چه قدر از کار افتاده هستم تا از کار افتادگی بگیرم ولی چون میخواهم برای سلامتی ام دیگه کار نکنم چون حسابدارم و کارم پر از استرس هست و این بیماری من تشدید میکنه میخواستم بدونم میتونم بیمه اختیاری بشم تا پایان سی سال خودم بیمه ام بدم تا باز نشست شم

  164. علي می گوید

    با سلام ، بنده دو سال پيش کارگر پيمانکاري يک شرکت خصوصي بودم که به دليل پاره شدن ديسک کمرم که منجر به عمل راحي گرديد ديگر قادر به ادامه کار نشدم ، حدود يکسال و نيم هم سابقه بيمه دارم و هم اکنون دوسال بيکارم و بيمه واريز نکرده ام
    آيا ميتوانم جهت تشکيل پرونده از کار افتادگي اقدام نمايم ، لطفا از کجا بايد اقدام کنم

  165. یعقوب افشاری می گوید

    باسلام پدر من بیمه کارگران ساختمانی میباشد که مجموعا ۷ سال سابقه بیمه دارد به علت کار زیاداز ناحیه مفصل ران هر دو پا معیوب شده و در دو نوبت عمل تعویض مفصل(کاشت پروتز) انجام داده که دکتر جراح نامه مبنی بر از کار افتادگی کامل جهت بیمه صادر کرده و جهت از کار افتادگی اقدام کرده ایم ایا از کار افتادگی شامل ایشان میشود؟ضمنا دو سال از مدت ۷ سال سابقه بیمه را بیمه ازاد پرداخت میکردند. با تشکر

  166. محمدحسین زینلی می گوید

    من در حین کار دچار پارگی دیسک کمر شدم و عمل کردم آیا از کار افتادگی شامل میشود

  167. میلاد می گوید

    سلام من در کارخونه در حین کار کردن با دستگاه چها انگشت خودمو با کف دستم متاسفانه قطع شده و فقط شصت من مانده حالا ایا کار افتادگی کا مل به من تعلق می گیرد یا خیر

نظرات بسته شده است.